معرفی فیلم He-Man 2019 (هی-من)کمپانی سونی پیکچرز

[ad id='39844']

 

چند سالی می‌شود که ریبوت جدیدی بر اساس مجموعه‌ اسباب‌بازی و انیمیشن‌های کلاسیک Masters of the Universe (اربابان جهان) یعنی فیلم اختصاصی He-Man (هی-من) در دست ساخت است. اوایل سال گذشته میلادی، کمپانی سونی پیکچرز تاریخ اکران ریبوت فیلم Masters of the Universe را تایید و اعلام کرد. حتی چندی پیش با معرفی کارگردان این پروژه به نظر می‌رسید که این اثر کم کم در حال نزدیک شدن به واقعیت است، اما حال دیگر این پروژه نه‌تنها در همان حالت قرار ندارد، بلکه از هدف خود دورتر هم شده است. کمپانی سونی پیکچرز اعلام کرد که پروژه تولید فیلم هی-من کارگردان انتخابی خود را از دست داده است. حدودا در ماه دسامبر بود که اعلام شد نویسنده فیلمنامه فیلم Man of Steel (مرد پولادین) و فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی) یعنی دیوید اس گویر، برای کارگردانی پروژه تولید فیلم هی-من، با کمپانی سازنده آن وارد مذاکره شده است. حال بر اساس گزارشی که توسط سایت خبری ورایتی منتشر شده، این کارگردان از این پروژه کنار کشیده است.

این سایت خبری در گزارش جدید خود عنوان کرد دیوید اس گویر پروژه تولید نسخه ریبوت فیلم Masters of the Universe را به خاطر «تعهدهای دیگر خود»، ترک کرده است. این نویسنده و کارگردان هالیوودی، پیش از استخدام برای کارگردانی این پروژه، وظیفه نویسندگی فیلمنامه آن را هم بر عهده داشته و پاییز سال گذشته، یک پیش‌نویس از فیلمنامه خود را به تیم تولید تحویل داده است. این موضوع هم لازم به ذکر است که سایت ورایتی در گزارش خود آورده که استودیو سازنده از خواندن این پیش‌نویس بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و آن را دوست داشته‌ است و همین موضوع باعث شده که او را برای کارگردانی این پروژه استخدام کند. اما همین قضیه هم خیلی به طول نینجامید و کارگردان مدت خیلی کمی بعد از استخدام شدنش، این پروژه را ترک کرد.

دیوید اس گویر دومین کارگردانی است که تا به امروز برای کارگردانی پروژه تولید این اثر انتخاب شده است. پیش از این شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه جوزف مک‌گینتی نیکول، کارگردان فیلم Terminator: Salvation (ترمیناتور: رستگاری)، کارگردانی ریبوت فیلم Masters of the Universe را بر عهده گرفته است، اما او مدت کوتاهی بعد از پروژه ساخت این فیلم جدا شد. در تابستان سال ۲۰۱۵، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه کریستوفر یوست، نویسنده فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک)، کار نوشتن فیلمنامه نسخه ریبوت فیلم Masters of the Universe را بر عهده گرفته است، اما در حال حاضر اطلاعاتی از حضور او در این فیلم در دسترس نیست. فیلم He-Man در حال حاضر برای اکران در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است.

کمپانی اسباب‌بازی‌سازی متل که به بزرگ‌ترین اسباب‌‌بازی‌ساز دنیا مشهور است، خط تولید اسباب‌بازی‌های Masters of the Universe را در سال ۱۹۸۲ کلید زد. او با ساخت این سری اسباب بازی، افسانه‌ای درباره نبرد همیشگی خدا و شیطان یا همان خیر و شر در سیاره اترنیا (Eternia) را به وجود آورد. از طرف دیگر یک انیمیشن سریالی هم بر اساس دنیای این شخصیت‌ها با نام He-Man and the Masters of the Universe (هی-من و اربابان جهان) ساخته شد که به مدت دو سال به روی آنتن رفت. علاوه بر این انیمیشن سریالی، یک سری کتاب کامیک هم بر اساس این شخصیت‌های محبوب نوشته و منتشر شده و انیمیشنی فرعی هم با نام She-Ra: Princess of Power (شی-را: شاهزاده قدرت) ساخته شده و به روی آنتن رفته و یک سری بازی ویدئویی هم بر این اساس ساخته و عرضه شده است. 

در سال ۱۹۸۷ کمپانی کانن فیلمز یک فیلم لایو اکشن از این مجموعه تولید و منتشر کرد. در این لایو اکشن سینمایی انیمیشنی، این دولف لاندگرن بود که در نقش شخصیت هی-من به ایفای نقش پرداخت. با وجود این، در همان زمان پخش، محبوبیت مجموعه آثار مرتبط با شخصیت‌های دنیای Masters of the Universe در حال کاهش بود. همین موضوع باعث شد که در همان سال، کار خط تولید این سری اسباب‌بازی متوقف شود. البته تلاش کمپانی‌ها به همینجا ختم نشد و بعد از گذشت مدتی آنها دوباره تلاش کردند که محبوبیت این شخصیت‌ها را بازگردانند و برای این کار هم یک خط تولید جدید برای اسباب بازی خود به راه انداختند و یک انیمیشن سریالی جدید هم تولید کردند و در اوایل دهه ۲۰۰۰ پخش آن را آغاز کردند.

فیلم He-Man برای اکران در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۷ آذر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *