بیوگرافی و سوابق کالیندا کیتاروویچ رئیس جمهور کرواسی

[ad id='39844']

[quote] ۲ سال پیش با هواپیمایی معمولی وارد تهران شد و البته از تیررس نگاه همیشه بیدار ایرانیان در فضای مجازی بی نصیب نماند تا در صفحه اینستاگرامش شاهد صدها کامنت به زبان فارسی شود [/quote]

 

دکتر کیتاروویچ که پیشتر وزیر امور خارجه بود و به چند زبان زنده دنیا تسلط دارد، یکی از شگفت انگیزترین موجودات سیاسی است. او برای نمایش مردمی بودنش حتی ابایی ندارد که با لباس های غیرمتعارف در مکان هایی خاص حضور یابد. برخلاف مسئولان ایرانی به جای استفاده از امکانات و هواپیمای اختصاصی، در کنار مردم سفر کرده و عکس سلفی بگیرد. خانم کیتاروویچ که پیشتر شماره ۱۰ تیم ملی کرواسی را به «ترزا می»؛ نخست وزیر انگلیس و شماره ۹ را به «ولادیمیر پوتین» و «دونالد ترامپ» روسای جمهور روسیه و امریکا اهدا کرده بود، یکی از پُرحاشیه ترین چهره های جام ۲۰۱۸ بود؛ از سلفی گرفتن در خیابان با روس‌ها تا انجام حرکات موزون برای پیروزی ها از بانوی متفاوت عرصه سیاست چهره‌ای ویژه ساخت. زنی که با نشستن در جایگاه تماشاگران یکی از پُرشورترین هواداران می‌شود و پس از راهیابی تاریخی تیم ملی کشورش به فینال در اولین جلسه هیات دولت همراه با وزرایش، لباس شطرنجی تیم ملی کرواسی را به تن می کند. رئیس جمهور کشور کوچک کرواسی که بیش از «داور شوکر»؛ بهترین گلزن جام جهانی ۱۹۹۸ و رئیس فعلی فدراسیون فوتبال کرواسی هیجان خود را بروز می دهد، ۲ سال پیش با هواپیمایی معمولی وارد تهران شد و البته از تیررس نگاه همیشه بیدار ایرانیان در فضای مجازی بی نصیب نماند تا در صفحه اینستاگرامش شاهد صدها کامنت به زبان فارسی شود و متعجب از عشق و علاقه وافر ایرانیان به خود که حتی برای ابراز صمیمیت، خانم پرزیدنت را «عزیزم» خطاب می کردند!

خانم کیتاروویچ که شب گذشته برای اهدای جوایز دست در دست «امانوئل مکرون»؛ رئیس جمهور فرانسه به سمت سکوی ویژه مراسم آمد، برخلاف رئیس جمهور ایران دعوت رئیس جمهور روسیه را برای تماشای مسابقات جام جهانی پذیرفت و به شکلی صمیمانه وارد رختکن تیم ملی کرواسی شد و همراه با بازیکنان این کشور شادی و پایکوبی کرد. او که با انجام حرکات ویژه در هنگام بازی تیم ملی کرواسی و روسیه، نگاه متعجب «اینفانتینو» رئیس فیفا را صورت داد و در شب فینال جنب و جوشش در برابر صورت سنگی «پوتین» تضادی جالب را رقم زده بود، در آخرین بازی جام رویایی ۲۰۱۸ با وجود این که موجب تحرک «مکرون» شد اما در میدان رقابت طرفداری شکست خورده بود. با این حال زنِ متفاوت عرصه سیاست اعتقاد دارد که با چنین رفتارهای غیر متعارفی پیروزِ مواجه با نگاه مردم خواهد شد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *