همه چیز درباره جیم کری کمدین نابغه هالیوودی

[ad id='39844']

[quote arrow=”yes”]اگر چه بیکاری پدر علت فقر خانواده کری بود اما این موضوع باعث شد که جیم کری بیش از پیش به دنبال رویای خود در رسیدن به شهرت و موفقیت برود. وی در طول یک سخنرانی در دانشکده مدیریت دانشگاه ماهاریشی در این باره چنین گفت:” من درس های فوق العاده ای از پدرم یاد گرفتم که تنها کوچک ترین آن ها این بود که همیشه در کاری که دوست ندارید موفق نخواهید بود و بهتر است شانس خود را در کاری امتحان کنید که به آن علاقه دارید”.[/quote]

 
جیم کری کودکی بسیار سختی داشته است
شاید فکر کنید جیم کری که به خاطر این که توانسته لبخند را بر لب میلیون ها نفر بنشاند به خود افتخار می کند حتما زندگی شخصی پر از شادی داشته است که باعث شده وی تا این حد در خنداندن دیگران متبحر باشد. اگر چه این موضوع در حال حاضر می تواند صحت داشته باشد اما زمانی که کری هنوز بچه بود اوضاعی کاملاً متفاوت داشت. در یک مصاحبه با شبکه سی بی اس، جیم زندگی گذشته سخت خود را بازگو کرد. زمانی که او تنها ۱۲ سال داشت و پدرش شغل حسابداری خود را از دست داد زندگی برای کری جوان بسیار سخت شد.
وی در این باره چنین گفته است:” ناگهان زیر پای خانواده من خالی شد. در آن دوران فقر شدیدی را تجربه می کردیم. ما همه کار می کردیم و همه اعضای خانواده مجبور بودند به عنوان نگهبان یا سرایدار کار کنند. و من فقط عصبانی می شدم. من از دنیا عصبانی بودم که چرا این کار را با پدرم کرد. حقیقتاً می خواستم که کله ی یک نفر را خرد کنم”. در نهایت کری جوان برای پیدا کردن کار مجبور شد دبیرستان را رها کند و همیشه نیز مجبور بود مادرش را از غم و غصه درآورد زیرا مادرش همیشه در رختخواب دراز می کشید و مقدار زیادی قرص مُسکن می خورد.

فقر برای جیم کری الهام بخش بوده است

اگر چه بیکاری پدر علت فقر خانواده کری بود اما این موضوع باعث شد که جیم کری بیش از پیش به دنبال رویای خود در رسیدن به شهرت و موفقیت برود. وی در طول یک سخنرانی در دانشکده مدیریت دانشگاه ماهاریشی در این باره چنین گفت:” من درس های فوق العاده ای از پدرم یاد گرفتم که تنها کوچک ترین آن ها این بود که همیشه در کاری که دوست ندارید موفق نخواهید بود و بهتر است شانس خود را در کاری امتحان کنید که به آن علاقه دارید”.
کری این نصیحت را سرلوحه تلاش های خود قرار داده و شروع به اجرای برنامه در سالن ها کرد. سپس به لس آنجلس نقل مکان کرده و در زمانی که سخت برای تبدیل شدن به یک کمدین موفق تلاش می کرد مدتی را در یک خودرو ون به سر برد. چنین شرایط سختی ممکن است بسیاری را از تلاش برای ادامه باز دارد اما این سختی ها به نحوی راه را برای جیم کری باز کرد و بدین ترتیب وی از فقر مطلق به کمدینی مشهور تبدیل شد که یکی از بالاترین دستمزدها را در تمام دوران سینما دریافت می کرد.

او یک نقاش حرفه ای است
شاید فکر کنید که تنها هنر جیم کری در خنداندن تماشاگران و انجام حرکات جالب با صورتش است اما در یکی از اپیزودهای شو تلویزیونی «کمدین ها در داخل ماشین قهوه می گیرند» (Comedians in Cars Getting Coffee) با اجرای جری سینفلد، جیم کری او را به استودیو هنری خود در لس آنجلس برد، اتاقی غار مانند پر از آثار این بازیگر از جمله نقاشی، مجسمه سازی و طراحی. او به سینفلد گفت که هرگز آثار خود را پیش از آن در معرض دید عموم قرار نداده است و این استودیو را «قلب» و «رحم» خود نامید.

او دیدگاه متفاوتی در مورد داروها دارد
در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه، کری در مورد استفاده خود از داروی پروزاک برای درمان افسردگی سخن گفت. از آن جایی که استفاده از این دارو و دیگر داروهای مشابه برای درمان افسردگی امری رایج است اما وی گفته که با داروها و حتی واکسیناسیون نیز مخالف است. وی همراه با نامزدش جنی مک کارتی فعالیت هایی بر ضد واکسیناسیون انجام می داد. وی حتی در مقاله ای که در روزنامه هافینگتون پست به چاپ رسید نه تنها تاثیر و کارآیی برخی واکسن هایی که به کودکان داده می شود را به چالش کشید بلکه محتویات و دُزهای به کار رفته را نیز به باد انتقاد گرفت.
وی در این باره چنین گفته است:” من نیز با صحبت های در حال افزایش در جامعه پزشکی و علمی در مورد این که واکسن ها نیز مانند هر داروی دیگری علاوه بر فواید خود خطراتی نیز دارند و این که به خاطر این فواید، کودکان آمریکایی در سنین پایین مقادیر بسیار زیادی از این واکسن ها را دریافت می کنند موافق هستم. یک چیز غیرقابل کتمان است. ما آن قدر نمی دانیم که با قطعیت کامل واکسن ها را بی ضرر بنامیم”.

او تخیل را در موفقیت خود دخیل دانسته است

 در سال ۱۹۹۷ جیم کری در برنامه اپرا وینفری اعلام کرد که وی مقداری از موفقیت خود را مدیون تصوراتی است که در ذهن خود ایجاد کرده است. به عبارت دیگر وی به طور مرتب خود را در حالی که به موفقیت بسیار زیادی دست یافته بود تصور می کرد و تلاش کرد که این تصورات را به واقعیت تبدیل کند. حتی وی چنان از موفقیت خود اطمینان داشت که یک چک به مبلغ ۱۰ میلیون دلار به نام خود برای سال ۱۹۹۵ نوشت که به خود قول داد آن را نقد کند.
در سال ۱۹۹۴ او این مبلغ را برای بازی در فیلم «احمق و احمق تر» (Dumb & Dumber) دریافت کرد و این اتفاق باعث شد که همواره این امید و تصویر سازی ذهنی را انجام دهد. چند سال بعد در طی یک سخنرانی بار دیگر در مورد قدرت تصور و خیال پردازی و البته اراده گفت و ادعا کرد که خیالبافی همراه با تلاش شخص را به موفقیت می رساند و همواره سعی داشته که دیگران را نیز با این واقعیت آشنا سازد که طرز تفکر نفش مهمی در آینده شما خواهد داشت.

عدم حمایت از فیلم «کیک- اَس ۲» و گرفتن دستمزد

جیم کری در ادامه تلاش هایش برای رسیدن به آن چیزی که در پی آن است تفکرات دیگری برای قسمت دوم فیلم «کیک-اَس» (Kick-Ass) در سال ۲۰۱۳ داشت. در این فیلم سراسر خشونت که اقتباسی از یک رمان تصویری با همین نام بود او رهبر یک گروه داوطلب مبارزه با جنایت را بر عهده داشت. در این فیلم صحنه های بسیار خشنی از کشته شدن مردم در اثر تیراندازی، چاقو خوردن و هر نوع قتل خشنی که در تصور بگنجد دیده می شود.
وی برای بازی در این فیلم قرارداد امضا کرده و ظاهراً مشکلی با این همه خشونت نداشت تا این که کشتار سندی هوک رخ داد و بدین ترتیب او عدم حمایت خود از این فیلم را اعلام نمود و در یک پیام توییتری چنین نوشت:” من چهار ماه قبل از ماجرای سندی هوک فیلم کیک اس ۲ را انجام دادم و الان در کمال هوشیاری می گویم که نمی توانم از این همه خشونت حمایت کنم. از کسان دیگری که در ساخت این فیلم دخالت داشته اند معذرت می خواهم. من از بازی در این فیلم پشیمان نیستم اما اتفاقات اخیر باعث شده که تغییری در درون من رخ دهد. کارگردان فیلم و طرفداران نگهداری اسلحه اما در کامنت ها و ویدیوهایی به انتقاد از کری پرداخته و اعلام کردند که جیم کری دستمزد خود برای بازی در این فیلم را به جیب زده است و اکنون که دیگر کاری با این فیلم ندارد از آن برائت می جوید.

داستان و او نامه نوشتنش برای توپاک شکور در زندان

شاید تنفر جیم کری از خشونت قبل از ماجرای کشتار سندی هوک وجود نداشت زیرا بر اساس ادعای برخی رسانه ها زمانی که توپاک شکور در زندان به سر می برد جیم کری برای این که او را تشویق کند برایش نامه می نوشت. شاید این کار گناه نباشد اما وقتی در می یابید که توپاک شکور به دلیل تجاوز جنسی به زندان افتاده بود کار جیم کری سوال برانگیز خواهد شد. در واقع یکی از طرفداران توپاک شکور ادعا کرده بود که او و همراهانش در اتاق یک هتل به او تجاوز کرده اند. علاوه بر این توپاک شکور سابقه ی طولانی در خشونت، تیراندازی و حمله به دیگران داشت و حتی دشمنی مافیایی سختی را با دیگر گروه های رپ داشت که در نهایت به مرگ وی منتهی شد.

مرگ نامزد او بسیار اسرارآمیز است

کاتریونا وایت زنی بود که برای مدت طولانی رابطه ی پر فراز و نشیبی با جیم کری داشت که در کمال ناباوری در سال ۲۰۱۵ به زندگی خود پایان داد. او در نامه ای که کنار جنازه اش پیدا شد و قبل از مرگ برای کری نوشته بود چنین گفته است:” متاسفم که احساس می کردی من در کنار تو نبودم. من سعی کردم که نهایت تلاشم را برای تو بکنم… لطفا مرا ببخش. من به این دنیا تعلق ندارم”. بر اساس ادعای رسانه ها این دو تنها یک هفته قبل از خودکشی وایت برای دومین بار از هم جدا شده بودند از این رو جدایی تاثیر بسیار بدی بر روی وایت داشته و بدون شک مرگ او نیز به شدت جیم کری را دچار افسردگی کرده ، چیزی که کاملاً مشهود بوده است.
اما این تنها ابتدای داستان است زیرا یک سال پس از این ماجرا، مارک برتون، همسر سابق وایت علیه کری به دادگاه شکایت کرده و ادعا نمود که نه تنها کری در تهیه موادی که وایت با آن ها خودکشی کرده دست داشته است بلکه قبل از به پایان رساندن رابطه اش با او نیز باعث شده که وی سه بار به بیماری های مقاربتی مبتلا شود که سهم زیادی در سوق دادن او به سمت خودکشی داشته است.
کری این اتهامات را رد کرده و دادگاه نیز وی را تبرئه کرد اما خیلی زود مادر وایت نیز از کری شکایت کرده و باعث شد بسیاری به این فکر کنند که کری در تمام طول رابطه اش با وایت با او بدرفتاری کرده و به شدت او را آزار می داده است. البته کری این اتهام را نیز رد کرده و در دادگاه از خود دفاع کرد.
[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *