خط داستانی فیلم فونیکس سیاه (X-men Dark Phoenix)

[ad id='39844']

[quote]قراره برای بار سوم صحنه دویدن کوئیک سیلور را ببینیم اما متاسفانه این دفعه موسیقی نداره!!!! با توجه به اطلاعات، «نایت کراولر» با استفاده از قدرت های تلپورتی اش؛ کوئیک سیلور را بعد از نجات هر یک از فضانوردان از داخل سفینه فضایی به بیرون تلپورت می کنه[/quote]

فیلم ایکس من ۷

چگونه جین به «فونیکس» تبدیل می شود؟

با توجه به داستان لو رفته، زمانی که افراد ایکس درحال نجات فضانوردان در اتمسفر هستند؛ یک موج کیهانی به «جین گری» برخورد می کنه و باعث میشه او تبدیل به فونیکس بشه! اما معلوم نیست که این موج کیهانی همون نیروی فونیکسه یا این موج باعث آزاد شدن نیروی فونیکس شده. البته با توجه به فیلم قبلی میشود گفت که این موج باعث و بانی آزاد شدن نیروی اوست!

 

بازهم صحنه دویدن کوئیک سیلور! اما این دفعه در فضا!!

قراره برای بار سوم صحنه دویدن کوئیک سیلور را ببینیم اما متاسفانه این دفعه موسیقی نداره!!!! با توجه به اطلاعات، «نایت کراولر» با استفاده از قدرت های تلپورتی اش؛ کوئیک سیلور را بعد از نجات هر یک از فضانوردان از داخل سفینه فضایی به بیرون تلپورت می کنه اما موسیقی کلاسیکی از دهه ۹۰ میلادی در پشتش پخش نمیشه!(البته ممکنه در تدوین نهایی فیلم، موسیقی رو بهش اضافه کنند.)

 

فضایی ها چطور وارد داستان می شوند؟

بعد از این که جین گری با موج کیهانی برخورد کرد، به صورت اتفاتی باعث شد سفینه فضایی به سیاره ای بیگانه پرتاب شده و با آن برخورد کند. همین اتفاق باعث میشه بیگانه ها تصمیم به حمله و جنگ با زمین بگیرند و همچنین به نیروی فونیکس دست بیابند!

 

اسکرالی در کار نیست !!!!!

خب باید تمام تئوری های مطرح شده و ارتباط این فیلم با کاپیتان مارول را بریزیم دور!! با توجه به اطلاعات گفته شده، بیگانه های فیلم رنگ پوستشان طوسیه! همچنین فقط توانایی تغییر شکل به انسان را دارند. از دیگر قدرت های آنها می توان به پرواز درآمدنشان اشاره کرد. حال نقش جسیکا چستن چیه؟ او از فرماندگان بیگانه هاست و وقتی وارد زمین میشه ظاهرش رو عوض می کنه اما به دلایلی موهایش سفید و بور میشه!

او بعدا هویت یکی از مامورین FBI رو می دزده و به همین علت دولت درگیر ماجرا میشه. در طول فیلم هم هیچ وقت نامی از اسکرال ها برده نمیشه. البته این چیز عجیبی نیست چون فاکس سابقهٔ این کارهای عجیب و غریب رو داره!

 

کودکی جین گری

فیلم درحالی آغاز میشه که فلش بکی از کودکی جین نشان داده میشه. در این صحنه تصادفی رخ میده که باعث کشته شدن پدر و مادر او میشه. بعدها مشخص میشه، این تصادف باعث نمود قدرت های جین شده و پدر جین از این حادثه جون سالم بدر برده. جین از عمارت افراد ایکس خارج میشه تا پدرش رو پیدا کنه و همچنین معلوم میشه تمام این مدت پروفسور ایکس بهش دروغ می گفته چون می دونسته پدرش بعد از این که می فهمه دخترش یک جهش یافته است، دیگه اون رو نمی خواد! همین باعث میشه تا قبل از رسیدن کمک، جین با استفاده از خشم فونیکس پدرش رو تا یک قدمی مرگ نزدیک کنه!

 

میستیک میمیره

خب این اتفاق دور از ذهن نبود چون از مدت ها پیش میدونستیم جنیفر لارنس (بازیگر میستیک) آماده بازنشست شدن از این نقش هستش.(در یکی از مصاحبه ها از او پرسیده شد نام چند از فیلم های ایکس من رو بگه ولی حتی نتونست یدونه از اونها رو نام ببره! ببینید چقدر به نقشش علاقه داره!!) این اتفاق زمانی میوفته که جین کنترلش رو از دست میده و سهوا باعث کشته شدن میستیک میشه. همین کار راه را برای تبدیل شدنش به «فونیکس سیاه» باز می کنه!

 

مگنیتو دوباره از دشمنان فیلمه

واقعا تکراری شده. مگنیتو در همه فیلم های افراد ایکس به نوعی به پایه ثابت خباثت تبدیل شده و دقیقا همون فرمول قبلی رو پیش میگیره. در این فیلم با وجود این که او در آپوکالیپس حرکتی قهرمانانه انجام داد؛ باز هم از دشمنان فیلم هستش!

 

بیست از مگنیتو کمک میگیره!

همونطور که می دونید بیست عاشق میستیک بود به همین خاطر در طول فیلم او با مرگ میستیک کنار نمیاد و تصمیم می گیره تا دنبال مگنیتو بره تا با همکاری با او جلوی فونیکس رو بگیره چون مگنیتو هم مثل خودش میستیک رو دوست داشته و این هدفی یکسان برای این کار بهشون میده.

البته این حرکت باعث ناراحتی طرفداران میشه چون این کار از بیستی که همیشه کنار چارلز حضور داشت واقعا بعید و دور از ذهنه!

 

در پرده آخر فیلم، افراد ایکس لباس ابرقهرمانی به تن ندارند

با توجه به عکس لو رفته از سر صحنه فیلم برداری، افراد ایکس اون یونیفرم های مشکی که در فیلم قبلی دیدیم رو به تن ندارند و لباس های زرد و مشکی تنشونه که از طراحی های «فرانک کویتلی» در کمیک های New X-Men الهام گرفته شده. اما نکته ناامید کننده اینه که در مبارزه پایانی آنها لباس های معمولی تنشونه! بدتر از اون اینه که جین بعد از تبدیل شدن به فونیکس سیاه کتی قرمز به تن داره و هیچ شباهتی به لباسش در دنیای کمیک نداره!!!

 

فیلم چگونه به اتمام می رسد ؟

یکی از اهداف بیگانه های فیلم اینه که رهبران جهان را کنار هم جمع کنند و آنها را از بین ببرند!! گفته میشه نبرد نهایی بیرون سازمان ملل متحد رخ میده و در این نبرد از جلوه های کامپیوتری سنگینی استفاده شده همچنین چارلز و سایکلاپس تمام تلاششون را برای جلوگیری از بیگانه های تغییر شکل دهنده انجام میدهند. در همین حین سفینه های جنگی آنها به زمین می رسد و جین که به نظر به حالت نرمال برگشته اون سفینه ها رو به فضا هدایت می کنه!

هنوز مشخص نشده که چگونه مگنیتو و بیست وارد ماجرا میشوند همچنین معلوم نیست در پرده سوم فیلم فونیکس سیاه چه کاری انجام میدهد اما با محاصره سفینه های جنگی دیالوگی از جین میشنویم: من جین نیستم، من فونیکسم و پس از گفتن این جمله او نیرویش را آزاد می کند و تمام این بیگانگان به همراه سفینه هایشان را از بین می برد. در آخر سرنوشت جین معلوم نمیشه اما او در ذهن سایکلاپس از او خداحافظی می کنه.

 

برخی صحنه های X-Men The Last Stand تکرار می شوند

سایمون کینبرگ یکی از نویسندگان فیلم X-Men The Last Stand بوده و چندین بار گفته فیلم فونیکس سیاه فرصتی برای درست کردن اشتباهاتیه که در اون فیلم کرده. مثل این که قراره صحنه های ناامید کنندهٔ اون فیلم رو دوباره به شکلی دیگر ببینیم:

– جین نزدیک بود دوباره پروفسور ایکس رو بکشه

 

یادتونه در Last Stand جین پروفسور ایکس که سعی داشت جلوش را بگیره با قدرت هاش نابود کرد! مثل این که قراره دوباره همین صحنه رو ببینیم با این تفاوت که این دفعه سر بزنگاه جلوشو می گیرن و پروفسور زنده از این صحنه بیرون میاد.

– اشاره به صحنه کشته شدن سایکلاپس توسط جین

 

در فیلم آخرین مقاومت، پس از این که معلوم شد جین زنده اس صحنه ای بین جین و سایکلاپس رخ داد و ما دیدیم که جین می تونه قدرت های لیزری چشم سایکلاپس رو مهار کنه و بعد از اون سایکلاپس کشته شد! در این فیلم هم قراره این صحنه تکرار بشه اما مثل مورد قبلی سایکلاپس نمیمیره. کینبرگ فکر کرده با این کار می تونه با ذهن مخاطب بازی کنه ولی نمی دونه با این کارش چه خاطرات بدی رو برای ما زنده می کنه.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *