روش ایجاد کانال در واتس آپ

[ad id='39844']

[quote]برای ساختن کانال در واتساپ، گزینه ای جداگانه وجود ندارد و شما هر چقدر هم که در منوهای اپلیکیشن جستجو کنید،[/quote]

اضافه شدن کانال به تلگرام یکی از مهمترین مزیت‌های این پیام‌رسان نسبت به رقبایش بود. این امکان مورد استقبال بسیاری قرار گرفت و یکی از مزیت‌های اصلی تلگرام شد. البته اپلیکیشن‌های مانند Discord هم از این امکان بهره گرفتند.

در واتس‌اپ حالا ادمین‌های گروه‌ها قادرند کانال بسازند. این امکان به زودی برای کلیه کاربران در تمام جهان فعال می‌شود.

ایجاد ارتباطی شبیه کانال در واتس‌اپ بیش از همه به مذاق رسانه‌ها خوش خواهد آمد که مایل به ایجاد ارتباط یکسویه‌ای برای انتشار اخبار خود به مخاطبان هستند. 

نحوه ساخت کانال واتس اپ

همانطور که اشاره شد، برای ساختن کانال در واتساپ، گزینه ای جداگانه وجود ندارد و شما هر چقدر هم که در منوهای اپلیکیشن جستجو کنید، گزینه ای برای این کار نخواهید یافت. در واقع از نظر واتس اپ، کانال در واقع نوع دیگری از گروه بوده که در آن فقط مدیران گروه اجازه ارسال پیام را دارند. پس این قابلیت را زیر مجموعه ای از گروه های واتس اپ قرار داده و برای ایجاد کانال، باید ابتدا یک گروه بسازید.

با این حساب ابتدا شما باید یک گروه در واتس اپ بسازید که چگونگی انجام آن در مباحث پیشین و لینک مشخص شده، توضیح داده شده است. اما پس از این که گروه خود را در واتس اپ ایجاد کردید و اعضای گروه را به آن افزودید، حال چگونه آن را تبدیل به کانال کنیم؟ برای پاسخ به این سوال، مراحل زیر را یک به یک طی کرده تا در پایان نحوه ساخت کانال واتس اپ را فرا بگیرید.

بررسی معایب کانال های واتس اپ

مهمترین ایرادی که می توان در هنگام ساخت کانال واتس اپ به آن وارد دانست، نمایش شماره تلفن اعضای کانال برای یکدیگر است! از آنجا که واتس اپ، کانال ها را زیر مجموعه ای از گروه ها دانسته و این قابلیت را در واقع گروه یک طرفه نامیده است، پس تقریبا تمامی ویژگی های گروه را در بر می گیرد و تنها امکان ارسال پیام برای اعضای گروه غیر فعال می شود.

در گروه های یک طرفه واتس اپ یا همان کانال ها، شما می توانید به سادگی پروفایل دیگر اعضای کانال را مشاهده کرده، یوزرنیم افراد را بدست آورده و حتی به شماره تلفن آن ها دسترسی داشته باشید که در مقایسه با تلگرام، یک نقص امنیتی بسیار بزرگ محسوب می شود.

مورد دومی که در گروه های یک طرفه واتس اپ می توان به عنوان یک نقص در نظر گرفت، عدم وجود گزینه های تنظیمات مشخص و خاص کانال هاست. همانطور که می دانید در کانال های تلگرام، ما شاهد یک سری تنظیمات خاص و مشخص برای کانال ها هستیم که در گروه ها شاهد آن نبوده و یا به گونه ای دیگر هستند. به عنوان مثال، تنظیم سطح دسترسی مدیران کانال، مشاهده recent action ها در کانال و سایر موارد، از جمله گزینه هایی هستند که در کانال های واتس اپ وجود نداشته و کاربران نمی توانند به آن ها دسترسی داشته باشند.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *