معرفی فیلم های راک (دواین جانسون)

[ad id='39844']

[quote]فیلم ماجراجویانه و اکشن «جی. آی. جو: تلافی» (G.I Joe: Retaliation) دو ساعت دیوانگی خیره کننده است که آدرنالین را در رگ های تماشاگر به جریان می اندازد. با استانداردهای معمول سینما نمی توان این فیلم را فیلمی خوب و موفق نامید اما تماشای آن لذت بخش است.[/quote]

سریع ۵ (۲۰۱۱)

بدون شک از زمانی که دواین جانسون در سال ۲۰۱۱ به فرانچایز «سریع و خشن» (Fast & Furious) پیوست اعتبار و زیبایی دوچندانی به آن بخشید. از آن زمان بود که وی در نقش یک مامور پلیس به نام لوک هابز به نقطه اتکای فیلم تبدیل شد و حتی توانست اسپین افی مجزا مربوط به خود و دیگر بازیگر این سری یعنی جیسون استاتهام بدست آورد. اگر چه وی در چند حضور خود در این فرانچایز همواره درخشیده است اما شاید بهترین نقش آفرینی وی در این مجموعه در فیلم «سریع ۵» (Fast Five) بوده باشد.

«سریع ۵» شکل یک فیلم سرقت از بانک را به خود می گیرد که البته این بار مربوط به دزدیدن پولی کثیف از یک پاسگاه پلیس است و هابز برای دستگیری آن ها دست به کار می شود. این فیلم حاوی تعدادی از بهترین صحنه های اکشن فرانچایز «سریع و خشن» است که از آن جمله می توان به صحنه تعقیب و گریز در خیابان های ریو و صحنه مبارزه تن به تن هابز و تورتو (وین دیزل) اشاره کرد.


گارد ساحلی (۲۰۱۷)

فیلم ناموفق «گارد ساحلی» (Baywatch) با بازی دواین جانسون قرار بود که یک سریال تلویزیونی پرطرفدار و موفق را در قالب یک فیلم سینمایی به روی پرده ببرد اما نتیجه کار یکی از بدترین فیلم های سال ۲۰۱۷ بود. یکی از نقاط ضعف اصلی فیلم همانا داستان بی معنی و مضحک آن است که بیشترین نقش را در شکست تجاری فیلم داشت.

این فیلم علیرغم حضور دو ستاره بزرگ- دواین جانسون و زک افرون- هیچ مولفه جذاب و گیرایی نداشت. اگر چه جانسون نهایت تلاش خود برای بالا بردن اعتبار فیلم را انجام داد اما حتی حضور او نیز برای نجات این فیلم ضعیف کافی نبود. این فیلم کمدی اکشن که داستان دو مرد عضو گارد ساحلی را روایت می کند که برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر همکاری می کنند نتوانست چیزی برای جلب تماشاگران ارایه دهد.


جی آی. جو: تلافی (۲۰۱۳)

فیلم ماجراجویانه و اکشن «جی. آی. جو: تلافی» (G.I Joe: Retaliation) دو ساعت دیوانگی خیره کننده است که آدرنالین را در رگ های تماشاگر به جریان می اندازد. با استانداردهای معمول سینما نمی توان این فیلم را فیلمی خوب و موفق نامید اما تماشای آن لذت بخش است. این فیلم هر آنچه که یک فیلم اکشن پرهیجان باید داشته باشد در خود دارد؛ از انفجارهای بزرگ گرفته تا صحنه ای تعقیب و گریز پرتنش. حضور بروس ویلیس در این فیلم نیز بار دیگر ثابت کرده که حضور این بازیگر در هر فیلم اکشنی می تواند تضمین کننده کیفیت و موفقیت آن باشد.


پر دندان (۲۰۱۰)

اولین سال های فعالیت جانسون در دنیای فیلم بیشتر با حضور در فیلم های کمدی خانوادگی همراه بود که اغلب آن ها متاسفانه فیلم های ضعیف و بسیار بدی بودند. شاید باور کردن این موضوع سخت باشد که حدود یک سال پیش از آن که دواین جانسون خود را به عنوان یک ستاره اکشن ثابت کند در فیلم بسیار افتضاح و احمقانه «پری دندان» (Tooth Fairy.) بازی کرده باشد.

وی در این فیلم نقش یک بازیگر هاکی خشن را بازی می کند که به او لقب «پری دندان» داده اند، مردی که با هر کسی که در اطرافش حضور دارد و حتی عزیزانش، رفتاری بسیار زننده و تحقیرآمیز دارد و در نهایت باید نقش یک پری دندان واقعی را بازی کند. این فیلم مملو از جوک های بی مزه، کلیشه های خسته کننده وصحنه های بی معنی است که نمی تواند شما را سرگرم کند.


جومانجی: بازگشت به جنگل (۲۰۱۷)

دواین جانسون در فیلم هایی که به نظر می رسد موفق نمی شوند ظاهر شده و آن ها را به فیلم هایی موفق تبدیل می کند. وی با حضور در فیلم «جومانجی: بازگشت به جنگل» (Junamji: Welcome to the Jungle) که دنباله ای بر فیلم «جومانجی» ساخته سال ۱۹۹۵ با بازی رابین ویلیامز فقید بود همین کار را کرد که تماشای آن برای بسیاری تجربه ای نوستالژیک بود.

بدین ترتیب قدرت بازیگری جانسون این فیلم را به یکی از بهترین فیلم های خانوادگی عصر حاضر تبدیل کرد. بازی او در کنار ستاره های مشهور ژانر کمدی مانند جک بلک و کوین هارت بسیار خیره کننده بود و علیرغم این که انتظار موفقیت فیلم نمی رفت اما در نهایت استقبال قابل توجهی از آن به عمل آمد.

 


سیاره ۵۱ (۲۰۰۹)

کمدی انیمیشن «سیاره ۵۱» (Planet 51) داستان جذابی دارد: سیاره ای از موجودات فضایی که زندگی روزمره آن ها بسیار شبیه زندگی ماست و وقتی که یک سفینه فضایی وارد سیاره آن ها می شود همه چیز به هم می خورد. جانسون صداپیشگی مسافر این فضاپیما که یکی از مهندسان ناسا است را بر عهده دارد. این فیلم داستان «ای تی» را از زاویه ای مخالف نقل می کند.مشکل این انیمیشن این است که از نقطه قوتش بهره ای نمی برد و جوک ها، پیچش داستانی و شخصیت ها آنطور که باید ارایه نمی شوند و علیرغم داستان خوب اما این فیلم در به تصویر کشیدن آن موفق عمل نمی کند.

 


 رنج و گنج (۲۰۱۳)

در فیلم «رنج و گنج» (Pain & Gain) دو شخصیت عضلانی – دوایت جانسون و مارک والبرگ زیر ذره بین شخصیت شناسی مایکل بی قرار می گیرند. جانسون بار دیگر نشان می دهد که تا چه حد می تواند در فیلم های کمدی موفق عمل کند و در این فیلم مهارت خود را در مرحله ای پیشرفته تر به نمایش می گذارد. وی نقش یک قهرمان پرورش اندام و خلافکار را با ظرافتی خاص و بن مایه های کمدی تلخ بازی می کند که در فیلم های دیگر او کمتر دیده شده است.

 


 نقشه بازی (۲۰۰۷)

کمدی های خانوادگی را نمی توان با فیلم های دیگری مانند «سریع ۵» مقایسه کرد زیرا آن ها متفاوت هستند و انتظارات متفاوتی از آن ها وجود دارد. در فیلم «نقشه بازی» (The Game Plan) جانسون نقش یک بازیکن راگبی را بازی می کند که در اوج دوران بازی خود در می یابد یک دختر ۸ ساله دارد.

اگر چه رابطه او و دختر خردسالی که نقش دختر او را بازی می کند بسیار دوست داشتنی است اما فیلم نمی تواند به درستی از این رابطه بهره ببرد و شاهد یک داستان کلیشه ای هستیم که چیز جدیدی برای گفتن ندارد.ایده پشت فیلم بسیار جالب است اما چیزی که در واقعیت به تصویر کشیده می شود ناامید کننده است

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *