بیوگرافی و سوابق تام هاردی ستاره هالیوود

[ad id='39844']

[quote]  اوایل ۲۰۱۰ میلادی او در نمایشی به کارگردانی « فیلیپ سیمور هافمن » به نام « مسیر سرخ دراز » حضور یافت و بالاخره به پروژه عظیم علمی تخیلی « کریستوفر نولان »، « سرآغاز » پیوست و نقش « اماس » را در این فیلم ایفا کرد. [/quote]

« ادوارد توماس هاردی » تنها فرزند « انی » و « ادوارد » هاردی است. مادرش انی نقاش و پدرش ادوارد نویسنده رمان بود. اولین

موفقیت رسمی او به سال ۱۹۹۸ برمی گردد یعنی وقتی در یک مسابقه تلویزیونی به عنوان سوپر مدل برتر انتخاب شد. در سپتامبر همان سال به مدرسه بازیگری « درام سنتر » لندن رفت. سال بعد توانست نقشی در سریال جنگ جهانی دوم « اسپیلبرگ » یعنی « گروه برادران » بدست آورد. و اولین حضورش در سینما با فیلم « ریدلی اسکات »، « سقوط بلک هاوک » رقم خورد.  

 چند سال بعد برای بازی در فیلم « لژیونر انگلیسی » راهی شمال آفریقا شد. همان سال در فیلم « استار ترک نمسیس » بازی کرد. سال ۲۰۰۳ برای بازی در نمایش « در عربستان همگی شاه خواهیم شد » بسیار مورد توجه قرار گرفت و جوایز بزرگ و کوچکی را برای نقش آفرینی اش دریافت کرد. سال ۲۰۰۵ هاردی به تلویزون بازگشت و در مینی سریال « ملکه مجرد » در نقش دوست دوران کودکی ملکه الیزابت اول حضور یافت و سپس در کانال بی بی سی در سریال علمی و تخیلی « آ برای آندرومدا » بازی کرد. سال ۲۰۰۷ نقش اصلی فیلم تلویزیونی « استوارت: زندگی یک عقب مانده » را بر عهده گرفت و مجددا بسیار مورد توجه گرفت و برای این نقش نامزد بفتا نیز شد. 

 بعد از حضور در سینما، تئاتر و تلویزیون و نقش آفرینی های گوناگون بالاخره در سال ۲۰۰۸ در فیلم کارگردان کار بلدی چون « گای ریچی » حضور یافت و با « جرالد باتلر » همبازی شد. فیلمبرداری « راک اند رولا » هنوز تمام نشده بود که او پروژه دوم خود را در آن سال آغاز کرد و نقش اصلی فیلم تحسین شده « برانسون » را عهده دار شد. نقش آفرینی در نقش « چارلز برنسون » نیازمند تلاش بسیار بود و خوشبختانه هاردی با زحمات زیاد از عهده این فیلم هم بر آمد.

 بعد از برانسون، هاردی دوباره راه تلویزیون را گرفت. و در سریال های تلویزیونی خوش درخشید و دوباره خود را بعنوان بازیگری توانا اثبات کرد. در فیلم دو قسمتی تلویزیونی « بلندی های ورسرینگ » با « شارلوت رایلی » همبازی شد و این همبازی شدن حاشیه های زیادی را برای هاردی و رایلی بدنبال آورد. 

  اوایل ۲۰۱۰ میلادی او در نمایشی به کارگردانی « فیلیپ سیمور هافمن » به نام « مسیر سرخ دراز » حضور یافت و بالاخره به پروژه عظیم علمی تخیلی « کریستوفر نولان »، « سرآغاز » پیوست و نقش « اماس » را در این فیلم ایفا کرد. این فیلم علاوه بر اینکه فرصت همبازی شدن با بزرگانی چون « لئوناردو دی کاپریو » و « ماریون کوتیلیارد » را برایش فراهم کرد، همچنین او را بیشتر به هالیوود معرفی کرد و از آن پس هر روز در پروژه های بهتری حضور یافت. سال بعد یعنی ۲۰۱۱ در دو فیلم تحسین بر انگیز « دوره گرد، خیاط، سرباز، جاسوس » و « مبارز » نیز بازی کرد و دوباره فرصت همکاری با بزرگان دنیای سینما را بدست آورد. 

 و در نهایت سال ۲۰۱۲ برای دومین بار مقابل دوربین نولان رفت اما این بار برای نقشی مهم تر در فیلم پر سر و صدا تر، « شوالیه تاریکی بر می خیزد »! او نقش مخالف بتمن را بدست آورد قبل از او « هیث لیجر » فقید در نقشی مشابه برای بازی در قسمت پیشین بتمن اسکار را بدست آورده بود و انتظارات خواسته یا ناخواسته از او بالا تر رفت.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *