بیوگرافی جیمی فالن مجری برنامه The Tonight Show Starring Jimmy Fallon

[ad id='39844']

[quote]سال ۱۹۹۸ بود که به عنوان یکی از اعضای برنامه‌ی زنده شنبه‌شب از شبکه ان بی سی برگزیده شد [/quote]

جیمز توماس فالون ملقب به جیمی فالون،‌ کمدین، مجری تلویزیون، بازیگر، خواننده، نویسنده و تهیه‌کننده‌ای آمریکایی است. در ۱۹ سپتامبر ۱۹۷۴ در نیویورک به دنیا آمده است. او یکی از اعضای برنامه زنده‌ی شنبه‌شب «Saturday Night Live» بود و مجریِ صحبتهایِ آخر شبِ برنامه‌ی امشب با جیمی فالون «The Tonight Show Starring Jimmy Fallon» است. از بچگی به کمدی وموسیقی علاقه داشته و در سن ۲۱ سالگی به لس‌آنجلس می‌رود تا استنداپ کمدی را تجربه کند.

سال ۱۹۹۸ بود که به عنوان یکی از اعضای برنامه‌ی زنده شنبه‌شب از شبکه ان بی سی برگزیده شد و به یکی از آرزوهای طولانی مدتش رسید. از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ در این برنامه بود و در برنامه‌های آخر هفته همکاری داشت. در طول این مدت بود که به شهرت رسید. پس از ۶ سال این برنامه را برای بازی در فیلم ترک کرد. می‌توانید او را در فیلم‌های تاکسی (۲۰۰۴) و فیور پیچ (۲۰۰۵) «Fever Pitch» ببینید. پس از حضور در چندین فیلم دوباره به تلویزیون برگشت و در سال ۲۰۰۹ و آخر شب با جیمی فالون «Late Night with Jimmy Fallon» را اجرا کرد. در این برنامه بود که با تاکید بر موسیقی و بازی‌های مختلف با مهمانانش توانست شهرت بیشتری کسب کند و در سال ۲۰۱۴ به عنوان ششمین مجری (دائمی) برنامه‌ی امشب «The Tonight Show» در تلویزیون به کار مشغول شد.
این برنامه در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های کمدی تلویزیون محسوب می‌شود. در حال حاضر در مرکز راکفلر در نیویورک تولید می‌شود و از سال ۱۹۵۴ تاکنون از شبکه ان بی سی پخش می‌شود. این برنامه طولانی‌ترین برنامه‌ی گفت‌و‌گو محوری است که از تلویزیون پخش‌شده است (در کل جهان و آمریکا).

شخصیت‌های معروف زیادی (بیشتر هنرپیشه گان و خوانندگان و هر از چند گاهی نیز سیاستمدرانی چون اوباما) در این برنامه شرکت کرده‌اند.
معروفیت برنامه‌های فلون به دلیل متعدد بودن آیتم های برنامه است. برنامه‌هایش یک ساعته هستند و پر از ایده‌های جالب و سرگرم‌کننده. برنامه در استودیو ضبط می‌شود و تماشاچیان زنده نیز دارد.

یکی دیگر از آیتم‌های جالب و مورد علاقه من در این برنامه هشتگ‌های توییتر هستند. چهارشنبه‌های هر هفته یک سوژه جدید در توییتر جیمی فالون مطرح می‌شود که افراد می‌توانند راجع به خودشان، دوستانشان یا کسانی که می‌شناسد و اتفاقاتی که به آن موضوع ربط دارد بنویسند و جیمی چندتا از بهترین‌ و خنده‌دارترین توئیت‌ها را انتخاب می‌کند و آن‌ها را در برنامه‌اش می‌خواند. برای مثال سوژه‌ها، سوژه‌هایی از قبیل دعوای احمقانه من، خانواده‌ی عجیب من، هالووین مسخره، من یک دفعه شنیدم که نصیحت بد و… هستند؛ و می‌توانید آن‌ها و دیگر توئیت‌ها را در وب‌سایت جیمی فالون بخوانید. در این آیتم همکار کمدینش استیو هیگنز او را همراهی می‌کند.
هیگنز متولد ۱۲ آگوست ۱۹۶۳، نویسنده، تهیه‌کننده، مجری، بازیگر و کمدین آمریکایی است که در حال حاضر جیمی را برای ورود به برنامه به حضار معرفی می کند و در برخی از آیتم‌های برنامه نیز در کمک به جیمی گفت‌وگوهایی خنده‌دار را رقم می‌زند. دریکی از برنامه‌ها وقتی جیمی در حال خواندن هشتگ‌ها بود متوجه شدند که صاحب حساب تویئتر انتخابی در برنامه در میان تماشاچیان استودیو حضور دارد، جیمی او را به روی صحنه دعوت می‌کند و توئیتش را می‌خواند. سوژه آن هفته دعوای احمقانه‌ی من بود:

از دیگر قسمت‌های برنامه اتاق موسیقی به نام سازهای کلاس (Classroom Instruments) است. جیمی خوانندگان و یا گروه‌های موسیقی را به این اتاق دعوت می کند تا به همراه او و گروه روتز (که در تمامی برنامه‌هایش به صورت زنده او را همراهی می‌کنند) آهنگی را اجرا کنند. از کسانی که دعوت او را برای این قسمت از برنامه اجابت کرده‌اند میتوان به آدل، مگان ترینور، سسمی استریت، ماریا کری و … اشاره کرد.
روتز گروه موسیقی که جیمی را همراهی می‌کنند، گروه هیپ هاپ هستند که به دلیل رویکرد جاز و الکتریکی که به هیپ هاپ دارند معروف شده‌اند. این گروه در سال ۱۹۸۷ شکل‌گرفته است و یک آلبوم دارند و با هنرمندان زیادی همکاری کرده اند و از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ در برنامه آخر شب با جیمی فالون همکاری داشته‌اند و از ۲۰۱۴ تاکنون نیز با او در برنامه آخر شب همکاری می‌کنند. علاوه بر اجرای موسیقی در قسمت‌های مختلف برنامه، وقتی خواننده‌ای مهمان برنامه‌ است برای اجرای موسیقی او را همراهی می‌کنند.
قسمت موسیقی با  آدل بیش از ۴۰ میلیون بیننده داشته است و در هفته گذشته گروه متالیکا (گروهی که خیلی از ما با آن خاطرات زیادی داریم) نیز این دعوت را قبول کردند و تنها در هفته گذشته ۱۰ میلیون نفر ویدئوی جیمی و متالیکا را تماشا کرده‌اند:

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *