انتقاد محسن هاشمی از بودجه خانه مداحان

[ad id='39844']

جوابیه عضو هیات امنای خانه مداحان به اظهارات محسن هاشمی

حسن آهی (عضو هیات امنای خانه مداحان) به اظهارات رییس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه بودجه فرهنگی شهرداری خرج مداحان و پخت آش می‌شود، واکنش نشان داد و گفت: من فقط در رابطه با بودجه‌ای که به خانه مداحان تعلق می‌گیرد؛ اظهارنظر می‌کنم و در رابطه با حسینیه‌هایی که ممکن است از طرف شهرداری و شورای شهر به آنها بودجه تعلق گیرد، صحبت نمی‌کنم.

باید سالیانه ۲۰۰ میلیون تومان به خانه مداحان بدهند

وی با اشاره به اینکه شورای شهر تهران باید سالیانه ۲۰۰ میلیون تومان برای خانه مداحان بودجه در نظر بگیرد، افزود: در شورای چهارم مقرر شد که در سال اول ۲۰۰ میلیون تومان بودجه به خانه مداحان تخصیص داده شود و هر ساله این بودجه ۱۰ درصد افزایش پیدا کند که الان باید مبلغ این بودجه ۲۶۰ میلیون تومان باشد.

آهی تاکید کرد: بودجه دیگری هم هست که به خانه مداحان تعلق می‌گیرد که رقم آن سالیانه ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان است؛ بنابراین همین دو رقم به خانه مداحان پرداخت می‌شود، اما مداحانی هستند که تریبون‌هایی خاص دارند و شاید مبالغی دریافت کنند که زیر نظر خانه مداحان نیست.

عضو هیات امنای خانه مداحان با بیان اینکه امسال برای چهارمین بار این بودجه به خانه مداحان تعلق گرفته است، گفت: اگر برای دریافت مبالغ هنگفت اسمی از خانه مداحان می‌برند، اشتباه است، اما شنیده شده که حسینیه‌هایی هستند که مبالغی هنگفت یا زمین هایی را دریافت کرده‌اند. در زمان قالیباف کارت طرح ترافیک نیز به افرادی داده می‌شد و ملک خانه مداحان هم برای کار فرهنگی از طرف شهرداری به خانه مداحان تعلق گرفته است.

مصطفی خرسندی (مدیرعامل خانه مداحان) نیز این رابطه به ایلنا گفت:‌ دفتر اعتبار شورای شهر هنوز معی نیست، در سال گذشته به خانه مداحان ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار بودجه تخصیص یافت. برای سال ۹۷ هم بعید است که مبلغی بیشتر از این در نظر گرفته شده باشد، بنابراین دلیلی ندارد که هر بار این مساله را اعلام کنند که بودجه زیادی را به مداحان تخصیص می دهند.

باید در حوزه فرهنگ دینی هزینه کرد

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه فرهنگ دینی هزینه کرد، گفت: این کار پرهزینه است، اما ما به عنوان مرکز خانه مداحان بودجه هنگفت دریافت نکرده‌ایم و کل اعتبار هم رقمی است که اعلام شده است.

مدیرعامل خانه مداحان تاکید کرد که اگر مبلغی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به خانه مداحان پرداخت شده است آن را اعلام کنند. در حوزه مباحث دینی کاری که باید انجام نشده است و باید به این حوزه بیش از اینها توجه شود. حتی کمیسیون فرهنگی شورای شهر نشستی با مراکز تصمیم‌گیری حوزه مداحی نداشته‌است.

وی خاطرنشان کرد: با این بودجه دقیقا باید چه کاری انجام دهیم؟ آنها یک اعتباری را مصوب کردند نه تخصیص اتفاق افتاده و نه نقدینگی صورت گرفته است.

مدیرعامل خانه مداحان در ادامه در واکنش به تخصیص بودجه میلیاردی به یکی از حسینیه های منطقه ۵ تهران در زمان قالیباف بیان داشـت: یک مرکز برای بحث بازسازی مبلغی را دریافت کرده است، اگر یک حسینیه مختصر پولی دریافت کرده باشد که هم نگهداری و هم مسائل فرهنگی آن رعایت شود را باید در بوق و کرنا کنند؟ میلیاردها میلیارد به دیگر مراکز داده شد، ما یک کلمه حرف زدیم که چرا به این مراکز پول داده‌اید؟

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *