واکنش ها به دستگیری مائده هژبری و النازقاسمی

[ad id='39844']

[quote]البته پیش تر برخی منابع از دستگیری هایی در این زمینه خبر داده بودند و این نشست خبری به نوعی در تایید این دستگیری بود.[/quote]

جرقه ماجرا جایی زده شد که شبکه یک رسانه ملی برنامه‌ای به‌نام «بی‌راهه» پخش کرد و در آن «اعترافات» شماری از کاربران اینستاگرام یا همان شاخ های مجازی را نمایش داد.

معترفان این برنامه تلویزیونی، ویدئوهای رقص خود را در اینستاگرام منتشر می‌کردند و البته پخش این «اعترافات» با واکنش‌های انتقادی و اعتراضی در فضای مجازی همراه شده‌است.

مهم ترین واکنش را رئیس پلیس فتا پایتخت نشان داد. روز گذشته سرهنگ تورج کاظمی در یک نشست خبری گفت: بیش از ۳۰ درصد پرونده‌های مربوط به شاخ‌های اینستاگرام که از سوی فتا ناجا اعلام می‌شود، مربوط به تهران بزرگ است، گفت: تاکنون یک سوم این پرونده‌ها به نتیجه رسیده و مسئول یا مدیر صفحه به فتا احضار شده و اقدامات لازم در مورد آن‌ها انجام شده است.

البته پیش تر برخی منابع از دستگیری هایی در این زمینه خبر داده بودند و این نشست خبری به نوعی در تایید این دستگیری بود.

اما امروز روزنامه شرق (نزدیک به جریان اصلاحات) پیرامون همین حواشی با نیکو کلاهی (دانشجوی دکترای مدیریت رسانه در انگلستان) گفتگویی کرده که شاید نگاه متفاوتی داشت. بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید:

کلاهی می‌گوید: مسئله عدم شناسایی فضای مجازی، جوانان و خواسته‌های افراد این‌چنینی است. گویا تمام این اتفاقات فقط و فقط برای این می‌افتد که درس عبرتی باشد برای سایرین و کسی پیش خودش فکر نمی‌کند که این دختران جوان بعد از این آبروریزی وسیع و نابود‌شدن حیثیتشان چگونه باید به جامعه بازگردند.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *