بیوگرافی و سوابق کشا رز سبرت | Kesha Rose Sebert

[ad id='39844']

[quote]آلبوم اولش؛حیوان نام دارد. آهنگهایی از این آلبوم مثل blah blah blah و your love is my drog و take it off و animal توانستند جز لیست ۱۰۰ آهنگ برتر سال ۲۰۱۰ در بیلبورد باشند.[/quote]

 

 

Kesha Rose Sebert

کِشا رُز سبرت زادهٔ ۱ مارس ۱۹۸۷) شناخته شده با نام کشا خواننده ترانه‌سرا و رپر آمریکایی است. نخستین تک‌آهنگ وی با نام تیک تاک در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و توانست در میان ۱۱ کشور جهان رتبهٔ اول پرفروش‌ترین ترانه هفته را کسب نماید. همچنین تک‌آهنگ‌های جوان‌مرگ ، همینیم که هستیم و نیایش جزو ترانه های موفق او هستند.

مادرش ترانه سرا و آهنگساز بوده و به خاطر ضرورت های شغلی، بین لس آنجلس و نشویل؛ دو شهر مرکز تهیه و تولید موسیقی زندگی می کند.

تیک تاک:

کشا که خواننده ی سبک دنس پاپ و الکتروپاپ است، نخستین تک آهنگش با نام “تیک تاک”با ترانه ای از مادرش در اوت ۲۰۰۹ منتشر شد و توانست در میان ۱۱ کشور جهان، رتبهٔ اول برترین ترانه و همچنین پرفروش‌ترین ترانه بارگذاری شدهٔ هفته را کسب نماید. او توانست رکورد فروش دیجیتالی و دانلود موسیقی روی اینترنت را با فروش بیش از۶١٠ هزار نسخه از این ترانه را کسب نماید. با این حساب توانست رکورد تازه ای برای فروش یک صفحه در هفته اول انتشار آن از خود باقی بگذارد.

حیوان:

آلبوم اولش؛حیوان نام دارد. آهنگهایی از این آلبوم مثل blah blah blah و your love is my drog و take it off و animal توانستند جز لیست ۱۰۰ آهنگ برتر سال ۲۰۱۰ در بیلبورد باشند.

آدمخوار:

آلبوم دومش با نام آدمخوار در سال ۲۰۱۰ وارد بازار شد و توانست با ترک های we r who we r و blow فروش خوبی داشته باشد.

تور get sleazy:

با شروع تور کشا یعنی get sleazy که چند ماه طول کشید فعالیتش کم شد و بعد از بیلبود اواردز ۲۰۱۱ ،هیچ ترکی در چارتز ها نداشت، اما خودش معتقد بود با این که از سایر رقبایش کم فعالیت تر بوده جزو برترین خواننده های سال ۲۰۱۱ می شود .

شهرت:

او پس از اینکه، بدون دعوت به مهمانی مجلل «پاریس هیلتون» رفت و در یکی از گنجه های لباس های گرانقیمت، اقدام به بالا آوردن کرد، بیشتر مشهور شد.
اما آنچه کشا را تا این حد مورد توجه قرار داده، طرحی است که این خواننده به کمک استاد و تهیه کننده آلبوم های خود «دکتر لوک» برای حرفه خوانندگی خود ریخته است. دکتر لوک تصمیم گرفت که از رفتار ناپسند کشا یک شخصیت ظاهری «بلوند بی مغز» گونه ای که دست به کارهای خطرناک می زند تا به صورتی مصنوعی خود را افسار گسیخته نشان دهد بسازد و در این کار بسیار هم موفق شد.
او در ترانه هایش به مسائلی چون «پیامک تلفنی» و شیوه های نوعی از رقص های مدرن در کلوپ های شبانه اشاره می کند. تهیه کننده ترانه های «کشا» هم با استفاده از تکنولوژی مدرن، با صدای این خواننده دست به تجربیات تازه دیجیتالی زده است. گاه صدای خواندن «کشا» به صورتی چند لایه ای چند بار روی هم ضبط می شود تا حدی که صدایش کم کم شبیه به «چیپ مانک» ها یا شخصیت های کارتونی ژاپنی می شود.

اقرار به سرقت های هنری:

کشا شباهت هایی به «مون یونیت زاپا» Moon Unit Zappa دارد،اما کوششی ندارد تا ترانه های احساساتی به شیوه «بریتنی اسپیرز» بخواند، بلکه بیشتر به فکر آن است که مثلا تاریخچه «آدامس بادکنکی» را با «موسیقی رپ» به هم ربط بدهد و موسیقی به سبک لیدی گاگا را با کارهای گروه مورد علاقه اش «بیستی بویز» Beasty Boys مخلوط کند. با این همه با همان جسارتی که در اجرای ترانه هایش دارد به این سرقت های هنری نیز اقرار می کند.

لغو کنسرتش در مالزی:

یکی از کنسرتهای وی در مالزی لغو شد. مقامات مالزیایی اعلام کردند به دلیل تعارض این کنسرت با ارزشهای اخلافی و فرهنگ اسلامی در مالزی ، تصمیم به لغو این کنسرت گرفتند .
همچنین وزارت ارتباطات مالزی اعلام کرد این کنسرت را به خاطر ملاحظات مذهبی و فرهنگی کشور مالزی لغو کرده است . برگزارکننده این کنسرت به خاطر لغو مراسم ، ۱/۱ میلیون دلار ضرر کرد.

یک اقدام عجیب در مقابل دوربین:

او در سری برنامه تلویزیونی ام تی وی ، با نام ( زندگی زیبای دیوانه وار من ) اقدام به نوشیدن ادرار خود کرد. در پی این امر مورد سرزنش و ندامت بسیاری قرار گرفت. همچنین با ناراحتی خانواده های آمریکایی مواجه شد که از اجبار برای پرداختن پول برای بسته ای از شبکه های تلویزیونی که مورد تاییدشان نیست شکایت می کردند.

کشا در آسایشگاه روانی:

سخت گیری های تهیه کننده برنامه هایش «دکتر لوک» نسبت به او و متهم کردن مداوم وی به چاقی و فشار های روانی که از سوی این تهیه کننده برای کم کردن وزن به او وارد می شد، باعث بروز مشکلات عصبی ناشی از اختلالات تغذیه در این خواننده شد، پس در سال ۲۰۱۴ به دلیل اختلالات تغذیه، خود را به آسایشگاه روانی معرفی کرد و به مدت ۳۰ روز برای درمان اختلال روانی کم خوری در مرکز بازپروری بستری شد.

یک درخواست عجیب:

کشا، که هر ازگاهی کارهای عجیبی را از خود نشان می دهد، در اقدامی عجیب در توئیتر از هوادارانش خواست با فرستادن دندانهایشان به او در درست کردن یک گردنبند کمک کنند تا او بتواند از آن در جشنواره ها استفاده کند!

صحبتهای کشا در توئیتر در اینخصوص:

یکی از هوادارانم یکی از دندان های خود را برام فرستاد و من از آن در ساختن یک گردنبند استفاده کردم، ولی الان می خواهم یک گردنبند از جنس دندان درست کنم و آن را در جشنواره ها به گردن بیاندازم. درخواست من کاملا جدی است و به دندانهای شما هوادارانم نیاز دارم. لطفا دندان هایتان را برایم بفرستید!

ارتباط با یک روح:

کشا در یک گفتگوی رادیویی مدعی شد که با یک روح رابطه داشته است. آهنگ وی با نام فوق طبیعی (Supernatural) درباره ی تجربیاتش با یک روح می باشد.

افتخارات:

  • پرفروش ترین خواننده دانلود دیجیتالی
  • انتخاب در برنامه ام تی وی یورو موزیک اواردز به عنوان بهترین ارتیست جدید
  • شرکت در برنامه سال نو در نیویورک
  • رتبهٔ اول برترین ترانه (ترانه تیک تاک)
[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *