روشهای موثر درمان بوی بد واژن

[ad id='39844']

[quote]بانوانی که ازدواج کردن، بهتره پس از برقراری رابطه جنسی ناحیه تناسلی رو خوب بشورن تا از ایجاد بوی بد و عفونت جلوگیری کنن.[/quote]

 

عفونت، علت بوی بد دستگاه تناسلی خانم ها

سه عفونت متداول این اندام عبارتند از: برفک candida، تریکوموناس واژینالیس trichomonas vaginalis  و واژینوز باکتریایی bacterial vaginosis.

این عفونت ها با مصرف دارو درمان می شن اما احتمال برگشتتشون بعد از یه مدتی وجود داره. داشتن رابطه جنسی می تونه باعث انتقال این عفونت ها بشه. این نوع عفونت ها خود به خود ایجاد می شن و ممکنه حتی فردی که رابطه جنسی نداره هم به این عفونت ها مبتلا بشه.

علت عفونت ناحیه تناسلی بانوان

افزایش مواد زائد در بدن

وقتی میزان مواد زائذ در بدن بالا میره بنابراین دفع اون هم بیشتر میشه. هنگام دفع مواد زائد از طریق ادرار، ناحیه تناسلی هم در معرض این مواد زائد قرار می گیره و شرایط برای به وجود اومدن عفونت مهیا می شه.

ایجاد جوش های عفونی در ناحیه تناسلی

خیلی وقت ها مواد زائد بدن به صورت جوش های عفونی روی پوست ظاهر می شن. این جوش ها معمولا در اطراف یا داخل ناحیه تناسلی ایجاد می شن که باعث ایجاد عفونت در ناحیه تناسلی بانوان می شه.

بروز بیماری های پوستی

بیماری های مقاربتی در ناحیه تناسلی هم می تونه باعث ایجاد عفونت باشه. گام های مهم بعد از بروز عفونت مخمری واژن

در نهایت به این نتیجه می رسیم که منشا این عفونت به علت وجود مواد زائد در خون و کبد است. بنابراین بهتره با پاکسازی خون و کبد از ایجاد عفونت هم جلوگیری کنیم.

درمان بوی بد واژن

شستشوی مناسب ناحیه تناسلی

خانم ها بهتره روزانه ناحیه تناسلی رو به خوبی بشورن تا از ایجاد باکتری ها و بوی بد جلوگیری کنند. بهتره برای شستشو از صابون های آنتی باکتریال استفاده کنین.

پاپ اسمیر

افرادی که از بوی شدید واژن رنج می برن می تونن سالانه آزمایش های مربوط به واژن رو انجام بدن تا از سلامت اون مطمئن بشن.

از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی

اگر موهای این ناحیه اصلاح نشود محل مناسبی برای رشد باکتری ها خواهد شد و همین باکتری ها تولید بوی بد می کنن.

لباس زیر مناسب

به هیچ وجه لباس زیر تنگ و از جنس پلاستیکی و الیاف مصنوعی نپوشید. لباس زیر تنگ باعث میشه هوا در اون ناحیه رد و بدل نشه. شورت های تنگ و جنس پلاستکی باعث ایجاد عفونت و بوی بد می شن. تا جایی که می تونین از شورت ها گشاد و نخی استفاده کنین.

نوار بهداشتی روزانه

برخی خانم ها ترشحات زیادی دارن. این ترشحات باعث خیس شدن لباس زیر می شه و بوی نامطبوع تولید می کنه. بنابراین بهتره از نوارهای نازک روزانه استفاده کنند و هر ۴ساعت یک بار اونو عوض کنند.

رعایت بهداشت جنسی

بانوانی که ازدواج کردن، بهتره پس از برقراری رابطه جنسی ناحیه تناسلی رو خوب بشورن تا از ایجاد بوی بد و عفونت جلوگیری کنن.

ادرار و غسل بعد از رابطه جنسی

ادرار کردن بعد از رابطه جنسی باعث میشه که ترشحاتی که در مجرای تناسلی بوده بیرون بیان و از ایجاد بوی بد و عفونت جلوگیری می کنه. غسل کردن بعد از رابطه هم در اسلام به همین علت توصیه شده.

برنامه غذایی سالم

برای کاهش بوی بد واژن بهتره از غذاهای سرخ کردنی و فرآوری شده کمتر استفاده کنین و به جای آن مواد غذایی سالم و طبیعی رو در برنامه غذایی خودتون قرار بدین.

بهداشت دستگاه تناسلی

برای سلامت ناحیه تناسلی به هیچ وجه از دستمال توالت های معطر استفاده نکنین، داخل وان حمام نشینین و از صابون و شوینده برای قسمتی داخلی دستگاه تناسلی استفاده نکنین، چون این کار باعث از بین رفتن باکتری های مفید اون ناحیه می شه و سبب خارش و عفونت می شه.

درمان خانگی و گیاهی رفع بوی بد واژن

سرکه سیب بهترین درمان بوی بد واژن

یک تشت کوچک بردارید و اونو به خوبی بشورید و درون اونو محلول سرکه سیب و آب ولرم پر کنین و روزانه به مدت نیم ساعت درون آن تشت بشینید.

آب درمان بوی بد واژن

روزانه مقدار زیادی آب بنوشید تا مجاری و دستگاه تناسلی شما از ترشحات و عفونت ها شسته و پاک شود.

سیر یکی از را ه های رفع بوی بد واژن

سیر خاصیت آنتی بیوتیک داره و می تونه باکتری هارو از بین ببره. برای از بین بردن بوی بد واژن می تونین یه حبه سیر رو با معده خالی با یک لیوان آب بخورین.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *