نقد بررسی فیلم خجالت نکش رضا مقصودی

[ad id='39844']

خجالت نکش | رضا مقصودی

خجالت نکش از جمله کمدی های اکران دوم نوروز است که سال پیش در جشنواره رونمایی شد. این فیلم را رضا مقصودی ساخته که تاکنون به عنوان فیلمنامه نویس در سینمای ایران فعالیت داشته است. تفاوت این کمدی با دیگر فیلم های اکران، روایت قصه در یک روستاست؛ روستایی ناکجاآباد.

داستان چیست؟

مردی روستایی بعد از بزرگ شدن بچه هایش به دلیل بیانیه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور موقت درباره تشویق به فرزندآوری بیشتر، دوباره هوس بچه دار شدن به سرش می زند اما دو موضوع بار کمدی ماجرا را بالا می برد: اول عمل وازکتومی است که مرد در جوانی انجام داده.اواین کار را در اواخر دهه ۶۰ در پی اعلام دولت مبنی بر بچه کمتر زندگی بهتر، بدون مشورت با همسرش انجام می دهد. دومین موضوع این است که آنها حالا جزو ریش سفیدان آبادی هستند و حامله شدن زن را باید از همه حتی فرزندان شان مخی نگه دارند.

ستاره های فیلم

شبنم مقدمی نقش صنم، زن میانسال روستایی را بازی می کند.صنم زنی بی سواد است و فقط در خانه کار می کند.مقدمی پس از سال ها در نقش اول یک فیلم ظاهر شده و عملکرد موفقی داشته است. احمد مهران فر در کنار کاراکتر معروفش ارسطو در سریال پایتخت مدتی است دارد نقش های متفاوتی را تجربه می کند. نقش یک مامور اطلاعات در «ماجرای نیمروز» و حالا بازی در نقش پیرمردی که حداقل ۳۰ سال با سن واقعی اش فاصله دارد. در «خجالت نکش» گریم و بازی متفاوت او موفقیت نقش را باعث شده.

رضا مقصودی

رزومه کارگردان

رضا مقصودی از فیلمنامه نویسان قدیمی سینمای ایران است. او کار نوشتن را از اواسط دهه ۶۰ آغاز کرده و در سال ۱۳۷۴ جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فجر را برای فیملنامه «لیلی با من است» دریافت کرد. پس از آن چندین فیلمنامه دیگر برای کمال تبریزی نوشت که همه از فیلم های متفاوت کارنامه تبریزی به شمار می روند. از جمله «شیدا»، «مهر مادری» و «همیشه پای یک زن در میان است» او در آخرین تجربه فیلمنامه نویسی، کارش را به دست منوچهر هادی داد تا فیلم «من سالوادور نیستم» را بسازد اما از نتیجه کار راضی نبود.

پیش بینی فروش

کمدی های روستایی در چند سال اخیر مورد توجه بوده اند اما نه آنقدر که صدر جدول را مال خود کنند. این وسط فیلم «ایران برگر» مسعود جعفری جوزانی استثناست. «خجالت نکش» احتمالا بین دو تا سه میلیارد فروش داشته باشد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *