بودجه بیست میلیاردی فیلم همه با هم هستیم کمال تبریزی

[ad id='39844']

بودجه فیلم جدید کمال تبریزی از کجا تامین می شود !!!!!

 کانال برنامه‌ی سینمایی «کات»، سوال بزرگِ همیشگی در مورد فیلم‌های سینمای ایران این بوده که این فیلم‌ها چگونه به سود می‌رسند و سرمایه‌گذارانشان چگونه به فعالیت ادامه داده و ورشکست نمی‌شوند؟ اطلاعات رسیده از یک پروژه‌ی در حال تولید سینمای ایران این علامت سوال را پر رنگ‌تر از قبل کرده.

– شنیده‌های موثق برنامه‌ی سینمایی «کات» حاکی از آن است که سرمایه‌گذار جوان فیلم تازه کمال تبریزی که به گفته سازندگانش پربازیگرترین فیلم تاریخ سینمای ایران است، قریب به ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای ساخت این فیلم در نظر گرفته! بودجه‌ای عجیب و غیرمنتظره که بخش اعظمش صرف همین “پر بازیگرترین” بودن پروژه شده است.

کات در ادامه نوشت: بر اساس هفته‌های نمایش و ظرفیت سالن‌ها و قیمت بلیت و با در نظر گرفتن رشد قیمت سالیانه‌ی قیمت بلیت در ایران، این فیلم در بهترین حالت ممکن ۳۰ میلیارد تومان در گیشه فروش خواهد داشت. در حالی که برای بازگشت سرمایه‌ی ۲۰ میلیاردی سرمایه‌گذارش، فروش بیش از ۶۰ میلیارد تومانی در گیشه لازم است. در واقع سرمایه‌گذاری بیش از هفت میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در سینمای ایران “قطعا” به ضرر منتهی می‌شود و با هیچ معیار عقلی پذیرفتنی نیست.

– سوال‌مان را تکرار می‌کنیم. هدف از ساخت برخی تولیدات سینمای ایران چیست؟ وقتی می‌دانیم سرمایه‌گذاری‌مان ضرردِه خواهد بود چرا این کار می‌کنیم؟ این پول که بازگشت آن در گیشه، ویدیو، رایت تلویزیونی و… محال است، با چه هدفی وارد سینما شده است؟

– در پست‌های بعدی؛ «کات» دستمزد حیرت‌آور تعدادی از بازیگران سرشناس این فیلم را منتشر خواهد کرد و از سرمایه‌گذار جوان این فیلم، «نشانه‌»هایی خواهد داد. هدف ما، تنها ایجاد «شفافیت» در باب فعالیت‌های پیچیده‌ و مرموز اقتصادی در فضای فرهنگ است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *