آیا اسم فیلم اونجرز ۴ (نابودی کامل) Annihilation است

[ad id='39844']

 

آیا عنوان انتقام جویان ۴، نابودی کامل (Annihilation) نام داره؟!

آیا عنوان انتقام جویان ۴، نابودی کامل (Annihilation) نام داره؟!

سایت اسپایدی  در همین چند هفتهٔ اخیر برادران روسو در جواب پستی از هواداران در توییتر گفتند که هواداران می بایست از عنوان انتقام جویان ۴ بترسند!! اما سوال اصلی اینه که چه چیزی از تایتان دیوانه و جنگ بی نهایت می تونه ترسناک تر باشه؟ سایت CBR تئوری بسیار خوبی رو مطرح کرده که تقریبا با عقل جور درمیاد و حتی ممکنه درست از آب در بیاد! در ضمن استفن مک فیلی(از نویسندگان فیلم) گفته ملت هیچ ایده ای از عنوان Avengers 4 ندارند! این یعنی هر تئوری که تا ۲۱ مارس مطرح شده قطعا غلطه:

عنوان فیلم انتقام جویان 4 

 

سایت CBR هم با توجه به اخبار و مدارک اخیر این تئوری رو ارائه داده. در این مقاله به شرح این تئوری از زبان اسپایدی می پردازیم؛ چرا Annihilation؟!

قبل از خوندن پیش زمینه نکته ای راجع به Secret Invasion بگم و اون اینه که این ایده برای Avengers 4 واقعا تکراریه یعنی ما یکبار نفوذ خبیث ها رو در فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی دیدیم و دیدن دوبارهٔ اتفاقی مشابه، واقعا دور از ذهن به نظر می رسه!

خب می رسیم به اصل مطلب، ابتدا باید پیش زمینه ای از داستان Annihilation داشته باشیم، در مقاله ۱۵ رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS) این گونه می خوانیم:

کمیک انایلشن

نابودی کامل (Annihilation) یکی از رویدادهای بسیار مهیج ماروله که سال ۲۰۰۶ منتشر شد و کاملا حال و هوای کیهانی داره. راستش رو بخواهید در قرن بیست و یکم داستان های کیهانی مارول از رمق افتاده بودند ولی با این رویداد دوباره بعد از مدتی خیلی مطرح شدند . البته همانطور که در این مقاله  گفته شده بود، از چند سال قبل نویسنده ای به نام «کیث گیفن» با نوشتن کمیک های جذاب برای شخصیت «درکس» و همچنین “ثانوس” تحولی در این نوع داستان های مارول ایجاد کرده بود ولی آقای گیفن با رویداد Annihilation بود که به سیم آخر زد! خلاصه داستانش اینه: «انایلوس» اهل سیاره Arthos و حاکم دنیای “منطقه انرژی منفی” (Negative Zone) است. او شیفته اینه که به طور مستمر عمر خودش رو زیاد کنه و هر چیزی را که حس کنه موجودیتش رو به خطر میندازه نابودش میکنه. انایلوس متوجه شد دنیای منطقه انرژی مثبت (Positive Zone) داره بخش منطقه منفی را تصاحب میکنه. بنابراین لشگری به نام Annihilation Wave راه انداخت . بعدش معلوم شد این موج ، انرژی خودش رو از «گالاکتوس» (که دستگیر شده بود) دریافت میکنه. بنابراین «نووا» (Nova)، «سیلور سرفر»، درکس، رونان، سوپر اسکرال و Phyla-Vell (که به «کوازار» جدید مارول تبدیل شده بود) مجبور شدند با هم متحد بشوند تا آنایلوس رو متوقف کنند. در این داستان نووا واقعا خوش درحشید و قهرمانی شد که انتظار داشتیم بشه.

 همونطور که گفته شد «آنایلوس» خبیث اصلی این رویداد مارول بوده! (برای دریافت این سری کمیک به اینجا  بروید) رویدادی که گروه مدرن محافظان کهکشان(گروهی که جیمز گان ازش اقتباس کرده) درش نقش بزرگی داشتند!

دلیل اصلی این که ما هنوز «آنایلوس» رو در پرده سینما ندیدیم، مشکل رایت این شخصیته که بارها جیمز گان بهش اشاره کرده! پارسال قبل از اکران فیلم محافظان کهکشان ۲ جیمز گان گفته بود که می خواسته از این شخصیت استفاده کنه و متاسفانه مارول رایت این شخصیت رو نداشته که بتونه ازش استفاده کنه!

شاید بگید با این تفاسیر امکان اقتباس از این داستان نباشه؛ اما اگه یادتون باشه، مارول و فاکس در فیلم محافظان کهکشان ۲، سر «ایگو» و «نگاسونیک تینیج وارهد» به توافق رسیده بودند (خبرش اینجاست) پس الان هم این امکان وجود داره که در پشت پرده سر «آنایلوس» هم به توافق رسیده باشند! حالا مهم نیست که مثل اسکارلت ویچ و کوئیک سیلور اشتراکی باشه یا مثل ایگو کلا به مارول برگشته باشه.

همونطور که قبلا خبر داشتیم، فیلم مردمورچه ای و واسپ قراره به دنیاهای دیگه و مولتی ورس بپردازه؛ همچنین در مصاحبه های اخیر، «بندیکت کامبربچ»(بازیگر دکتر استرنج) خیلی روی مولتی ورس مانور داده و این فرضیه رو بیش از پیش قوت میده و می تونه به Negative Zone اشاره داشته باشه! این نکته رو هم از یاد نبریم که بندیکت کامبربچ از معدود کسایی هستش که فیلم نامه این فیلم ها رو خونده پس وقتی انقدر روی مولتی ورس مانور میده پس یعنی یه خبرایی هست.

از بحث توافق که بگذریم به داستان رویداد Annihilation می رسیم. یکی از اولین کار هایی که «آنایلوس» انجام داد از بین بردن سیاره زاندار و نواکورپ بود و با این کار باعث شد «ریچارد رایدر» تنها «نوا»ـی جهان بشه که این اتفاق شباهت غیرقابل انکاری با ابتدای فیلم جنگ بی نهایت خواهد داشت!

«ریچارد رایدر» برای مقابله با «آنایلوس» ابتدا گروهی متشکل از «رونان»، «سوپر اسکرال»(که مرده پنداشته می شد)، پیتر کوئیل(استارلرد) و گامورا تشکیل داد!(برای اطلاعات بیشتر از سوپر اسکرال و رونان به این مقاله مراجعه کنید.) از طرفی ثانوس با «آنایلوس» متحد شده بود! نقطه عطف داستان که به این تئوری منجر شده جایی بودش که «آنایلوس» هدف حمله خودش را برای ثانوس آشکار کرد؛ دنیای منطقه انرژی مثبت (Positive Zone) درحال تصاحب بخش منطقه منفی(Negative Zone) بوده و آنایلوس می خواسته چیزی که بهش متعلق بوده رو پس بگیره و هدفش از این کار برگردوندن تعادل به جهانه!!! بله هدفی که ثانوس در فیلم حنگ بی نهایت داره! این می تونه آغازی بر اتحاد برخی از انتقام جویان با ثانوس باشه(چیزی که چندباری این اتفاق افتاده!) چرا که هدف اصلی «آنایلوس»، انقراض نابودی هستی بود

آنایلوس

حال نگاهی به اوریجین و انگیزه های ثانوس از زبان کوین فایگی میندازیم که شباهت های انگیزه این دو شخصیت را نشون میده: او از سیارهٔ تایتان آمده که دیگر قابل سکونت نیست! او به دلیل چیزهایی که فکر می ‌کرد می‌تواند از آن پیشگیری کند و برای انجام آن کار اجازه نداشت، دیگر در این سیاره سکونت ندارد! از بین رفتن و انقراض سیاره اش چیزی بود که بیشتر از همه چیز از آن می ترسید و این اتفاق افتاد. او قسم خورده که دیگر این اتفاق تکرار نشود. او جهان را در حال سقوط می بیند. او فکر می کند افزایش جمعیت در جهان از کنترل خارج شده و بر این عقیده است که این اتفاقات باعث تباهی و نابودی جهان خواهد شد!

حتی ظاهر ثانوس در این سری کمیک به ظاهر اون در فیلم جنگ بی نهایت شباهت زیادی داره!!!!

ثانوس در کمیک Annihilation مخالف نسل کشیه و وقتی «مون دراگون» بهش میفهمونه که هدف «آنایلوس» از بین بردن جهانه اون رو دیوانه خطاب می کنه(این ثانوس با ثانوسی که در کمیک دستکش بی نهایت زد نصف جمعیت جهان رو از بین برد زمین تا آسمون فرق می کنه):

کمیک نابودی کامل 

کمیک ثانوس thanos 

بعد از این اتفاق ثانوس تصمیم گرفت با آزاد کردن گالاکتوس(سیلورسرفر و گالاکتوس توسط نیروهای «آنایلوس» زندانی شدند و گالاکتوس قرار بود به عنوان باتری و بمبی برای از بین بردن منطقه مثبت استفاده بشه) جلوی «آنایلوس» رو بگیره اما یهو «درکس» سر میرسه، «مون دراگون» هر چقدر سعی می کنه جلوشو بگیره نمی تونه و در آخر «درکس» میزنه ثانوس رو می کشه:

درکس - ثانوس

ثانوس بالاخره به آرزوش میرسه و به بانوی مرگ می پیونده! «مون دراگون» کلی بد و بیراه حواله «درکس» می کنه و میگه نتها امیدشون ثانوس بوده اما «درکس» توجهی نمی کنه! «درکس» سپس میره سراغ سیلور سرفر که آزادش کنه و با انرژی دادن بهش دوباره احیاش می کنه:

سیلور سرفر

سیلورسرفر هم گالاکتوس رو آزاد می کنه و در انتها «درکس» کار ناتموم ثانوس رو تموم می کنه:

گالاکتوس

شاید بگید انتقام جویان که هیچ ربطی به این داستان نداشتن؟ جواب این سوال هم با توجه به فیلم کاپیتان آمریکا جنگ داخلی که فقط اصل قصه ازش اقتباس شده بود، میشه جواب داد! نکته جالبی که این فرضیه رو بیش از پیش تقویت می کنه چاپ و انتشار دوباره این سری کمیک )در ماه مارسی که گذشت( بود! و شاید این کار مارول یه ماه قبل از اکران فیلم داره میگه (اگه Avengers 4، Annihilation باشه پس) بعضی ها میرن این کمیک رو بخرن وگرنه چه دلیل دیگه ای می تونه برای این کار وجود داشته باشه؟!

بین دو فیلم جنگ بی نهایت و Avengers 4 قراره فیلم کاپیتان مارول اکران بشه! کوین فایگی گفته این فیلم قراره از روی داستان “جنگ کری/اسکرال” (Kree/Skrull War) اقتباس بشه! این چه معنی می تونه داشته باشه؟ بله، معرفی دوتا از اصلی ترین نژادها که در Annihilation نقش کلیدی رو برعهده داشتند! حضور دوباره «رونان» در این فیلم! وجود اسکرال ها و شاید یه شبهِ سوپراسکرال!

اگر سری به تئوری های مختلف بزنیم، می بینیم ترسناک ترین عنوانی که می تونه Avengers 4 رو یدک بکشه همین Annihilation هست و با نگاه به گذشته برادران روسو در فیلم جنگ داخلی میشه گفت احتمال اتفاق افتادن این فرضیه وجود داره!

جمع بندی: فاز بعدی مارول قراره کیهانی باشه و ما قراره با برخی از قهرمانان محبوبمون خداحافظی کنیم، ستون قوی و استواری که می تونه فاز ۴ مارول رو محکم نگه داره چهارشگفت انگیزه نه افراد ایکس! چون در کل، میوتانت ها و جهش یافته ها توسط مردم رانده میشن و معمولا مخفی هستند مگر این که خلافش ثابت بشه! اما این فرضیه چندین مشکل داره اول: اگر قرار باشه فاز چهارم کیهانی باشه پس داستانی به وسعت Annihilation، قبلا مورد استفاده قرار گرفته و چیزی به بزرگی اون (لااقل من) ندیدم! دوم: در این داستان انتقام جویان هیچ جایی درش نداشتند و با توجه به عکس های سر فیلمبرداری میشه گفت کاملا به Annihilation نامربوط هستند! از طرفی با دیدن این خبر  این سوال به وجود میاد که چرا موج سوار نقره ای باید در جنگ بی نهایت حضور داشته باشه!؟ چطور میشه موج سوار نقره ای رو نشون داد؟ آیا هنوز با گالاکتوس در ارتباطه!؟ بهترین فرضیه ای که به گذشته این شخصیت ضربه نمی زنه Annihilation هستش! البته دیروز پریروز «جو روسو» حرفای بو داری زد؛ وقتی مجری ازش راجع به شایعات موج سوار نقره ای پرسید این جوری جواب داد:من فکر نکنم ما ]حقوق[ اون رو داشته باشیم، اما اگه آرزوی طرفداران به حقیقت بپیونده یعنی توافق دیزنی و فاکس به اتمام برسه بسیاری از شخصیت ها به دنیای ]سینمایی[ مارول میان، پس بعضی از اون فن-تئوری های دیوانه وار درست از آب درمیاد! همچنین در این مصاحبه به این اشاره کرد که فاز ۳ پایان کتاب اول ماروله و آغاز یه شروع جدیده!

از این قسمت که بگذریم یه نگاهی هم به پیج بازیگر موج سوار نقره ای بندازیم:

موج سوار نقره ای

و پُست جالب توییترش:

پست توئیتر

که اشاره به دیزنی و مارول داره! جالبه بدونید بعد از سوتی سایت متاکریتیک پیج این آقا(«کرت کلندنین») به سرعت خالی شد!!!! از پاک شدن توییت های سیلورسرفر گرفته تا عوض شدن هدر پیجش! در حال حاضر هم اسم ایشون رو از سایت متاکریتیک برداشتند! همه این ها تنها یک معنی داره و اون حضور قطعی موج سوار نقره ای در جنگ بی نهایته!

سیلور سورفور جنگ بینهایت 

البته نظر من اینه که کارهای اداری دیزنی و فاکس تنها برای دارایی های اون، نظیر Sky، شبکه های تلویزیونی و استودیوهاست؛ حدس می زنم تا الان رایت شخصیت های مارول بهش برگشته و مارول این رو یه سورپرایز بزرگ برای طرفداران نگه داشته، (چون قبلا هم گفتم الان هم تکرار می کنم) اون خبرهایی که از دو سه سال پیش درمورد کراس اور و توافقات فاکس به گوش میرسید الکی نبودند، حتما این بین اتفاقاتی افتاده که عنوان Avengers 4 تغییر کرده! (قبلا راجع به این مبحث اینجا کامل توضیح دادم).

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *