معرفی اعضای گروه انتقامجویان مارول

[ad id='39844']

[quote]مونیکا رامبو در لوئیزیانا به دنیا آمد. او ابتدا به اداره پلیس پیوست و با جرم و جنایت میجنگید، ولی در اثر اتفاقی توسط دستگاه عظیمی حاوی انرژی نیرومندی به شخصیتی فرا انسانی تبدیل شد[/quote]

– تایگرا (Tigra) 

این شخصیت در دنیای کمیک چندان معروف نیست ولی قطعا یکی از اعضای برتر انتقام جویان محسوب می شود. عضو قدیمی هم به حساب میاد چرا که او در سال ۱۹۸۱ در شماره ۲۱۱ سری انتقام جویان وارد تیم شد. در حقیقت، در دهه ۷۰ میلادی مارول تصمیم گرفت که داستان هایی با محوریت شخصیت های مونث بنویسد که داستان The Cat یکی از آن ها بود. البته تیگرا اوایل یک انسان بود، ولی طی یک روایت عجیب عرفانی و به وجود آمدن تغییراتی در روح او به این شکل در آمد. این عمل او را از مرگ نجات داد ولی شکل و شمایلش را شبیه یک حیوان کرد ! نام واقعی او Nilson Greer می باشد. همانطور که از اسم داستان او پیداست، اوایل شکل یک گربه بود ولی داستان هایش فقط ۴ شماره دوام آوردند، و بعد این سری کنسل شد. تا اینکه دو سال بعد مردی به نام تونی ایزبلا تغییراتی در این شخصیت به وجود اورد و او را به این شکل در اورد. تیگرا تا به حال در چند نسخه از تیم انتقام جویان حضور داشته. زمانی که هاکای رهبری تیم West Coast Avengers رو در اختیار داشت، تیگرا در یکی از ماموریت های تیم دخالت کرد و خودش رو نشون داد. از اون موقع به بعد، به تیم انتقام جویان وابسته شد. البته در تیم های دیگری هم بوده ولی بیشترین وابستگی اش به انتقام جویانه.

 

۱۹- مون نایت (Moon Knight) 

مون نایت یکی از شخصیت های منحصر به فرد دنیای ماروله. ضمنا او از شخصیت های برتر داستان های سبک ترسناک مارول می باشد  مارک اسپکتور یکی از چهار جنبه شخصیتی او می باشد که کنار مسجمه خدای ماه کشته شد و برای بازگشتش به زندگی، شرطی بین او و خدای ماه بسته شد. او می بایست در این عالم به نمایندگی از او به فعالیت می پرداخت. او سال ۱۹۷۵ خلق شد ولی در سال ۱۹۸۷ به تیم انتقام جویان پیوست. او جدا از انواع تیم های انتقام جویان، عضو مدافعین هم بوده. مون نایت از شخصیت های جذاب ماروله. او در سال ۱۹۸۰ موفق به کسب سری اختصاصی برای خود شد. اولین سری داستان های او برای بار اول بی ثباتی ذهنیمارک را به تصویر کشید. و نشان داد قیام پس از مرگ او و بازگشت به این شکل تجربه ای کمتر از مرگ نیست. چرا که آسیب ذهنی به او وارد کرده است البته دو سال بعد مارول مجبور شد فقط به خرید مستقیم داستان های او از بازار تکیه کند و برداشتن توزیع داستان هایش از طریق خبرنامه باعث کاهش تعداد خوانندگان شد. او بعد ها صاحب داستان های بیشتر و شخصیتی شناخته شده تر شد.

 

۱۸- شی-هالک (She-Hulk)

جنیفر والترز دختر عمه بروس بنر بود. آن ها باهم بزرگ شدند و همبازی دوران بچگی هم هستند. آن ها مثل خواهر و برادر بودند و بعد از اینکه بزرگ شدند هرکدام مسیر جداگانه ای را پیش گرفتند. طی یک حادثه ای جنیفر زخمی می شود و به دریافت خون برای جلوگیری از مرگ نیاز میکند، بروس به او خون میدهد و در نتیجه از جنیفر والترز، غول سبز رنگی همانند هالک پدید می آید به نام She-Hulk! گرچه استن لی به عنوان خالق این شخصیت شناخته می شود، اما منشا شی-هالک از استن لی سرچشمه نمیگیرد. در حقیقت ایده هالک مونث از برنامه تلوزیونی دهه ۷۰ میلادی می آید. بعد از آن هم استن لی تصمیم گرفت چنین شخصیتی را وارد دنیای کمیک کند. او سال ۱۹۸۲ در شماره ۲۲۱ سری انتقام جویان عضو تیم شد. لازم به ذکر است که در کنار انتقام جویان، عضو تیم های دیگری چون مدافعین و چهار شگفت انگیز هم بوده.

 

۱۷- اسپکتروم (Spectrum) 

مونیکا رامبو در لوئیزیانا به دنیا آمد. او ابتدا به اداره پلیس پیوست و با جرم و جنایت میجنگید، ولی در اثر اتفاقی توسط دستگاه عظیمی حاوی انرژی نیرومندی به شخصیتی فرا انسانی تبدیل شد ! کسی که می تواند از انرژی به شکل های مختلف استفاده کند. همچنین توانایی جذب انرژی یا دستکاری مواد در سطح مولکولی را داراست. او توسط راجر استرن و جان رومیتا جونیور خلق شد. جالب اینجاست که نخستین داستانی هم که در ان حضور پیدا کرد، شماره ۱۶ سری Annual مرد عنکبوتی شگفت انگیز بود ! او سال ۱۹۸۲ خلق شد و در سال ۱۹۸۳ وارد تیم اونجرز شد. مونیکا در قالب های شخصیتی مختلفی ظاهر شده، اوایل به عنوان کاپیتان مارول در داستان ها ظاهر می شد. بعد در قالب شخصیت Photon ،بعد از آن Pulsar و در نهایت به شخصیت Specteum تبدیل شد. نکته درباره او اینه که همواره کاراکتری نیرومند بوده و توانایی های بالایی داره.

 

۱۶- ماکینگ برد (Mockingbird) 

باربارا بابی مورس ملقب به ماکینگ برد (به معنی “مرغ مقلد”) شخصیتی خلق شده توسط نیل آدامز و لن وین در مارول کامیکس می باشد. اولین حضورش به عنوان ماکینگ برد به سال ۱۹۸۰ برمیگرده. او یکی از بهترین اعضای سازمان شیلد نیز می باشد. باربارا بسیار با استعداد بود و هوش و استعدادش سبب جلب توجه شیلد و دعوت از او برای پیوستن به این سازمان شد. در عصر برنزی دنیای کمیک (تقریبا دهه ۷۰ تا ۸۰ میلادی) این کاراکتر برای بار اول صاحب کاستوم (پوشش شخصیتی) و نام مخصوص به خود شد. البته نام مستعار او شکارچی (Hunter) بود، اما به دلیل اینکه انتشارات دی سی شخصیتی با همین نام در سال ۱۹۷۷ خلق کرده بود، مارول نامش رو تغییر داد. اوایل باربارا به هاکای علاقه مند و وارد انتقام جویان شد. بعد هم با هاکای ازدواج کرد. حضور برجسته او در تیم انتقام جویان در سال ۱۹۸۴ اتفاق افتاد و تا اون موقع رابطه اش با هاکای از بین رفته بود. بعد هم که ظاهرا کشته شد، اما بعدا معلوم میشه نمرده و نژاد اسکرال ها (Skrull) در این مرگ ظاهری دست داشتند. در واقع اسکرال ها که توانایی تغییر شکل را دارند، در ظاهر باربارا قصد نفود به تیم انتقام جویان را داشتند که بعد همه چی لو میره ! بعد هم به عنوان عضوی از انتقام جویان جدید برمیگرده و دوباره دلباخته هاکای میشه ! ضمنا این شخصیت یکی از معشوقه های پیتر پارکر هم محسوب میشد (برای مدت کوتاهی) !

 

۱۵- ماشین جنگی (War Machine)

رسیدیم به جیمز رودی رودز، قهرمان دوست داشتنی دنیای مارول ! او اوایل خلبان تونی استارک بود یکی از قدیمی ترین دوستان او می باشد. زمانی هم که تونی به یک دائم الخمر تبدیل شده بود، رودز جانشین او به عنوان مرد آهنی شد. بعد ها هم که زره مخصوص به خودش رو یافت و به ماشین جنگی تبدیل شد. او سال ۱۹۷۹ خلق شد و سال ۱۹۸۴ به همراه ماکینگ برد در نخستین شماره از داستان های West Coast Avengers به این تیم ملحق شد. این شخصیت در نسخه های دیگری از تیم، مثل انتقام جویان مخفی هم فعالیت کرده. به جز ماشین جنگی، او دارای هویت و زره دیگری به نام Iron Patriot هم بوده (این همان زره ای می باشد که رودی در فیلم سوم مرد آهنی به تن کرد) در رویداد جنگ داخلی ۲ ،نبردی بین ابرقهرمانان و ثانوس شکل می گیرد که طی آن رودی توسط ثانوس کشته می شود.

 

۱۴- سنتری (Sentry) 

در مورد سنتری و تاریخچه عجیب و غریب او  سنتری یکی از نیرومند ترین ابرقهرمانان مارول می باشد. این شخصیت نیمه تاریک و پلیدی به نام Void داره که بسیار قدرتمنده طوری میتونه تمام عالم رو نابود کنه ! این شخصیت نسبتا دیر خلق شد (سال (۲۰۰۰و در داستان های انتقام جویان جدید به این تیم پیوست. داستان از این قراره که رابرت راینولدز یکی از زندانی های زندان رافت (Raft) می باشد، زندانی که برای ابر خبیث های بزرگ مارول ساخته شده. دلیل زندانش شدنش هم کشتن زنش لیندی رینولدزه !! بعد از آشوبی که پیش میاد و باعث میشه زندانی ها فرار کنند، سنتری هم بیرون میاد و به نوعی به انتقام جویان در نبرد با خبیث ها کمک میکنه. او به آسانی کارنیج (دشمن مرد عنکبوتی) را در حرکتی به یادماندنی به دو قسمت تقسیم میکنه ! به هر حال، او در شماره ۱۰ این سری به تیم می پیونده. البته جز این تیم، در نسخه های دیگری از انتقام جویان هم عضو بوده و همواره از نیرومند ترین اعضای تیم محسوب میشه. ضمنا او یکی از نخستین اعضای تیم انتقام جویان تاریک به رهبری نورمن آزبورن به حساب میاد.

 

۱۳- کوئیک سیلور (Quicksilver)

خب، همگی (حداقل از طریق دنیای سینمایی) با این شخصیت آشنایی دارید. کوئیک سیلور، یک فرا انسان با توانایی حرکت کردن در سرعت های بسیار بالا تر از حد متوسط می باشد. اوایل میتونست با سرعت صوت بدود، اما بعد از تکامل قدرتی خود طی داستان ها سرعت او چندین برابر و حتی از کنترل جاذبه خارج شد ! او برادر دوقلوی اسکارلت ویچ می باشد. اونا فرزندان دشمن درجه یک مردان ایکس، مگنیتو هستند. خود کوئیک سیلور هم اولین بار در داستان های مردان ایکس خلق شد (سال (۱۹۶۴البته اونا بعد از اینکه از تیم انتقام جویان خبردار شدند، جهش یافته های (Mutant) شیطانی را ترک کردند و به تیم انتقام جویان ملحق شدند (سال(۱۹۶۵ او در عالم سینما هم ظاهر شده، در حقیقت ما کوئیک سیلور را هم در دنیای سینمایی مارول (MCU) و هم در سری آثار مردان ایکس (که اون موقع متعلق به کمپانی فاکس بودند) مشاهده کردیم.

 

۱۲- بلک ویدو (Black Widow)

ناتالیا ناتاشا رومانووا که با نام بلک ویدو نیز شناخته می شود، از اعضای برتر انتقام جویان و همچنین عضوی کم نظیر برای سازمان شیلد می باشد. او وقتی نوجوان بود، به سربازی روسی به نام ایوان پتروویچ سپرده شد. در حقیقت پس از اینکه نازی ها خانه آن ها را آتش زدند، مادرش او را به پتروویچ سپرد تا ازش مراقبت کند. بعد هم که بزرگتر شد پتروویچ، او را به مکانی پنهانی به نام اتاق قرمز ( (Red Roomبرد. کسانی که اونجا می رفتند تحت آموزش و آزمایش هایی قرار می گرفتند. ناتالیا هم از نظر روانشناختی و فیزیکی پیشرفت هایی کرد. عمر او هم طولانی شد و به همین دلیل است که جوان باقی مانده ! به گروهشون K.G.B می گفتند و ناتالیا از اعضای برتر گروه بود. او به یکی از مامور های ویژه به نام بلک ویدو تبدیل شد. وقتی در این پروژه فعالیت می کرد مدتی توسط سرباز زمستان تحت آموزش قرار گرفت. در آن مدت این دو حتی عاشق هم شدند. ضمنا در اون آزمایش ها، یه سری خاطرات جعلی و دروغی در ذهن ناتالیا ثبت شد. مثلا اینکه او در بچگی یک رقاص باله بود ! اما در نهایت او حقیقت را درباره خودش متوجه می شود (به این قضیه در فیلم عصر التران اشاره شد) جالب اینه که او ابتدا در شماره ۵۲ از داستان های Tales of Suspense به عنوان یکی شخصیت خبیث ظاهر شد ! یه نکته دیگه هم اینه که یکی از

کسانی که تا به حال بهش آموزش داده، ولورین بوده ! (بله، این بشر دست پرورده اون گاو وحشیه !) بعد ها هم او با هاکای آشنا میشه و به هم علاقه مند میشوند. در ماموریت هاشون هم به یکدیگر کمک میکردند. اما بعد هاکای به کار با او خاتمه داد و به انتقام جویان پیوست، و ناتالیا بار دیگر توسط K.G.B ربوده و شستشوی مغزی داده شد. بعد گروه K.G.B تصمیم گرفت به انتقام جویان حمله کنه اما ناتالیا خودش رو از این شستشوی مغزی رها و طرف هاکای رو گرفت. بعد هم به عضوی از انتقام جویان تبدیل شد. در واقع او در شماره ۱۱۱ سری انتقام جویان به تیم پیوست. البته در نسخه های دیگری از تیم هم فعالیت داشته.

 

۱۱- اسکارلت ویچ (Scarlet Witch)

واندا مکسیموف یا با نام شناخته شده تر اسکارلت ویچ (ساحره سرخ) یک جهش یافته با توانایی های بالا می باشد. او خواهر دوقلو کوئیک سیلور، مادر دو فرزند (ویکن و اسپید) و همچنین همسر سابق ویژن است. واندا در طول زندگیش توی رویداد ها و وقایع عظیمی حضور داشته و معمولا دلیل یه خرابی یا فاجعه بزرگی به حساب میاد ! (این قضیه به وضوح در فیلم جنگ داخلی به تصویر کشیده شد !) او هم همانند برادرش در داستان های مردان ایکس خلق شد. در حقیقت او ابتدا عضوی از انجمن میوتانت های خبیث بود، اما در می ۱۹۶۵ واندا به تیم انتقام جویان ملحق شد و به یک قهرمان بدل گشت. بعد از اینکه آن ها به انتقام جویان می پیوندند، هاکای نزدیک ترین شخص به واندا محسوب می شد، اما بعد از مدتی گلوی او پیش روبات انتقام جوی تیم گیر میکنه (!) و روابط عاشقانه بین واندا و ویژن شکل میگیره. یکی از لحظات ماندگار او در دنیای کمیک مربوط به داستان House of M می باشد، یعنی جایی که اسکارلت ویچ دیگه به آخر خط رسیده و اون سه کلمه جادویی رو به زبان میاره ! در این داستان او با گفتن جمله “دیگر جهش یافته ای نباشد ( “(No More Mutantسبب از بین رفتن تقریبا۹۹ درصد جهش یافته های جهان میشه! (اینجا میتونید اطلاعات کافی رو کسب کنید) درسته که او یه جهش یافته است اما بیشتر به عنوان یک انتقام جو (Avenger) شناخته میشه، حتی در داستان انتقام جویان علیه مردان ایکس ((Avengers vs X- Men واندا طرف انتقام جویان رو میگیره، بعد هم که سایکلاپس تحت تاثیر نیروی فونیکس قرار میگیره، واندا و دیگر هم تیمی هایش او را شکست و به این فاجعه پایان می دهند. این شخصیت حضور موفقی هم در دنیای سینمایی مارول داشته و یکی از کلیدی ترین شخصیت های آثار ماروله.

 

۱۰- فالکون (Falcon) 

سم ویلسون رو میشه در کنار باکی بارنز (سرباز زمستان) صمیمی ترین رفیق استیو راجرز دانست. سم در هارلم واقع در نیویورک متولد شد. نکته جالب اینه که او از همان کودکی با پرندگان ارتباط برقرار می کرد و صاحب بزرگترین پرنده هارلم هم بود ! (بعد ها وقتی به شخصیت فالکون تبدیل میشه، از پرنده ای دست آموز به نام “رد وینگ” در ماموریت هاش استفاده میکنه !) بعد هم مادر و پدر او کشته می شوند و سم آسیب روحی می بیند. مدتی هم خلافکار میشود اما بعد ها تغییر میکند و به یک قهرمان دوست داشتنی و محبوب بدل میگردد. لازم به ذکره که در آمریکا، استیو به سم کمک میکنه که یه قهرمان واقعی بشه و حتی سم ویلسون برای مدتی لباس کاپیتان آمریکا و هویت او را میگیره !

یه بار هم او به تچالا کمک شایانی کرد و تچالا هم در ازاش به او کاستومی بالدار میده و شخصیت “فالکون” شکل میگیره ! بعد هم سم به سازمان شیلد ملحق میشه. فالکون اولین بار توسط استن لی و جین کولان در داستان های کاپیتان آمریکا وارد عرصه کمیک شد. در شماره ۱۸۴ سری انتقام جویان هم به این تیم پیوست (سال ۱۹۷۹) البته او در نسخه های دیگری از این تیم هم فعالیت داشته. اینم بگم که این شخصیت نسختین قهرمان سیاهپوست آفریقایی آمریکایی می باشد !

 

۹- کاپیتان مارول (Captain Marvel)

کارول دانورز پس از برخورد با دستگاهی متعلق به نژاد Kree توانایی ها و قدرت های چشمگیری کسب میکنه. او یکی از نیرومند ترین شخصیت های مارول کامیکس می باشد. او در شماره ۱۸۳ سری انتقام جویان به عضویت تیم در آمد (سال (۱۹۷۹ خالقان این شخصیت روی توماس و جین کولان هستند. کارول دانورز برای اولین بار در شماره ۱۳ سری داستان های کاپیتان مارول حضور پیدا کرد (اون موقع کاپیتان مارول شخصیتی مذکر بود، در حقیقت، کارول دانورز به عنوان یکی از شخصیت های مکمل داستان های کاپیتان مارول در کمیک حضور پیدا کرد. بعد ها هم نویسندگان و طراحان مارول برای ایجاد شخصیت قهرمان مونث زمینه چینی کردند. در نهایت، مارول در اواسط دهه ۷۰ میلادی یک ابرقهرمان جدید مونث را وارد داستان هاش کرد. شخصیتی بسیار توانمند و نماینده ای برای نمایش جایگاه زن در کمیک، این شخصیت بزودی صاحب عنوان اختصاصی شد. یعنی در سال ۱۹۷۷، جان بیوسما و جری کانوی اولین داستان اختصاصی او را ساختند (اون زمان نام مستعار کارول، میز مارول بود. در طول زمان نام های دیگری هم به خود اختصاص داده بود، اما در حال حاضر با نام کاپیتان مارول شناخته می شود) در پایان هم دیوید کاکروم یک کاستوم جدید و ویژه برای او به وجود آورد. ناگفته نماند که کریس کلرمانت در ارتقا و تکامل شخصیتی کارول دانورز و همچنین ایجاد داستان های مهم برای او نقش بسزایی داشته.

 

۸- هالک (Hulk)

هالک یکی از محبوب ترین و برترین شخصیت های کمیکی ماروله قضیه هالک، داستان مردی است نابغه و دانشمند، که طی یک انفجار مقدار زیادی اشعه گاما دریافت میکنه، این حادثه سبب به وجود آمدن تغییراتی در او شد. به طوری که هرگاه خشمگین میشه از قالب انسانی خارج شده و به هیولایی خشمگین و نیرومند تبدیل می شود. او در سال ۱۹۶۲ توسط استن لی و جک کربی خلق شد. باید اعتراف کرد که این دو برای خلق هالک، از هیولاهایی چون فرانکشتاین و دکتر جکیل و مستر هاید الهام گرفته اند. در طول این سال ها نویسندگان و طراحان بزرگی برای او کمیک ساختند. بهتر است بدانید که هالک از همان ابتدا سبز رنگ نبوده. در حقیقت استن لی میخواسته که هالک خاکستری رنگ باشه. یعنی او معتقد بود که خاکستری رنگی سنگین و تیره و داراماتیک می باشد. او باور داشت که این رنگ با خلق و خوی شخصیتی که آن ها قصد ایجادش را داشتند، سازگاری داشت. نامش هم اوایل فقط “بروس بنر” بود و بعد به “رابرت بروس بنر” تغییر پیدا کرد. لازم به ذکره که سری ابتدایی هالک فقط شش شماره دوام آورد. بنابراین استن لی تصمیماتی گرفت و هالک رو یکی از بنیان گذاران انتقام جویان قرار داد. این یعنی او در اولین شماره انتقام جویان حضور داشت و از ابتدا با تیم بود. استعداد هنری بزرگانی چون استیو دیتکو، جک کربی، باب پائول، جان رومیتا، بیل اورت، جان بوشما، گیل کین، ماری سورین و… سبب افزایش چشمگیر محبوب و سطح شخصیتش شدند. یه نکته جالب هم اینه که میوتانت محبوب کمیک، ولورین در عصر برنزی و طی داستان های “هالک شگفت انگیز” خلق شد. ضمنا هالک یکی از نیرومند ترین ابر قهرمان های دنیای کمیک هم محسوب می شود  چند سال پیش هم دیدیم که آمادئوس چو طی یک حادثه با جذب پرتو های گاما به هالک جدید تبدیل می شود. بروس بنر هم در رویداد جنگ داخلی (Civil War 2) 2توسط هاکای کشته می شود

۷- ویژن (Vision)

ویژن یک هوش مصنوعی و یکی از شخصیت های محبوب دنیای کمیکه. خوشبختانه حضور موفقش در دنیای سینمایی مارول سبب شده بیش از پیش شناخته بشه. این شخصیت توسط الترون ساخته شد. خود الترون هم روباتی قدرتمند است که توسط هنک پیم خلق شده. به جرئت می توان گفت که الترون بزرگترین و برترین دشمنی است که تا به حال سد راه انتقام جویان شد اینم بهتون بگم که ویژن یکی از اون شخصیت هایی است که نخستین بار در یکی از داستان های Avengers خلق شد. در حقیقت او در شماره ۵۷ داستان های Avengers خلق شد و در شماره بعدی به تیم ملحق شد، روی توماس و جان بیوسما از خالقان او هستند. و اما بعد از اینکه الترون این شخصیت رو خلق کرد، طولی نکشید که ویژن علیه خالق خود برآمد و سمت قهرمانان را گرفت. او به انتقام جویان پیوست و به عضوی برجسته برای تیم تبدیل شد. در نبرد های بین انتقام جویان و الترون هم نقش پررنگی ایفا کرد. ویژن بعدا با هم تیمی خود واندا مکسیموف (اسکارلت ویچ) رابطه عاشقانه ای برقرار کرد. آن ها در نهایت باهم ازدواج کردند و صاحب فرزند های دوقلو شدند. بعد هم ویژن و اسکارلت ویچ به تیم West Coast Avengers که نسخه دیگری از تیم بود، پیوستند. کلا ویژن در ورژن های گوناگونی از تیم حضور داشته. یعنی هر بار که از تیم خارج می شد، به یه نسخه دیگه از تیم ملحق می شد ! درسته که ویژن یک روباته و از این جهت با دیگر هم تیمی هایش متفاوته، اما او همواره به عنوان یکی از شخصیت های کلیدی تیم معرفی شده و در داستان های مهمی از Avengers حضور داشته. بنابراین؛ مطمئن باشید این رتبه حق اوست.

 

۶- هاکای (Hawkeye)

هاکای یکی از شخصیت های محبوب من در جهان ماروله، به عقیده من یکی از برترین شخصیت هایی است که استن لی تا به حال خلق کرده. او همچنین از شخصیت های قدیمی مارول هم محسوب میشه. سال ۱۹۶۴ در شماره ۵۷ داستان Tales of Suspense خلق شد. این شخصیت یکی از معروف ترین و مهم ترین شخصیت های انتقام جویان هم می باشد. در واقع او در شماره ۱۶ سری انتقام جویان به همراه کوئیک سیلور و اسکارلت ویچ وارد تیم انتقام جویان شد (این لحظه یکی از برترین لحظات تاریخ مارول می باشد به جز استن لی، دان هک هم در خلق این شخصیت دست داشته، هاکای نخستین بار به عنوان شخصیتی خبیث در کمیک ظاهر شد، اما چیزی نگذشت که طرف قهرمان ها را گرفت و بعد به Avengers منتقل شد. کلینت بارتون در بچگی پدر و مادرش رو از دست میده و با برادرش به یتیم خانه میروند. همانطور که گفته شد او به یک تبه کار تبدیل میشود. اما بعدا مرد آهنی که از ذات خوب درونش خبر داشت، اونو به مبارزه با جرم و جنایت دعوت میکنه. در نتیجه، با توجه به مهارت او در تیر اندازی با تیر و کمان، او به یک قهرمان زبر دست و ماهر تبدیل می شود. او سال ها عضو تیم بود، طی این مدت محبوبیت زیادی هم نزد هواداران به دست آورد. همانگونه که در چند گزینه قبل ذکر کردیم، بعد ها بین او و ماکینگ برد رابطه عاشقانه ای به وجود میاید. در حقیقت آن ها پس از ماموریتی که با هم به سرانجام رساندند، به هم علاقه مند شدند. لازم به ذکره که هاکای یکی از برترین رهبر های انتقام جویان هم محسوب میشه، در واقع او رهبر تیم West Coast Avengers شد. ماکینگ برد بعد ها توسط مفیستو کشته میشه، هز چند در رویداد های بعدی دوباره به دنیای کمیک برمیگیرده ولی اون دوران، تجربه سختی را برای هاکای رقم زد. او بعد به “انتقام جویان جدید” پیوست. او همچنین رهبر تیم “انتقام جویان مخفی” هم بوده. در مجموع شما یقین بدانید تا زمانی که انتقام جویانی هست، هاکای هم هست !

 

۵- واسپ (Wasp)

واسپ یا با نام اصلی جانت ون داین در سال ۱۹۶۳ توسط استن لی و جک کربی خلق و وارد دنیای کمیک شد. او عشق مرد مورچه ای محسوب می شد. یه نکته کلیدی هم اینه که واسپ از مهم ترین شخصیت های انتقام جویان است. در حقیقت اگر مقاله به “مهم ترین” اعضای تیم “انتقام جویان” می پرداخت، قطعا جز Top 3 قرار میگرفت. چرا که این شخصیت از بنیان گذاران تیم به حساب میاد، تازه او نخستین عضو مونث تیم می باشد. همچنین در طول سال ها بسیار به تیم وفادار بوده و به عنوان عضوی پایدار و فعال در تیم حضور داشته. خب نظرتون دربارش چیه ؟ اگر کافی نبود پس بزارید یه نکته جالب هم درباره او بگم، اینکه نامگذاری تیم هم به عهده او بود ! داستانش هم از این قراره، او دختر یکی از مشهور ترین دانشمندان جهان، به نام ورنون ون داین بود. بعد ها پدرش طی یک حادثه عجیبی کشته می شود و مسئولیت به عدالت رساندن قاتل پدرش به دکتر هنری پیم واگذار می شود ! بعد هم که جناب پیم با جانا ملاقات و مجذوب او می شود، هویت خود را به عنوان مرد مورچه ای برای او فاش می کند و تصمیم دارد که به جانت هم قدرت هایی مشابه قدرت هایش بدهد ! بعد ها هم جانت به یک قهرمان تبدیل و لقب واسپ را برای خودش بر می گزیند. در دنیای سینمایی مارول (MCU) هم شاهد این شخصیت در قسمت نخست مرد مورچه ای بودیم. و مثل اینکه قراره در قسمت دوم این فیلم هم که اخیرا روانه پرده سینما ها شد، تاکید بیشتری روی شخصیت Wasp شود و ما بیشتر با او آشنا خواهیم شد.

 

۴- ثور (Thor) 

ثور نه تنها از اعضای برتر انتقام جویان است، بلکه یکی از برترین ابر قهرمان های دنیای کمیک می باشد. ثور همچنین از نیرومند ترین اعضای تیم به حساب میاد این شخصیت توسط استن لی و جک کربی خلق شد. آن ها با الهام از افسانه ها و اساطیر شمالی ثور را خلق کردند. او “خدای رعد و برق” است و در سال ۱۹۶۲ وارد دنیای کمیک شد. اونا دنبال شخصیتی بودند قوی تر از هر شخصیت دیگری ! بنابراین انسان خلق نکردند، یک خدا خلق کردند ! از بین افسانه های شمالی و خدایان، ثور را برگزیدند و شخصیتی با پتکی بی همتا و قدرتی بی مانند را وارد داستان ها کردند. ثور از بنیان گذاران انتقام جویانه و در نخستین شماره از داستان های Avengers حضور داشت. البته او در نسخه دیگری از تیم هم فعالیت داشته. ثور یکی از نماد های الزامی انتقام جویانه ! در واقع اگر به توصیف بنیادی ترکیب انتقام جویان رجوع کنیم شاهد شخصیتی کهنه و خارج از زمان خودش، میلیاردی خوش گذران اما نابغه، شخصیتی دو وجهی شامل انسانی نابغه و هیولایی خشمگین ! و… هستیم، همچنین میان آن ها شخصیتی بیگانه دیده می شود که پتکی به دست داره و خدای رعد و صاعقه است ! همین وجود شخصیت های مهم و تفاوت میان آن ها، همچنین متحد شدنشون در یک تیم سبب شده انتقام جویان تا این حد محبوب شود.

 

۳- مرد مورچه ای (Ant-Man)

دکتر هنری کریستوفر هنک پیم یک نابغه در زمینه علم می باشد. او توسط استن لی، جک کربی و لری لیبر خلق شد. جالب اینجاست که اولین حضور او در داستانی با سبک ترسناک رخ داد ! البته انصافا ایده خوبی هم برای خلق یک داستان ترسناک بود. مردی که کوچیک شده و بین یه مشت مورچه گیر افتاده ! او هم در شماره نخست انتقام جویان حضور داشت و از موسسان تیم می باشد. و اما قضیه این ذرات پیم چیه ؟ هنک پیم خیلی وقت پیش تصمیم گرفت روی پروژه هایی از دنیای علمی کار کنه که به مبارزه با بی عدالتی بپردازه. این پروژه ها در نهایت به کشف ذرات جدید و نادری به نام “ذرات پیم” (Pym Particles) شد که برای تغییر اندازه به کار می رفتند. این شخصیت از رهبر های توانا انتقام جویان هم است. هنک پیم همچنین خالق یکی از خبیث ترین شخصیت های مارول، ویلین محبوب من در کمیک یعنی الترون (Ultron) می باشد. این یعنی بزرگترین دشمن انتقام جویان توسط یکی از بزرگترین اعضای آن خلق شده !! چند سال پیش هم با الترون ترکیب شد و نتیجه چندان مطلوبی به همراه نداشت. هنک پیم در نسخه های متعدد و زیادی از تیم حضور داشته. البته او در قالب های شخصیتی متفاوتی ظاهر شده. بعد از انت من، او به جاینت من و بعد به Goliath تبدیل شد. بعد از آن هم به یلوجکت و در نهایت هویت واسپ را برای خود انتخاب کرد.

 

۲– مرد آهنی (Iron Man) 

تونی استارک را میتوان بزرگترین نابغه ای لقب داد که تا به حال در تیم انتقام جویان فعالیت داشته (اگر عضویت جزئی رید ریچاردز در تیم را در نظر نگیریم) درسته که او شخصیتی عیاش، خوش گذران و پولدار داره ولی همواره برای تیم یک انتقام جوی حقیقی و وفادار به محسوب میشده. مانند خیلی از شخصیت های مهم دیگه، استن لی و جک کربی در خلق او دست داشتند. در کنار آن ها، لری لیبر و دان هک هم از خالقان او هستند. به لطف فیلم نخست مرد آهنی همگی با روایت اریجین او آشنا هستیم. همچنین از اریجین او میتوان به عنوان یکی از برترین اریجین های تاریخ کمیک نام برد  او زره های بسیار زیاد با توانایی های گوناگونی ساخته و وقتی یکی از آن ها را به تن کنه به مرد آهنی تبدیل میشه (مرد آهنی آخرین بنیان گذار انتقام جویانی است که در این مقاله معرفی میشه. در واقع انتقام جویان زمانی تشکیل شد که لوکی (از خبیث های برتر مارول) دردسری ایجاد میکنه و در پی آن جمعی از قهرمانان گرد هم می آیند تا از ایجاد خسارت جلوگیری کنند. این قهرمانان عبارتند از مرد آهنی، مرد مورچه ای، واسپ، هالک و تور. بعد مورچه ای (هنک پیم) پیشنهاد میده تا این قهرمانان گروهی را در کنار هم بسازند و اتحادی شکل دهند، واسپ هم این جمع از قهرمانان را “انتقام جویان” نامید.

مرد آهنی جدا از اینکه در تیم های زیادی با نام انتقام جویان فعالیت داشته و همواره عضوی کلیدی به حساب می آمده، اختراعات زیادی هم داشته که به اعضای تیم کمک شایانی کردند. مثلا کوئین جتی که اعضای تیم از آن استفاده میکنند، نتیجه زحمات استارک است (البته ابتدا توسط تچالا ساخته شد و بعد استارک وارد عمل شد!) یا پیکان های هاکای توسط استارک ساخته شده (لازم به ذکره که اکثر پیکان های هاکای توسط خود او طراحی شده ولی برخی از نسخه های تکنولوژیکی اونا توسط استارک ساخته شده) و حتی تا به حال برای کاپیتان آمریکا هم سپر ساخته ! در کل این شخصیت به عنوان هسته اصلی فناوری و فعالیت های تکنولوژیکی تیم محسوب میشه و از بزرگترین اعضای تیم است.

 

۱– کاپیتان آمریکا ((Captain America

استیو راجرز یقینا بهترین انتقام جوی تاریخ دنیای مارول می باشد. این شخصیت یکی از قدیمی ترین ابر قهرمان های جهان کمیک نیز هست. چرا که سال ۱۹۴۱ خلق شد ! یه نکته جالب هم اینه که جو سیمون و جک کربی در اولین شماره حضورش در کمیک، او را وارد داستان های اختصاصی خود او کردند. کاپیتان آمریکا قهرمانی است که از همان ابتدا داستان های اختصاصی خود را به دست آورد. این داستان او تقریبا یک میلیون نسخه فروش کرد و کاپیتان آمریکا به سرعت تبدیل به یکی از محبوب ترین قهرمان های مارول کامیکس شد. کاپیتان حضور گسترده و پررنگی هم در جنگ جهانی دوم ((World War II داشت. این شخصیت بخش عظیمی از زندگیش رو به جنگ با نازی ها و نیرو های دشمن سپری کرده. بعد ها او توسط یکی از سازندگان خود یعنی جک کربی، به همراه استن لی در شماره ۴ داستان انتقام جویان (سال (۱۹۶۴ حضور پیدا کرد. محبوبیت بیشتر کاپیتان آمریکا از این داستان آغاز شد. او خیلی زود و در همان شماره وارد تیم شد. کاپیتان آمریکا را میتوان سمبل اراده و میهن پرستی در دنیای مارول دانست. او ابتدا فردی ضعیف و لاغر بود و به همین دلیل نتوانست در ارتش ثبت نام کند. او بعد ها در آزمایشی داوطلب شد و توانایی های او از هر نظر به اوج رسید. در نتیجه قهرمانی دلیر و با روحیه به وجود آمد. در حقیقت، اریجین او با اینکه به کلی سال پیش برمیگرده، اما هنوز یکی از خلاقانه ترین و بزرگترین اریجین های دنیای کمیکه. این شخصیت سریع به رهبر تیم انتقام جویان تبدیل شد و یقینا برترین رهبری است که تا به حال تیم را مدیریت کرده. به علاوه اینکه در طول سال ها در داستان های بسیار مهمی از انتقام جویان حضور داشته. همچنین در ورژن های دیگری از انتقام جویان، مانند انتقام جویان مخفی، انتقام جویان جدید، انتقام جویان غیر طبیعی و… در مجموع اطمینان داشته باشید که انتقام جویان بدون کاپیتان آمریکا معنایی نداره.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *