معرفی سرویس IGTV اینستاگرام

[ad id='39844']

[quote]در این ویژگی جدید که همان طور که گفتیم نامش را «IGTV» یا «تلویزیون اینستاگرامی» گذاشته اند هر کاربر می تواند در هر پست تا یک ساعت ویدیو در حساب کاربری اش آپلود کرده و در کانال اختصاصی اش به مخاطبین خود عرضه کند.[/quote]

سرویس ای جی تی وی اینستاگرام

مدیران اینستاگرام همانند تمامی پلتفرم های دیجیتالی دیگر، «ویدئو» را مهم ترین محتوای آینده می داند. به همین دلیل طی یک سال اخیر آن ها تلاش زیادی برای بالا بردن ظرفیت پلتفرم خود در این عرصه کرده اند. ماجرای محتوای ویدیویی در اینستاگرام ابتدا با امکان آپلود فایل های ۱۵ ثانیه ای شروع شد که مورد استقبال فراوانی قرار گرفت. بلافاصله پس از آن امکان به اشتراک گذاری ویدیو در قالب فایل های یک دقیقه ای فراهم شد که میزان اقبال عمومی از این شبکه اجتماعی را چندین برابر کرد.

حالا هم به عنوان جدیدترین پیشرفت در این زمینه از ویژگی جدیدی رونمایی کرده اند که می تواند این پلتفرم را به رقیب سرسختی برای یوتیوب تبدیل کند.

در این ویژگی جدید که همان طور که گفتیم نامش را «IGTV» یا «تلویزیون اینستاگرامی» گذاشته اند هر کاربر می تواند در هر پست تا یک ساعت ویدیو در حساب کاربری اش آپلود کرده و در کانال اختصاصی اش به مخاطبین خود عرضه کند. این یعنی ایجاد تلویزیون هایی کاملا شخصی سازی شده!

با این ویژگی هر منبع تولید محتوای ویدیویی از کمپانی های بزرگ فیلم و سریال و برنامه سازی گرفته تا تیم های تولید محتوای نیمه حرفه ای و آماتور و حتی سرویس های استریم می تواند به بستری با ظرفیت یک میلیارد کاربر، برای توزیع محتوای بلند خود، دسترسی داشته باشند و ویدئو کلیپ و برنامه های اختصاصی شبکه های معتبر هم می توانند در قالب برنامه هایی با مدت زمان کوتاه در اینستاگرام قرار بگیرند. این یعنی «IGTV»، اینستاگرام را به رقیبی جدی برای ویدئوهای کوتاه و جذاب یوتیوب و اسنپ چت تبدیل می کند.

در همه این سال ها نسخه وب «اینستاگرام» به دلیل عدم امکان بارگذاری عکس و محتوا اصلا نسخه جذاب و قابل قبولی برای مخاطبین نبود اما با اضافه شدن ویژگی «IGTV»، نسخه وب این پلتفرم هم تغییرات اساسی خواهد کرد. طبیعتا هر چه زمان ویدیوها بیشتر باشد حجمشان هم بالاتر می رود و در چنین موقعیتی استفاده از گوشی تلفن همراه برای آپلود ویدیوها منطقی و شاید حتی امکان پذیر نباشد.

به همین دلیل و به منظور بارگذاری ویدئوهایی حجم بالا اینستاگرام قابلیت بارگذاری از طریق نسخه وب را هم فراهم کرده تا کاربر بتواند ویدئوهای ذخیره شده در لپ تاپ خودش را نیز به راحتی در اینستاگرام آپلود کند.

البته به گفته کوین سیستروم یکی از بنیانگذاران اینستاگرام ویدئوهای طولانی قرار نیست این شبکه اجتماعی را به پلتفرمی برای نمایش سریال هایی مانند «بازی تاج و تخت» یا «تاج» تبدیل کنند و مدت زمان ویدئوها زیر یک ساعت و ترجیحا تا ۱۰ دقیقه خواهد بود. ولی با همه این ها خود سیستروم و دوستانش هم می دانند که در نهایت مدل استفاده از ویژگی های یک پلتفرم را خود کاربران مشخص خواهند کرد نه تیم سازنده آن

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *