تصاویر دیدار سران کره جنوبی و شمالی

[ad id='39844']

دیدار تاریخی سران دوکره

خبرگزاری ایرنا: برای اولین بار در تاریخ، رهبر کره شمالی وارد کره جنوبی شد و در روستای مرزی ‘پانمونجوم’ با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای از دیدار رئیس‌جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی استقبال کرده و خواستار ادامه رایزنی‌ها جهت دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی در هفته‌های آتی شده است.

کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی از منطقه غیرنظامی میان دو کره عبور کرد و وارد خاک کره جنوبی شد تا اولین رهبر کره شمالی باشد که از زمان جنگ دو کره (۱۹۵۰-۱۹۵۳) پا به خاک همسایه جنوبی می‌‌گذارد.

ابتدا ‘مون جائه این’ وارد این منطقه شد و ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی به او پیوست رییس جمهور کره جنوبی در این نشست میزبان رهبر کره شمالی محسوب می شود.

مراسم استقبال و تشریفات از سران دو کره با لباس محلی و سنتی و در فضای باز ساختمان محل مذاکره برگزار شد.

رهبران دو کشور ابتدا در خاک کره جنوبی با یکدیگر دست دادند اما چند لحظه بعد ‘کیم جونگ اون’ از ‘مون جائه این’ رییس جمهوری کره جنوبی خواست با عبور از خط، وارد خاک کره شمالی شوند که با تبسم و لبخند رییس جمهور کره جنوبی این عمل انجام شد بعد از چند ثانیه دوباره هر دو رهبر به خاک کره جنوبی بازگشتند.

ورود ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی به خاک کره جنوبی، ورود نخستین مقام ارشد کره شمالی به کره جنوبی بعد از پایان جنگ دو کره در سال ۱۹۵۳ میلادی بود.

تمام لحظات این استقبال از ورود رهبران دو کشور تا مراسم استقبال و همچنین امضای دفتر یادبود در خانه صلح توسط ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی به صورت زنده پخش شد.

خبرنگاران تا پشت سالن مذاکره اجازه فیلمبرداری و عکسبرداری داشتند.

بر اساس اخبار منتشر شده گفت و گوی رهبران دو کره در این دیدار به بحث عاری سازی هسته ای و تضمین صلح پایدار، رفاه و صلح در منطقه منحصر خواهد بود.

کیم جونگ اون در این سفر ۹ همراه داشت که «کیم یو جونگ» خواهر او و «کیم یونگ نام» مرد شماره دو کره شمالی از آن جمله بودند.همچنین قرار است پس از این دیدار یک درخت کاج در منطقه مرزی دو کره به نشانه صلح و شکوفایی کاشته شده و سران دو کشور آن را آبیاری کنند.

هنگام دست دادن سران دو کره در خط مرزی دو کشور، رهبر کره شمالی از رئیس جمهوری کره جنوبی خواست وارد خاک کره شمالی شود و آنجا هم باهم دست بدهند.

اجلاس سران دو کره برگزار شد

یک ساعت بعد از آنکه ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح از مرز عبور کرد و مورد استقبال ستاد تشریفات و رییس جمهوری کره جنوبی قرار گرفت، مذاکرات دو کره در قالب اجلاس برگزار شد.

قرار است گفت و گوی رهبران دو کره در این دیدار به بحث عاری سازی هسته ای و تضمین صلح پایدار و رفاه در منطقه منحصر شود.

رهبر کره شمالی: امیدوارم نتایج مذاکرات سران سازنده باشد

کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی در سخنانی در آغاز اجلاس سران دو کره اظهار امیدواری کرد نتایج مذاکرات سران سازنده باشد.

رهبر کره شمالی در حال نوشتن در دفتر یادبود نشست سران دو کره

‘مون جائه این’ رییس جمهور کره جنوبی نیز اظهار امیدواری کرد دیدار با ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی، روستای مرزی ‘پانمونجوم’ روستای محل برگزاری این اجلاس که اکنون به دو بخش کره شمالی و جنوبی تقسیم شده است را به نماد صلح نه شکاف و جدایی تبدیل کند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *