معرفی کامل فیلم های گیلرمو دل‌تورو

[ad id='39844']

[quote]خلاقیت فیلم افسارگسیخته و فوق العاده است. شیطانی که هدفش یک دختربچه است. موفقیت دل‌تورو از آنجایی شکل می گیرد که به ترکیبی از قصه پریان، تاریخ و دارم می رسد. شبیه هیچ فیلم دیگری نیست. در همه سطوحش فیلم سطح بالایی است و به شدت چشم نواز.[/quote]

 

 

 

۱۰٫ بلید ۲؛ ۲۰۰۲
امتیاز متاکریتیک: ۵۲ از ۱۰۰
امتیاز IMDB:ا ۶٫۷ از ۱۰
یک فیلم که تلفیقی از ابرقهرمانی و وحشت بود. فیلم براساس یکی از کاراکترهای کمیک های مارول به نام بلید ساخته شد. اولین فیلم این سری سال ۱۹۹۸ ساخته شد و کل سه گانه اش ناموفق بود. بلید اتحاد سستی با جماعت خون آشام ها انجام می دهد. تا بتواند کم کم با گروهی که حامیان خون آشام ها هستند مقابله کند. البته آنهایی که خشونت ومپایرها را دوست دارند خیلی هم از فیلم بدشان نخواهدآمد  
 

۹٫ حاشیه اقیانوس آرام (pacific rim)؛ ۲۰۱۳

امتیاز متاکریتیک: ۶۴ از ۱۰۰
امتیاز IMDB:ا۷ از ۱۰
جهان واقعا به یک مایکل بی دیگر (کارگردان ترنسفورمرز) نیاز ندارد پس چرا دل‌تورو تبدیل به کارگردانی شبیه او شود؟ این فیلم داستان هیولاهای فضایی است که به زمین حمله کرده اند. این هیولاهای عظیم به وسیله یک درگاه واقع در کف اقیانوس آرام وارد زمین می شدند. برای رویارویی با این هیولاها بشر به فکر ساخت ربات هایی غول پیکر به شکل انسان می افتد که توسط دو خلبان که ذهنشان توسط رشته های عصبی به یکدیگر متصل می شود، هدایت می شدند.  

۸٫ پسر جهنم: ارتش طلایی؛ ۲۰۰۸

امتیاز متاکریتیک: ۷۸ از ۱۰۰
امتیاز IMDB:ا ۷ از ۱۰
جهان اسطوره ای یک شورش علیه نوع بشر آغاز می کند تا سلطه بر زمین به چنگ نیروهای غیرانسانی بیفتد. در نتیجه هل بوی (پسر جهنمی) و تیمش باید زمین را از این شورش مخلوقات عجیب و غریب نجات بدهند. فیلم از لحاظ بصری اثر قابل توجهی بود و صحنه های اکشن خوبی هم داشت. از آن فیلم هایی که دل‌تورو را به عنوان یک کارگردانی قابل معرفی می کرد.

۷٫ کرونوس؛ ۱۹۹۴

امتیاز متاکریتیک: ۷۰ از ۱۰۰
امتیاز IMDB:ا۶٫۷ از ۱۰
فیلم مکزیکی دل‌تورو در ژانر وحشت بود. یک وسیله اسرارآمیز طراحی می شود تا برای چهارصد سال آینده بتواند زندگی سازنده اش را حفظ کند. فیلم را همین امروز هم می شود برای جلوه های ویژه ای که کامپیوتری نیستند تحسین و البته بخاطر گروه بازیگران بدش محکومش کرد. کاملا شبیه فیلم اول یک فیلمساز است و البته نوید ظهور یک فیلمساز امیدوارکننده را می دهد. 
 

۶٫ تقلید (میمیک)

امتیاز متاکریتیک: ۵۵ از ۱۰۰
امتیاز IMDB:ا ۵٫۹ از ۱۰
اقتباسی از داستان کوتاهی که نتیجه اش یک فیلم علمی- تخیلی شده درباره حشره شناسی که در دورانی که سوسک ها بیماری وحشتناکی را منتقل می کنند، این دکتر حشره ای را خلق کرده که بتواند سوسک ها را بکشد. اما حالا این حشرات آن قدر قدرتمند می شوند که به خالقان خودشان یعنی نوع بشر حمله می کنند. از خیلی از فیلم هایی با این موضوع یک سر و گردن بالاتر است و همچنان نکته تحسن برانگیز نگاه بصری است که دل‌تورو در فیلم هایش ارائه می دهد. 

۵٫ قله ای به رنگ خون (crimson peak)؛ ۲۰۱۵

امتیاز متاکریتیک: ۵۵ از ۱۰۰
امتیاز IMDB:ا ۵٫۹ از ۱۰
برای این فیلم اگر قرار باشد یک صفت بگوییم فقط «زیبا» است. یکی از پرستاره ترین فیلم های دل‌تورو. داستان در قصری قدیمی در منطقه ای کوهستانی در شمال انگلستان، در پایان قرن نوزدهم اتفاق می افتد. ادیت کوشینگ (میا واسیکوفسکا) عاشق سر توماس شارپ (تام هیدلستون) می شود و با او ازدواج می کند. ولی بعد می فهمد که شوهر جذاب او همان کسی نیست که وانمود می کند. در این خانه رازی جریان دارد که تنها همسرش و خواهر او لیدی لوسیل شارپ (جسیکا چستین) از آن خبر دارند.
 

۴٫ شکل آب؛ ۲۰۱۷

امتیاز متاکریتیک: ۸۶ از ۱۰۰
امتیاز IMDB:ا ۷٫۹ از ۱۰
یا با داستانش همراه می شوید یا نه. این داستان پریان حس و حال «هزارتوی پن» را دارد اما به اندازه آن نوآورانه نیست. اما وقتی فیلمنامه باید به جهتی برود که فکر می کنیم جوری قصه بسط پیدا می کند که بخش رمانتیکش چفت نمی شود. بازی آرام سالی هاوکینز شگفت انگیز است. 
 

۳٫ ستون فقرات شیطان؛ ۲۰۰۱

امتیاز متاکریتیک: ۷۸ از ۱۰۰
امتیاز IMDB:ا ۷٫۵ از ۱۰
فیلم در یک یتیمخانه اسپانیا اتفاق می افتد درست بعد از اتمام جنگ جهانی دوم. یک داستان ارواح که سوژه های سیاسی هم با آن ترکیب شده است. نیروی شر فیلم آنقدر پنهان است که نمی توانید شیوه نزدیک شدنش را پیش بینی کنید. 

۲٫ پسر جهنمی؛ ۲۰۰۴

امتیاز متاکریتیک: ۷۲ از ۱۰۰
امتیاز IMDB:ا ۶٫۸ از ۱۰
البته که نمی شود همه اعتبار جذابیت فیلم را به دل‌تورو داد چون منبع اقتباسی اش کمیک بوک بوده است. اما او کارگردانی فوق العاده ای دارد تا تماشاگر فیلم ابرقهرمانی ببیند که شبیه هیچ کدام از فیلم های ابرقهرمانی دیگر نیست. قهرمان فیلم نیمه انسان- نیمه شیطان است
 

۱٫ هزارتوی پن؛ ۲۰۰۶

امتیاز متاکریتیک: ۹۸ از ۱۰۰
امتیاز IMDB:ا ۸٫۲ از ۱۰
خلاقیت فیلم افسارگسیخته و فوق العاده است. شیطانی که هدفش یک دختربچه است. موفقیت دل‌تورو از آنجایی شکل می گیرد که به ترکیبی از قصه پریان، تاریخ و دارم می رسد. شبیه هیچ فیلم دیگری نیست. در همه سطوحش فیلم سطح بالایی است و به شدت چشم نواز.
[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *