گزارش کامل دیدار تاریخی ترامپ و کیم جونگ اون

[ad id='39844']

[quote]ترامپ در حالی امروز سرگرم برگزاری مذاکره‌ای تاریخی با رهبر کره‌شمالی است، که دو روز دیگر یعنی دوازدهم ژوئن تولدش است و ۷۲ ساله می‌شود. در سوی دیگر مذاکره، کیم جونگ اون قرار دارد که سنش بین ۳۵ تا ۳۶ سال گزارش شده است.[/quote]

(۰۹:۲۰): رییس‌جمهوری آمریکا بعد از دیدارش با رهبر کره‌شمالی به خبرنگاران گفت که به زودی سندی را با کیم جونگ اون امضا خواهد کرد. ترامپ اظهار کرد، گفت‌وگوهایش با رهبر کره‌شمالی بهتر از آنچه می‌شد تصور کرد، پیش رفته است.

(۰۹:۱۴): بعد از مراسم ناهار، ترامپ و اون در محوطه بیرونی هتل با یکدیگر خوش‌وبشی کوتاه داشتند و سپس از هم خداحافظی کردند و بدین ترتیب دیدار تاریخی رییس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره‌شمالی به پایان رسید.

(۰۹:۰۹): افرادی که از طرف آمریکا در مراسم ناهار حضور داشتند، عبارتند از دونالد ترامپ، مایک پامپئو، جان کلی، جان بولتون، سارا سندرز (سخنگوی کاخ سفید)، سانگ کیم (سفیر آمریکا در فیلیپین) و متیو پاتینگر (مقام وزارت خارجه). همچنین از طرف کره‌ای این افراد در مراسم ناهار حاضر بودند: کیم جونگ اون، کیم یونگ چول، ری سو یونگ، ری یونگ هو، نو کوانگ چول، چو سون هویی، کیم یو جونگ و هانگ کوانگ سانگ.

 (۰۸:۴۴): رییس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی به همراه شماری از مقام‌های ارشد دو کشور ناهار کاری خود را اندکی دیرتر از زمانی که برنامه‌ریزی شده بود، آغاز کردند. بر اساس اعلام کاخ سفید، قرار بود ناهار کاری دو طرف ساعت ۱۱:۳۰ آغاز شود اما این فرایند حدود ۲۰ دقیقه به تأخیر افتاد که یکی از علت‌های آن این بود که دو طرف ترجیح دادند با یکدیگر عکس بگیرند. ترامپ از کیم جونگ اون دعوت کرد که بنشیند اما پیش از آن به بذله‌گویی پرداخت و از عکاسان خواست تصاویری را به ثبت برسانند که در آن این دو رهبر «قشنگ، خوش‌تیپ و لاغر» به نظر برسند.

رویداد رسمی برای ساعات باقی مانده روز برنامه‌ریزی نشده است و قرار است رییس‌جمهوری آمریکا ساعت ۱۶ به وقت محلی با خبرنگاران گفت‌وگو کند.

(۰۸:۰۱): در جریان مذاکرات دو بار از رهبر کره‌شمالی پرسیده شده «آیا اقدام به خلع سلاح خواهید کرد؟» که او پاسخی نداده است. یک بار هم این پرسش از او شده که «آقای کیم، آیا سلاح‌های هسته‌ای را کنار خواهید گذاشت؟» که البته رهبر کره‌شمالی ظاهراً مطرح شدن این سوال را هم به روی خود نیاورده است.

(۰۷:۴۳): ترامپ در حالی امروز سرگرم برگزاری مذاکره‌ای تاریخی با رهبر کره‌شمالی است، که دو روز دیگر یعنی دوازدهم ژوئن تولدش است و ۷۲ ساله می‌شود. در سوی دیگر مذاکره، کیم جونگ اون قرار دارد که سنش بین ۳۵ تا ۳۶ سال گزارش شده است. هرچند سن رهبر کره‌شمالی تقریباً نصف سن رییس‌جمهوری آمریکا است، کیم جونگ سال‌های بیشتری را بر مسند قدرت تکیه زده است؛ او از ۲۰۱۱ رهبر کره‌شمالی است و این در حالی است که دوران ریاست‌جمهوری ترامپ از سال ۲۰۱۷ آغاز شده است.

(۰۷:۲۱): رهبر کره‌شمالی قبل از آغاز نشست خود با ترامپ به رییس‌جمهوری آمریکا گفته است: بسیاری از افراد در جهان این رویداد را به عنوان بخشی از یک فیلم فانتزی یا علمی‌تخیلی تلقی خواهند کرد.

(۰۷:۱۷): در حالی که آمریکایی‌ها در این نشست خلع سلاح‌ هسته‌ای کره‌شمالی را به عنوان اصلی‌ترین هدف خود دنبال می‌کنند، پیونگ‌یانگ نیز مشخصاً به دنبال تحقق این مهم است که از فشارها بکاهد و واشنگتن را نسبت به لغو برخی تحریم‌ها علیه کره‌شمالی مجاب کند.

 (۰۷:۰۴): رییس‌جمهوری کره‌جنوبی با بیان این که شب گذشته خوابش نبرده است، نسبت به موفقیت آمیز بودن نشست رهبران واشنگتن و پیونگ‌یانگ‌ ابراز امیدواری کرد.

(۰۶:۵۶): ما بر تمامی انواع تردیدها و گمانه‌زنی‌ها درباره این نشست غلبه کردیم و معتقدم این امر برای تحقق صلح خوب است.

(۰۶:۵۲): ترامپ نسبت به نتیجه نشست خوش‌بین به نظر می‌رسد. او اظهار کرد: ما یک مشکل بزرگ و یک وضعیت بسیار دشوار را حل‌وفصل خواهیم کرد.

 (۰۶:۴۴): از جمله مقام‌های کره‌ای که در این نشست حاضر هستند، می‌توان به کیم یونگ چول اشاره کرد که از دیپلمات‌های ارشد پیونگ‌یانگ است و در اوایل ژوئن با ترامپ دیدار کرده و نامه کیم جونگ اون را به رییس‌جمهوری آمریکا تحویل داد. ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره‌شمالی و ری سو یونگ، از اعضای ارشد حزب حاکم این کشور هم در این نشست حاضر هستند.

(۰۶:۳۲): ملاقات ترامپ و اون ۴۱ دقیقه به طول انجامید و پس از آن مایک پامپئو، وزیر امور خارجه و جان بولتون، مشاور امنیت ملی از طرف واشنگتن و مشاوران ارشد رهبر کره‌شمالی از طرف پیونگ‌یانگ به نشست ملحق شدند. ترامپ پس از پیوستن این مقامات به اون گفت: با همکاری با یکدیگر مراقب همه چیز خواهیم بود. رهبر کره‌شمالی هم اظهار کرد، چالش‌هایی در پیش رو وجود دارد اما با ترامپ همکاری خواهد کرد.

(۰۶:۲۸): ادامه مذاکرات ترامپ و اون پس از پیوستن مقام‌های ارشد دو کشور به نشست

(۰۶:۲۷): دقایقی پیش مقام‌های ارشد آمریکا و کره‌شمالی به نشست ترامپ و کیم جونگ اون ملحق شدند. رسانه‌ها برای چند دقیقه اجازه داشتند از نشست مقام‌های دو طرف تصویربرداری کنند و سپس به بیرون هدایت شدند تا ادامه نشست باز هم پشت درهای بسته ادامه پیدا کند.

 (۰۶:۲۳): انتظار می‌رود دیدار فعلی حدود ۴۰ ‌دقیقه تا یک ساعت به طول انجامد و پس از آن مقام‌های ارشد دو کشور به این نشست ملحق خواهند شد و مذاکرات از ساعت ۱۰ به وقت محلی با حضور تعداد بیشتری از چهره‌های سیاسی دو طرف ادامه‌ خواهد یافت. رییس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی پس از پایان مذاکرات ساعت ۱۱:۳۰ به وقت محلی ناهاری کاری صرف خواهند کرد. زمان ‌دقیقی برای پایان نشست اعلام نشده است. رییس جمهوری آمریکا قرار است ساعت ۱۶ به وقت محلی با خبرنگاران گفت‌وگو داشته باشد.

 (۰۶:۱۴): دنیس رادمن، بازیکن سابق بسکتبال آمریکا که قبلاً با اون دیدار کرده و اکنون نیز در سنگاپور به سر می‌برد، گفت: امروز، روزی عالی است. او در مصاحبه با سی‌ان‌ان اظهار کرد که همواره به کمک کردن به کره‌شمالی اعتقاد داشته است.

(۰۶:۰۸): یک منبع آگاه گفت، مترجمی که در این دیدار ترامپ را همراهی می‌کند، دکتر یون هیانگ لی، از مترجمان وزارت امور خارجه آمریکا است.

(۰۵:۴۸): کیم جونگ اون پیش از آغاز مذاکراتش با ترامپ گفت: ما موانع را پشت سر گذاشته‌ایم و امروز اینجا هستیم.

 (۰۵:۴۲): رییس‌جمهوری آمریکا پیش از آغاز دیدارش با رهبر کره‌شمالی ابراز امیدواری کرد که این دیدار فوق‌العاده موفقیت‌آمیز باشد. او که در کنار کیم جونگ اون نشسته بود، اظهار کرد: ما روابطی فوق‌العاده پیش رو خواهیم داشت. من تردیدی ندارم.

 (۰۵:۳۷): رهبران آمریکا و کره‌شمالی وارد محل برگزاری نشست خود شدند. رسانه‌ها برای مدت کوتاهی فرصت داشتند که از این رویداد تصاویری به ثبت برساندند و پس از چند دقیقه به بیرون هدایت شدند تا مذاکرات ترامپ و اون آغاز شود.

(۰۵:۳۴): ترامپ و کیم جونگ با یکدیگر دست دادند.

 (۰۵:۳۲): لحظه ورود کیم جونگ اون به هتل کاپلا

 (۰۵:۲۷): در حالی که ترامپ و اون هر دو اکنون دیگر در داخل هتل به سر می‌برند، عکاسان و خبرنگاران در مقابل ورودی اصلی منتظر هستند تا این دو برای مصافحه بیرون بیایند.

 (۰۵:۲۰): رییس‌جمهوری آمریکا که در هتل کاپلا به سر می‌برد، توئیتی منتشر کرد که هیچ ارتباطی به دیدار آتی او با کیم جونگ اون ندارد. ترامپ نوشت که لری کودلا، مشاور ارشد اقتصادی او دچار حمله قلبی شده و در مرکز درمانی والتر رید بستری است.

(۰۵:۱۷): قرار است رهبران آمریکا و کره‌شمالی در این محل با یکدیگر مصافحه کنند.

 (۰۵:۱۲): دیدار رهبران کره‌شمالی و آمریکا ساعت ۵:۳۰ صبح به وقت تهران آغازمی‌شود و احتمالاً حدود یک ساعت به طول می‌انجامد. در این دیدار تنها ترامپ و اون و مترجمان دو طرف حضور خواهند داشت.

 (۰۵:۰۹): کیم جونگ اون دقایقی پس از ورود رییس‌جمهوری آمریکا به هتل کاپلا، وارد محل برگزاری دیدارش با ترامپ شد.

 (۰۵:۰۵): ترامپ دقایقی پیش‌ وارد هتل کاپلا شد تا با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی دیداری تاریخی داشته باشد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *