دستگیری ۲ ایرانی در بلژیک به جرم بمب گذاری در همایش سازمان مجاهدین خلق

[ad id='39844']

[quote]چه همزمانی جالبی. همزمان با شروع سفر رئیس‌جمهور به اروپا یک عملیات ایرانی، افشا و عوامل آن دستگیر می‌شوند. ایران هرگونه خشونت و ترور را در هر مکانی محکوم می‌کند [/quote]

دادستانی بلژیک اعلام کرد پلیس این کشور دو شهروند بلژیکی ایرانی‌تبار را به ظن تلاش برای بمب‌گذاری در همایش سالیانه سازمان مجاهدین خلق بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادستانی بلژیک گفته است که این دو نفر روز شنبه و در حالی که ۵۰۰ گرم ماده منفجره استون پروکسید و چاشنی انفجاری در خودروی خود داشتند، از سوی پلیس بازداشت شدند.

دستگاه اطلاعاتی بلژیک مدعی شد: بنا بر بیانیه مقام‌های بلژیکی، بازداشت دیپلمات ایرانی در ارتباط با این پرونده در آلمان انجام شده و این فرد یکی از دیپلمات‌های سفارت ایران در وین، پایتخت اتریش بوده است.

در این بیانیه جزئیات بیشتری درباره این دیپلمات و هویت او ارائه نداده است.

محمدجواد ظریف به اخبار منتشرشده مبنی بر دستگیری یک دیپلمات ایرانی در آلمان با ادعای تلاش برای بمب‌گذاری در گردهمایی اخیر مجاهدین خلق واکنش نشان داد. وی در توییتر خود نوشت:

چه همزمانی جالبی. همزمان با شروع سفر رئیس‌جمهور به اروپا یک عملیات ایرانی، افشا و عوامل آن دستگیر می‌شوند. ایران هرگونه خشونت و ترور را در هر مکانی محکوم می‌کند و آماده همکاری با همه مقامات ذی‌ربط برای کشف آنچه تنها یک عملیات پلید برای دادن نشانی غلط است، می‌باشد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *