بیو گرافی و سوابق عیسی شریفی قائم مقام قالیباف

[ad id='39844']

[quote]این در حالی است که از سال ٨۴ به‌ بعد که عیسی شریفی قائم مقام شهردار شده بود، بسیاری از افتتاح‌های شهری و خبرهای مهم را او خبری میکرد.[/quote]

عیسی شریفی، مدیر محمدباقر قالیباف و در واقع از ۲۶ شهریور ۱۳۸۴ و بر حسب مورد معاون شهردار تهران (قالیباف) بود. شریفی از همان ابتدا همانند سایر مدیران نظامی به همراه محمد باقر قالیباف وارد شهرداری تهران شد و اتفاقا در بالاترین مسئولیت قرار داده شد و تا سال گذشته در مقام قائم‌مقامی شهردار و معاون امور مناطق باقی ماند. عیسی شریفی پس از فرهاد یعقوبی رکورددار عدم تغییر در معاونت خود بود و علاوه بر این تنها مدیر ١٢ ساله ی قالیباف که هیچ‌گاه با هیچ رسانه‌ای کمترین گفت‌وگویی نداشت! و تقریبا از سال ٩١ به‌بعد (روزهای قبل از انتخابات ٩٢) دیگر در برنامه‌های خبری که در سایت‌های رسمی شهرداری تهران هم منتشر می‌شد، حضوری نیافت. این در حالی است که از سال ٨۴ به‌ بعد که عیسی شریفی قائم مقام شهردار شده بود، بسیاری از افتتاح‌های شهری و خبرهای مهم را او خبری میکرد.(البته با رعایت این موضوع که گفت‌وگو فقط با رسانه‌های متعلق به شهرداری صورت پذیرد). عیسی شریفی در مراسم‌های افتتاحیه حضور دائم داشت و حتی برای ارائه گزارش عملکرد شهرداری‌ های مناطق مختلف به شورای شهر تهران آمده و در صحن علنی شورا هم حاضر می‌شد، اما این حضور وی به شکلی کاملا محسوس از سال ٩٢ قطع شد. از همان زمان بود که شایعاتی از عدم حضور و رهاکردن مسئولیت ها توسط عیسی شریفی در شهرداری و شورای شهر پیچید، اما کسی این موضوع را تأیید نکرد.

مسئولیت قائم‌مقامی شهردار تهران، مسئولیتی مهم است که اتفاقا در برخی از برهه‌های زمانی خاص همانند زمان انتخابات که شهردار تهران ممکن است برای ریاست‌جمهوری برود و برگشت او به شهرداری آمد و نیامد دارد، بیشتر خودش را نشان می‌دهد. شریفی در سه دوره‌ای که محمدباقر قالیباف برای ریاست‌جمهوری خیز برداشت، هربار حدود یک ماه قائم‌مقام سرپرست شهرداری تهران بود. قائم‌مقام شهردار تهران که اولین مقام بعد از شهردار تهران است، درعین‌حال معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران هم هست. شهرداری‌های مناطق یعنی همان مجموعه‌هایی که قالیباف و این معاون او همانند پازل‌هایی مهم، هر چندوقت یک‌بار یک‌نفره یا ١۶نفره جابه‌جایشان می‌کردند؛ شهرداران مناطق همان‌هایی هستند که قالیباف در سال‌های پایان دوره کاری خود اقرار کرد در نهایت نتوانسته آن‌طور که می‌خواسته آنها را کنترل و هدایت کند و در نهایت معاونت امور مناطق همان معاونتی است که معدود گزارش‌هایی را به شورا و رسانه‌ها می‌داد. نمونه این عدم رضایت شورا و پاسخ‌گویی محدود این معاونت به شورای شهر را می‌توان در جلسه علنی ٢٩ دی ١٣٨٨ دید. قائم‌مقام و معاون امور مناطق شهردار سابق تهران که می‌توان خود او و معاونتش را جعبه‌سیاه شهرداری تهران خواند، به دلایلی که هیچ‌گاه گفته نشد، اما شایعات می‌گفت «اختلاف با شهردار تهران و تیم مدیران مشهدی»، است در سال ٩٢ مسئولیت و پست مهم  خود را ترک کرد. معاونان قالیباف این موضوع را تکذیب کردند و همه‌چیز دوباره در سکوت فرورفت تا اینکه خردادماه امسال برخی از اعضای شورای چهارم در جلسه علنی ٣۴٨ خود، با اشاره به اتمام انتخابات و نتایج آن و معلق‌بودن بسیاری از امور شهری در نبود معاونان شهردار تهران و برخی از مدیران، نسبت به این شرایط هشدار دادند و درعین‌حال موضوع غیبت قائم‌مقام شهردار تهران هم مطرح شد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *