تمام فواید پسته برای سلامتی انسان

[ad id='39844']

[quote]پسته یه انتخاب عالی برای افرادیه که از رژیم های غذایی برای ایجاد تناسب اندام استفاده میکنن. پسته با کالری کم، پروتئین بالا، چربی اشباع نشده بالا و چربی اشباع شده کم برای حفظ وزن ایده آل یه گزینه عالی و مناسبه![/quote]

 

خواص آنتی اکسیدانی

همونطور که گفتیم پسته سرشار آنتی اکسیدانه و این آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزادی که پس از متابولیسم های سلولی در بدن ایجاد میشه رو از بین میبرن و از این طریق خظر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان رو کاهش میده.

بهبود سلامت قلب

مصرف روزانه پسته می تونه سطح LDL (کلسترول بد) رو در بدن کم کنه. این آجیل یه منبع غنی از اسید آمینه شناخته شده ای به نام I-arginine هست و مانع از سفت شدن یا لخته شدن خون در عروق یا رگ های خونی میشه.

 

مدیریت وزن

پسته یه انتخاب عالی برای افرادیه که از رژیم های غذایی برای ایجاد تناسب اندام استفاده میکنن. پسته با کالری کم، پروتئین بالا، چربی اشباع نشده بالا و چربی اشباع شده کم برای حفظ وزن ایده آل یه گزینه عالی و مناسبه!

 

کمک به هضم بهتر غذاها

پسنته یه منبع عالی از فیبرهای رژیمی هست و کمک میکنه تا کار روده برای هضم غذا راحت تر بشه. ۳۰ گرم پسته دارای چیزی در حدود ۳ گرم فیبر رژیمی هست و این مقدار فیبر کمک میکنه تا دستگاه گوارش بهتر کار کنه.

 

کمک به جذب آهن

پسته دارای محتوای مس زیادیه و از این طریق کمک می کنه تا جذب آهن از مواد غذایی در بدن افزایش پیدا کنه. این آجیل در افزایش تعداد هموگلوبین خون و افزایش جریان خون خیلی موثره و این عامل میتونه باعث از بین رفتن بیماری هایی مانند کم خونی باشه.

 

افزایش قوای جنسی

پسته تا حد زیادی در افزایش قوای جنسی در مردان تاثیر داره. مطالعات نشان داده مردانی که به طور مرتب روزانه حدود ۱۰۰ گرم پسته و به مدت ۳ هفته مصرف کنند می توانند اختلالات نعوظ خود را تا ۵۰ درصد بهبود دهند.

 

کنترل دیابت

محتوای بالای آنتی اکسیدان موجود در پسته در کاهش ابتلا به دیابت و کنترل قند خون کمک میکنه و در حفظ تعادل قند خون و فشار خون موثره.

 

بهبود سیستم ایمنی بدن

پسته به دلیل غنی بودن از ویتامین B6 تاثیر زیادی هم در بهبود سیستم ایمنی بدن داره. این وتیامین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشه و همچنین در جلوگیری در ابتلا به انواع عفونت ها و بیماری های مختلف نیز موثره.

 

خواص پسته برای حفظ سلامت و زیبایی موها

 

افزایش رشد موها

پسته به دلیل غنی بودن از اسیدهای چرب طبیعی تاثیر زیادی در افزایش و تحریک رشد موها داره.

 

تقویت موها

این اجیل به دلیل غنی بودن از انواع ویتامین ها و مواد معدنی ضروری یه درمان عالی و موثر برای تقویت موهاست.

 

افزایش انعطاف پذیری موها

استفاده از ماسک موهای طبیعی که حاوی پسته یا پودر پسته هستند میتونه تاثیر خوبی در تغذیه رسانی عمیق به تارهای مو داشته باشه و رطوبت مورد نیاز موها رو تامین کنه. علاوه بر این پسته در از بین بردن موخوره و آسیب دیدگی موها هم خیلی مفیده.

 

درمان ریزش موها

پسته حاوی سطح بالایی از بیوتین هست و به همین دلیل مصرف روزانه این آجیل میتونه به طرز شگفت انگیزی ریزش موها رو کم کنه. 

 

خواص پسته برای حفظ سلامت و زیبایی پوست

پسته یه منبع غنی از ویتامین E و آنتی اکسیدان های محلول در چربی هست و در حفظ سلامت پوست نقش اساسی ایفا میکنه. با چند تا از خواص پسته برای حفظ زیبایی و سلامت پوست بیشتر اشنا بشید.

 

مرطوب کننده طبیعی پوست

روغن پسته به عنوان یه مرطوب کننده طبیعی برای پوست عمل میکنه. شما می تونید روغن پسته رو جایگزین مرطوب کننده های روزانتون کنید و از مزایای اون برای حفظ زیبایی و سلامت پوست بهره مند بشید.

 

مبارزه با علائم پیری پوست

پسته دارای چندین آنتی اکسیدانه قوی و ویتامین E هست و با از بین بردن رادیکال های آزاد و مضر در حفظ سلامت پوست و کاهش آثار پیری روی پوست موثره.

 

افزایش درخشش طبیعی در پوست

پسته حاوی اسیدهای چرب ضروری هست و به همین دلیل برای حفظ و افزایش درخشش طبیعی پوست مفیده. 

 

منبع غنی از پروتئین

پسته یه منبع خیلی خوب از پروتیئن و مواد مغذی مورد نیاز در دوران بارداریه. این پروتیئن میتونه تاثیر خوبی برای رشد عضلات و بافت جنین داشته باشه.

 

دارای اسیدهای چرب اشباع نشده

پسته حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده هست و باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب در خون میشه. این عامل میتونه در حفظ سطح چربی خون در دوران بارداری موثر باشه.

 

کاهش خطر ابتلا به عفونت

وجود ویتامین های A و E در کنار آنتی اکسیدان های موجود در پسته میتونه مانع از ابتلا به عفونت های مختلف در دوران بارداری بشه.

 

جلوگیری از یبوست

پسته یه منبع غنی از فیبره و به همین دلیل برای کاهش یبوست که یکی از مشکلات رایج در دوران بارداری هست، مفیده.

 

منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در پسته برای رشد مغز جنین خیلی مفید هستند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *