بررسی فیلم آستیگمات محمدرضا اصفهانی

[ad id='39844']

 

«آستیگمات» دومین فیلم بلند محمدرضا اصفهانی پس از فیلم نه چندان موفق «انارهای نارس» است. او در تازه ترین فیلم خود سراغ یک فیلم تلخ و حساس رفته و در آن به شیوه روابط آشکار و واقعی یک خانواده از طبقه پایین جامعه پرداخته است. این فیلم مانند دیگر فیلم هایی که قصد نمایش واقعیت های جامعه را داشته و دارند، به سیاه نمایی نیز متهم شده و حتی اعضای هیئت انتخاب سی و ششمین فیلم فجر نیز به همین دلیل فیلم را از جشنواره کنار گذاشتند.

«آستیگمات» یک درام خانوادگی است که بحران های مختلف خانواده ای را به تصویر می کشد که در شرف از دست دادن خانه شان هستند. فیلم بحران های مختلف دیگری از جمله ازدواج در سن پایین، بی مسئولیتی زوج های جوان در زندگی، بیکاری، مصرف الکل، اعتیاد، طلاق و … را نشان می دهد که قربانی اصلی تمامی این بحران ها، کسری، پسر ۱۲ ساله فیلم است. فیلم چهار شخصیت اصلی با نام های مادر، پسر، عروس و نوه دارد که اغلب چالش ها و اتفاق های داستان فیلم در خلال روابط میان این چهار شخصیت است.

اما بازی های این فیلم نیز یکی از مهم ترین نقاط قوت آن به حساب می آید. محسن کیایی و مهتاب نصیرپور که نقش مادر و پسر فیلم را بازی می کنند، یکی از بهترین بازی های خود را در «آستیگمات» ارائه داده اند. محسن کیایی در این فیلم یک سر و گردن با نقش های دیگرش فرق دارد. او در این فیلم تلاش کرده تصویری واقعی و متفاوتی را از یک جوان رنج کشیده نشان دهد. در این فیلم علاوه بر کیایی و نصیرپور، باران کوثری، نیکی کریمی، هادی حجازی فر، حسین پاکدل، سیامک صفری و بهنوش بختیاری (که با گریم کاملا متفاوت و باورنکردنی در یک سکانس این فیلم بازی کرده) به ایفای نقش پرداختند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *