فوت و فن های پختن کشک بادمجان

[ad id='39844']

 

 مرحله اول جوشاندن کشک:

کشک ها را به دلیل غلیظ بودن نیاز داریم با آب رقیقش کنیم .

کشک را داخل ظرفی می ریزیم و به آن آب اضافه می کنیم این میزان آب باید به اندازه ای باشد که بتواند در حدود  ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ریز جوش شدن کشک آن را تحمل کند.

البته می توان در هنگام جوشاندن کشک هم به آن آب اضافه کرد و بر روی حرارت کم میگذاریم کشک ها به جوش آیند.

در فاصله جوشیدن کشک باید پوست بادمجان ها را گرفت و بعد از پوست کردن باید آن را تلخ گیری کنیم که تلخه گیری بادمجان با نمک و یا آب نمک انجام میشود.

بافت بادمجان زمانی که در نمک یا آب نمک تلخ گیری می شود با هم متفاوت است

و تفاوت آن زمانی که در آب نمک است و  آب بیشتری جذب میکند  هنگام سرخ شدن ممکن است بیشتر اذیت شوید.

اگر میخواهید بادمجان ها زودتر سرخ شوند آن را به ۲ تا ۳ ورق برش دهید و در غیر این صورت بادمجان های قلمی را به طور کامل سرخ کنید. برای تلخه گیری هم بادمجان ها را در ظرف آبکش میریزیم و روی آنها را نمک میپاشیم و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان میدهیم تا تلخی بادمجان کاملا گرفته شود.

گرفتن تلخی بادمجان ها

بعد از انجام تلخه گیری بادمجان ها را در ظرفی سرخ میکنیم ، که نوع سرخ کردن ممکن است بر طبق ذائقه افراد متفاوت باشد چرا که بعضی ها دوست دارند به صورتنیم پز و بعضی ها خیلی سرخ شده استفاده کنند.

بادمجان های سرخ شده را بر روی حرارت ملایم میگذاریم و مقداری پیاز داغ و سیر داغ را به آن اضافه میکنیم که البته ریختن سیر داغ هم ممکن است سلیقه ای باشد به دلیل بویی که در دهان پر میشود.

بعد آب مرغ یا آب گوشت را که باعث لذیذ شدن کشک بادمجان می شود و کمی فلفل سیاه و همچنین زرد چوبه را اضافه کنید . 

با اضافه کردن آب مرغ بهتر است حرارت را کمی بالاتر ببرید و بعد از کمی پخت میتوان حرارت را کم کنید تا بادمجان ها کاملا مغز پخت شوند و بتوان آنها را کوبید و یا له کرد.

آماده سازی نعناع داغ

در این فاصله نعناع داغ را آماده میکنیم فقط برای درست کردن نعناع داغ بهتر است از روغن زیادی استفاده نکنید چون هنگام سرخ کردن بادمجان ها مقداری روغن در غذا باقی  می ماند . بهتر است در روغن نعناع داغ از زرد چوبه در روغن استفاده کنید و وقتی عطر زرد چوبه به مشام رسیدباید نعنا را به آن اضافه کنیم.

پس از پخته شدن بادمجان ها آنها را با گوشت کوب له میکنیم و بعد مقداری از کشک آماده شده را به آن مخلوط کنید و بخشی از نعنا زردچوبه داغ و کمی گردو را به موادمان اضافه میکنیم تا در خلال پخت طعم ها با هم یکدست شوند.اجازه دهید مواد مخلوط شده حدود ۱۰ دقیقه ای روی حرارت ملایم بپزند.بع و مید از این زمان کشک بادمجان خوشمزه ما آمادست و میتوانید آن را تزیین کنید.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *