آهنگ محسن چاوشی برای تیم ملی و جام جهانی روسیه ۲۰۱۸

[ad id='39844']

آیا محسن چاوشی بلاخره برای جام جهانی می خواند

ایران آرت: پس از این‌که صبح امروز رسانه‌های داخلی، علیرضا قربانی و سالار عقیلی را خواننده‌های سرود رسمی تیم ملی برای جام جهانی روسیه اعلام کردند، حالا اخباری مبنی بر اجرای محسن چاوشی برای تیم ملی فوتبال شنیده می‌شود.

به گزارش ایران آرت، محسن چاوشی پیش از این در آستانه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز قصد ساختن اثری بی کلام را داشت که در نهایت آن قطعه منتشر نشد. این خواننده آن موقع گفته بود که هیجان ورزش به شکلی است که شاید با کلام نشود آن را نشان داد و به همین خاطر تصمیم گرفته بود موسیقی بی کلام بسازد.

اکنون و با توجه به این‌که مثل ادوار گذشته جام‌های جهانی فوتبال، دوباره نام‌های مختلفی برای خواندن سرود تیم ملی در جام جهانی مطرح شده است و فدراسیون فوتبال طبق معمول خبری موثق و قطعی در این مورد ارائه نمی‌دهد، علاقه‌مندان به فوتبال و موسیقی نسبت به هر سه گزینه مطرح شده نظر تقریباً مثبتی دارند.

طبق شنیده‌ها ممکن است دو اثر جداگانه برای جام جهانی ساخته شود؛ یکی با صدای عقیلی و قربانی و دیگری با صدای محسن چاوشی.

البته آن‌چه که ما را از اجرای چاوشی برای جام جهانی نامطمئن می‌کند این است که چاوشی هرگز اثر آهنگسازی جز خودش را نمی‌خواند. این خواننده تا کنون فقط دو بار قطعات ساخته شده توسط محسن یگانه را اجرا کرده است که هر دوی آن قطعات هم به سال ۸۴ بر می‌گردد، یعنی ۱۳ سال پیش.

بنابراین احتمال این‌که چاوشی اثری را با آهنگسازی خودش برای جام جهانی اجرا کند هم وجود دارد که البته تمام این‌ها احتمالات است چون این خواننده و همین‌طور عقیلی و قربانی هم‌چنان واکنشی به این قضیه نشان نداده‌اند.

اجرای ارکسترال سرود تیم ملی برای جام جهانی به طور مشترک به ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران سپرده شده است که امکان دارد فریدون شهبازیان روی اسم محسن چاوشی پافشاری کرده باشد چون این آهنگساز و رهبر ارکستر دو سال پیش به عنوان یکی از سه داور جشنواره موسیقی فجر، آلبوم محسن چاوشی را به عنوان آلبوم برتر سال انتخاب کرده بود و این احتمالاً نشان از علاقه وی به موسیقی چاوشی دارد.

باید منتظر ماند و دید فدراسیون فوتبال یا ارکسترهای ملی و سمفونیک و یا خود خواننده‌ها چه واکنشی نسبت به شایعات مطرح شده نشان می‌دهند؛ با این حال همین‌که در مورد اسامی مطرح و ارزشمند موسیقی کشور صحبت می‌شود، خوشحال‌کننده است.  

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *