بیوگرافی و سوابق روزان بار Roseanne Barr

[ad id='39844']

[quote]روزان بار برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی در سال ۱۹۹۲ شده است.[/quote]

روزان بار یک بازیگر، کمدین، کارگردان و تهیه‌کننده تلویزیونی و نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۸۵ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به فردی مرده‌است: آخرین کابوس، پخش زنده شنبه شب، فیوچراما و نام من ارل است ، ببین دیگه کی داره حرف می‌زنه و نقش کارلا فرن در سریال اداره اشاره کرد.

روزان بار برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی در سال ۱۹۹۲ شده است.

فیلم های روزان بار

بار زمانی که در حال تهیه برنامه کمدی خود بود در چند فیلم سینمایی هم بازی کرد. او در “شوالیه” (۱۹۸۹)، در مقابل “مریل استریپ” و “ادگبلی جونیور”، یک دختر بچه را در “چه کسی صحبت می کند” (۱۹۹۰) به نمایش گذاشت و در “مرده فردی” (۱۹۹۱)، “آبی در صورت” (۱۹۹۵) و Wally Sparks 1997 نیز نقش داشت. این کمدین دو کتاب را در مورد زندگی و تجربیاتش نوشته است. رزین: زندگی من به عنوان یک زن (۱۹۸۹) و زندگی من (۱۹۹۴).

در سال ۲۰۰۷، عنوان برترین مادر سال را از آن خود کرد. در مارس ۲۰۰۹، اعلام شد که او با یک کمدی جدید به عرصه برخواهد گشت.
بار در سال ۲۰۱۱ کتاب سوم خود Roseannearchy: Dispatches را منتشر کرد.

اوایل زندگی و حرفه شغلی

روزان بار ، یکی از ستارگان کم نظیر آمریکا در اواخر دهه ۱۹۸۰ و دهه ۹۰ میلادی، در ۳ نوامبر ، ۱۹۵۲ در شهر سالت لیک سیتی یوتا متولد شد. او در سال ۱۹۷۴ با بیل پنتلند ازدواج کرد و سه فرزند حاصل ازدواج آن ها بوده است

همسر روزان بار

روزان بار در مجموع سه ازدواج داشته است، که همه با طلاق رفتن به پایان رسیدند. پس از ازدواج او با پنتلند در سال ۱۹۷۴، شوهر خود را در سال ۱۹۹۰ ترک کرد؛ روز بعد، بار با تام آرنولد کمدین ازدواج کرد، اما ازدواج آنها فقط چهار سال طول کشید. در سال ۱۹۹۵، این بازیگر با نگهبان امنیتی بن توماس ازدواج کرد و از طریق IVF، پسرش باک را به دنیا آورد. این زوج در سال ۲۰۰۲ طلاق گرفتند.
بار در حال حاضر در ارتباط با جانی است، که با او انلاین ملاقات کرد. این زن و شوهر از سال ۲۰۰۳ با هم زندگی کرده اند و در حال حاضر نیز باهم هستند.

روزان بار و سیاست

روزان بار در سال ۲۰۱۲ خود را به عنوان یک سیاستمدار به دنبال مقام معرفی کرد. او برای نامزدی ریاست جمهوری حزب سبز، سعی به انتخاب شدن کرد. بار سپس به عنوان نامزد حزب صلح و آزادی انتخاب شد. بار در مصاحبه با ولچر گفت که در انتخابات موفق نشده، اما امیدوار بود که آگاهی در مورد سیستم سیاسی ضعیف کشور را بالا ببرد. “من می خواستم نشان دهم چقدر برای کسی که یک میلیارد دلار ندارد، شرکت در انتخابات سخت است.”

 

توهین به ایرانیان

رزآن بار در توییتر به والری جرت یکی از مشاوران ارشد باراک اوباما رییس‌جمهور سابق ایالات متحده حمله کرد و نوشت: اخوان‌ المسلمین و سیاره میمون‌ ها یک بچه داشتند که نتیجه‌اش شد این آدم!

بعد از اینکه بسیاری از کاربران توییتر به نژادپرستانه بودن توییت او اشاره کردند، بار نوشت «اسلام نژاد نیست» که البته به زودی این پاسخ و توییت اصلی خود را پاک کرد و به معذرت‌خواهی روی آورد و نوشت:

من از والری جرت و تمام آمریکایی‌ها معذرت‌خواهی می‌کنم. من حقیقتا به خاطر یک شوخی بد درباره سیاست‌ها و قیافه او متاسفم. باید می‌دانستم این کارم اشتباه است. من را ببخشید. جوک من قشنگ نبود.

 

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *