همه چیز درباره بازی تنیس روی میز

[ad id='39844']

[quote]توپ پینگ پنگ ، کروی شکل و از جنس سلولوئید یا مواد پلاستیکی با رنگ سفید یا نارنجی مات و بدون بازتاب نوربه قطر ۴۰ میلی متر و وزن ۲٫۷ گرم است.[/quote]

ابزار مورد نیاز برای ورزش پینگ پنگ

۱٫ میز پینگ پنگ

سطح میز پینگ پنگ یا سطح بازی مستطیلی به ابعاد ( طول آن ۲٫۷۴ متر و عرض آن ۱٫۵۲ متر و ارتفاع میز از سطح زمین ۷۶ سانتیمتر) است که در قسمت کنارههای میز، موازی با طول و عرض آن نواری سفید با عرض ۲ سانتیمتر وجود دارد.رنگ سطح میز پینگ پنگ تیره و یکنواخت و بدون بازتاب نوراست و بوسیله یک تور عمودی به دو قسمت مساوی تقسیم شده است که هر قسمت نیزبا یک خط به عرض سه میلیمتر به دو بخش مساوی به نام (نیمه زمین) تقسیم شده است.

۲٫ تور

مجموعه ی تور شامل تور، ضمائم آن، پایه ها و گیرنده هایی است که مجموعه ای توررا به میز متصل می کند.تور بوسیله دو پایه عمودی به میز متصل میشود و ارتفاع تور از سطح میز ۱۵٫۲۵ سانتیمتر است.

۳٫ توپ

توپ پینگ پنگ ، کروی شکل و از جنس سلولوئید یا مواد پلاستیکی با رنگ سفید یا نارنجی مات و بدون بازتاب نوربه قطر ۴۰ میلی متر و وزن ۲٫۷ گرم است.

۴٫ راکت

راکت پینگ پنگ ، دارای تیغه و سطح صاف و محکم و اندازه و وزن مشخص است به طوری که هر راکتی با هر اندازه و وزنی نمیتواند مورد استفاده قرار بگیرد. سطح راکت یکنواخت و دارای ضخامت یکسانی است .جنس چوب راکت از چوب طبیعی می باشد که برای استحکام آن از الیاف کربن و الیاف شیشه یا کاغذ فشرده استفاده میشود.

رنگ یک طرف راکت قرمزمات و طرف دیگر آن مشکی مات است که هر دو طرف نور را بازتابش نمیکنند و قسمتهایی از راکت که بوسیله آنها ضربه نواخته میشود دارای یک پوشش لاستیکی آج دار است.

روش انجام بازی تنیس روی میز

برای آغاز بازی فرد آغاز کننده باید با استفاده از راکت اولین ضربه (سرویس) را طوری به توپ بزند که توپ یک بار در زمین خودی و یک بار نیز در زمین حریف برخورد کند اما در ضربههای بعدی توپ باید فقط یک بار در زمین حریف برخورد کند. ورزش پینگ پنگ یک داور و یک کمک داور دارد که در لحظات ویژه و حساس کمک داور به داور کمک میکند.

ترتیب بازی

بازی پینگ پنگ میتواند هم به صورت تک نفره و هم بصورت دو نفره انجام شود.

روش تک نفره بازی پینگ پنگ

ابتدا یک بازیکن سرویس را آغاز می کند و بازیکن حریف جواب سرویس را میدهد سپس دو بازیکن شروع به نواختن ضربات خود به صورت متناوب مینمایند تا زمانی که یک نفر خطا کرده و بازی متوقف شود.

روش دونفره بازی پینگ پنگ

در روش دو نفره بازی پینگ پنگ یک نفر سرویس را اجرا میکند و یک نفر از تیم حریف جواب سرویس را میدهد سپس نفر دوم از تیم زننده سرویس به توپ ضربه میزند و پس از او نیز نفر دوم از تیم حریف این حرکت را انجام میدهد تا هر چهار نفر به توپ ضربه زده باشند. در این بازی ضربات به صورت پی در پی ادامه پیدا میکند تا اینکه یک تیم دچار خطا شود و بازی متوقف گردد.

روش اجرای صحیح سرویس ورزش تنیس روی میز

در ابتدا برای زدن سرویس باید بازیکن سرویس زننده توپ را در کف دست آزاد یعنی در دستی که راکت قرار ندارد ، بگیرد و سپس توپ را بدون چرخش تا ارتفاع حداقل ۱۶ سانتیمتر نسبت به دست آزادش به هوا پرتاب کند سپس با دستی که راکت در آن قرار دارد طوری به توپ بزند که توپ ابتدا یک بار در زمین خودی و بعد ازعبورازتور یک باردرزمین حریف به زمین بخورد. در بازیهای دو نفره هنگام نواختن سرویس توپ باید ابتدا در نیمه راست زمین خودی سپس در نیمه راست زمین حریف برخورد کند.

مدت زمان بازی پینگ پنگ

هر بازی پینگ پنگ از پنچ گیم، ۱۱امتیازی تشکیل شده است وبرنده بازی تیم یا بازیکنی است که زودتر به امتیاز ۱۱ برسد البته اگردر امتیاز ۱۰ برابر شوند برنده تیم یا بازیکنی است که بتواند با اختلاف دو امتیاز از بازیکن یا تیم حریف پیش بیافتد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *