بیوگرافی مارتین برگمن، تهیه‌کننده معروف هالیوود

[ad id='39844']

[quote]مارتین لئون برگمن سال ۱۹۲۶ در نیویورک متولد شد. کارش را به عنوان ایجنت یک کلاب شبانه آغاز کرد، اما کم کم پیش رفت. او آقای آل پاچینو را در یک نمایش صحنه‌ای کشف کرد [/quote]

 

مارتین برگمن، تهیه‌کننده چهار فیلم مهم آل پاچینو، از میان ما رفت. چهار فیلمی که در ذهن ما عشاق سینما، باقی مانده‌اند: بعد از ظهر سگی، سرپیکو، صورت‌زخمی و به‌روش کارلیتو.

مارتین لئون برگمن سال ۱۹۲۶ در نیویورک متولد شد. کارش را به عنوان ایجنت یک کلاب شبانه آغاز کرد، اما کم کم پیش رفت. او آقای آل پاچینو را در یک نمایش صحنه‌ای کشف کرد و همراه او برای حضور در نخستین نقش مهم‌اش بود: وحشت در نیدل پارک، به کارگردانی جری شاتزبرگ. برگمن پس از دوران افول آقای پاچینو در دهه ۱۹۸۰، با ساخت دریای عشق، به بازگشت این ستاره/هنرمند بزرگ به دنیای سینما یاری رساند. او که در نیمه دوم دهه ۱۹۷۰ و نیمه اول سال‌های ۱۹۸۰، تهیه‌کننده پرکاری بود، به جز پاچینو، با هنرمندان دیگری از جمله آلن آلدا و مارشال بریکمن نیز همکاری کرد و چند فیلم نسبتن موفق دهه ۱۹۹۰ را هم تهیه‌ کرد، از جمله کلکسیونر استخوان با بازی دنزل واشنگتن و ماتیلدا به کارگردانی دنی دویتو.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *