بیوگرافی و سوابق دیوید بکام اسطوره فوتبال انگلیس

[ad id='39844']

[quote]همسر او ویکتوریا آدامز یکی از خوانندگان اسپایس گرلز است. او چهار فرزند به نام‌های بروکلین (متولد ۴ مارس ۱۹۹۹)، رومیو (۱ سپتامبر ۲۰۰۲)، کروز (۲۰ فوریه ۲۰۰۵) و هارپر (متولد ۱۰ژوئیه ۲۰۱۱) دارد. او یک بار بازیکن سال شده‌است و یک بار هم در سال ١٩٩٩ دومین بازیکن برتر جهان بعد از ریوالدوی برزیلی شد[/quote]

 

دیوید بکام  بازیکن فوتبال مشهور اهل انگلستان است.

همسر او ویکتوریا آدامز یکی از خوانندگان اسپایس گرلز است. او چهار فرزند به نام‌های بروکلین (متولد ۴ مارس ۱۹۹۹)، رومیو (۱ سپتامبر ۲۰۰۲)، کروز (۲۰ فوریه ۲۰۰۵) و هارپر (متولد ۱۰ژوئیه ۲۰۱۱) دارد. او یک بار بازیکن سال شده‌است و یک بار هم در سال ١٩٩٩ دومین بازیکن برتر جهان بعد از ریوالدوی برزیلی شد. وی یازده بار جذاب ترین بازیکن فوتبال شده‌است. وی در کارهای خیر خواهانه نیز شرکت مؤثر دارد بگونه‌ای که تمام دستمزد خود در پاری سن ژرمن را که در آن زمان بیشتر از دستمزد تمام بازیکن فوتبال‌ها بود را به سازمان کودکان سرطانی اهدا کرد.
محتویات

 

خانواده

ادوارد آلن بکام، پدر و ساندرا جورجینا مادر دیوید بکام هستند. دیوید بکام خود را یک نیمه یهودی می‌داند.پدربزرگ مادری بکهام یک یهودی بود.بکهام خود اذعان کرده است که بیش از هر مذهبی با یهودیت در ارتباط بوده‌است. از این رو، بکهام در زمره برجسته‌ترین ستارگان یهودی‌تبار

 بازیگری

حرفه‌ای خود را از جوانان منچستر آغاز می‌کند چند ماه پس از حضور او در تیم جوانان منچستر یونایتد وی برای بازی در جام اتحادیه انگلیس به تیم بزرگسالان دعوت شد و پیراهن شماره ٧ را که قبلاً تن بزرگان منچستر بود را پوشید. هر چند در اولین حضورش در تیم بزرگسالان منچستر یوناتید نیمکت نشین بود ولی دو سال و نیم بعد بکام به همراه تیم بزرگسالان برای اولین بار حضور در لیگ برتر را تجربه کرد. فصل ۹۶/۱۹۹۵اولین حضور بکام در لیگ برتر بود.
منچستر یونایتد

سرانجام دیوید بکام دوم آوریل ۱۹۹۵ اولین بازی اش را در لیگ برتر مقابل لیدز یونایتد تجربه کرد و در واقع فصل ۹۶–۹۵ آغازی بود بر درخشش این بازیکن در فوتبال انگلیس.

دیوید ابتدا در پست هافبک راست مشغول به بازی شد که سابق بر آن پست آندری کانچلسکیس در منچستر محسوب می‌شد و گلهای زیبای خود را از همین‌جا آغاز کرد. مخصوصاً گل به یادماندنی اش در مرحله نیمه نهایی اف ای کاپ در مقابل چلسی و این فصل با قهرمانی در دو جام برای شیاطین سرخ به پایان رسید.

فصل ۹۷–۱۹۹۶ دومین فصل حضور وی در لیگ برتر بود. او مشهورترین گل خود را در این فصل و در مقابل تیم ویمبلدون به ثمر رساند و با ضربه‌ای زیبا از وسط زمین دروازه ویمبلدون را در سل هارست پارک باز کرد. او اولین حضورش در تیم ملی انگلیس را در اول سپتامبر ۱۹۹۶ تجربه کرد و به همراه این تیم به مصاف مولداوی در کیشنف رفت پیش از آن دیدار، بکام سابقه بازی در تیم ملی زیر ۲۱ سال انگلیس را در کارنامه خود داشت.

بکام سال ۱۹۹۷ به همراه منچستر به عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلستان دست یافت. او بدون شک نقش به سزایی در این قهرمانی ایفا کرد و به عنوان بازیکن برتر انگلیس در این سال برگزیده شد.

بکام در نخستین بازی فصل ۹۹–۱۹۹۸ منچستر یونایتد برابر لستر سیتی باز هم منجی شیاطین سرخ شد و با گلی زیبا از روی یک ضربه کاشته منچستر را از شکست نجات داد. سال ۱۹۹۹ برای بکام سالی پر از افتخار بود. قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، قهرمانی در جام حذفی و سرانجام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا کلکسیون افتخارات این بازیکن را کامل کرد. بروکلین فرزند اول وی در سال ۱۹۹۹ چشم به جهان گشود و بکام در این سال طعم پدر شدن را چشید.

بارسلونا اولین باشگاهی بود که رسماً درخواست خود را مبنی بر تمایلش جهت جذب دیوید بکام تقدیم منچستر یوناتید کرد اما در این بین تنها یک تیم بود که توانست گوی سبقت را برای جذب این ستاره انگلیسی برباید. در ژوئن سال ۲۰۰۳ دیوید بکام باعقد یک قرار داد چهار ساله به تیم رئال مادرید پیوست. منچستر در ابتدای قراردادش با رئال مبلغ ۱۷/۵ میلیون پوند بابت فروش بکام دریافت کرد که این مبلغ با توجه به حضور بکام در رقابتهای لیگ قهرمانان و نمایش او در رئال تا ۲۵ میلیون پوند قابل افزایش بود.

سرانجام بکام راهی رئال مادرید شد و جدایی او از منچستر یوناتید خلاء بزرگی در خط میانی این تیم بوجود آورد. سرخپوشان اولدترافورد با از دست دادن کاپیتان تیم ملی انگلیس شاید توجه بسیاری از رسانه‌ها و محافل ورزشی را که معطوف به بکام بود از دست دادند. بکام طی سال‌های حضورش در منچستر در ۳۹۷ بازی که برای این تیم انجام داد ۸۶ گل به ثمر رساند.

شروع به کار بکام در رئال با انتقادات زیادی همراه بود. بسیاری معتقد بودند که او نمی‌تواند در تیم رئال شرایط آرمانی خود را بازیابد و همانند گذشته بازیهای خوبی از خود ارائه دهد. اما این هافبک ارزشمند پاسخ هواداران را به گونه‌ای دیگر داد و در سه بازی مختلفی که برای رئال به میدان رفت دو بار گلزنی کرد. هر چند پس از آن ادعایی بر ارتباط نا مشروع بکام علاوه بر زندگی خصوصی بر فوتبال او تأثیر زیادی گذاشت فصلی که بکام به همراه رئال بدون کسب هیچ عنوانی پشت سر گذاشت.

دیوید پس از آمدن فابیو کاپلو به رئال به یک نیمکت نشین تبدیل شد، البته بعدها فابیو کاپلو اذعان کرد که دلیل این نیمکت نشینی‌ها کالدرون مدیر وقت باشگاه رئال مادرید بوده‌است. فصل ۰۷–۲۰۰۶ رئال مادرید به شدت برای قهرمانی می‌جنگید ولی نتایج مطلوبی را کسب نمی‌کرد، در این زمان بود که کاپلو با بازی دادن به بکام و تأثیر بسزای بکام در بازی‌ها توانست در نهایت به قهرمانی در لا لیگا دست یابد. در عین حال بکام که از این نیمکت نشینی‌ها و بخصوص عدم تمایل باشگاه برای تمدید قرارداد با وی ناراضی بود تصمیم جالبی گرفت و با قرادادی ۵ساله ورقم ۲۵۰ میلیون دلار به تیم باشگاه فوتبال لس‌آنجلس گلکسی پیوست. این قرارداد شش ماه زودتر از پایان فصل بسته شد ولی بکام تا آخر فصل در رئال توپ زد.

نیم‌فصل دوم سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ را با توجه به تعطیلات لیگ آمریکا، بصورت قرضی در تیم آ.ث. میلان سپری کرد. شمارهٔ بکام ۳۲ بود. او موفق شد با پیراهن میلان ۲ گل به‌ثمر برساند.

بکام در اواخر ژانویه ۲۰۱۳ در تمرینات آرسنال شرکت کرد ولی آرسن ونگر مربی این تیم به جذب او علاقه‌ای نشان نداد. در نهایت باشگاه پاریس سن ژرمن با عقد قراردادی ۵ ماه وی را جذب کرد. وی پس از عقد این قرارداد اعلام کرد که تمامی مبلغ این قرارداد را به یک بنیاد خیریه کودکان اهدا می‌کند. شماره بکام باز هم ۳۲ است.

در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۱۶ می ۲۰۱۳)، بکهام اعلام کرد که پس از فصل جاری که در آن به قهرمانی زودرس نیز دست یافته بود، از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

دیوید بکام یکی از بهترینهای دنیا در زدن ضربات آزاد محسوب می‌شود و از پاس‌های فوق‌العاده‌ای نیز برخوردار است. او در سال ۱۹۹۹ در لیگ قهرمانان اروپا با تیم منچستر یونایتد مقابل بایرن مونیخ به قهرمانی رسید در این بازی که با نتیجه ۲بر۱ به پایان رسید او دو پاس گل داد و بهترین بازیکن میدان بود.

گلن هودل سرمربی وقت تیم ملی انگلیس بکام را برای حضور در رقابت‌های جام جهانی ۹۸ فرانسه دعوت کرد. او در دو بازی نخست انگلیس نیمکت نشین بود. اما در سومین بازی تیم ملی انگلیس مقابل کلمبیا به میدان رفت و گلی زیبا روی یک ضربه آزاد به‌ثمر رساند و در واقع اولین گل ملی خود برای انگلیس را در همین بازی به‌ثمر رساند.

در جام جهانی ۱۹۹۸ و دیدار انگلیس و آرژانتین، درگیری بکام با دیگو سیمئونه منجر به اخراج این بازیکن شد و شاید همین امر نقش زیادی در شکست تیم ملی انگلیس در این بازی حیثیتی داشت. اما بکام همچنان به پیشرفت ادامه داد و درخشش او در سال ۱۹۹۹ وی را در کنار ریوالدو کاندیدای دریافت عنوان بهترین بازیکن اروپا وجهان کرد.

در نوامبر سال ۲۰۰۰ پیتر تیلور سرمربی وقت تیم ملی انگلیس بازوبند کاپیتانی را برای اولین بار در بازی دوستانه انگلیس مقابل ایتالیا بر بازوی دیوید بکام بست. پس از بازنشستگی آلن شیرر و به دنبال او تونی آدامز حالا نوبت به دیوید رسیده بود تا در داخل زمین هدایت بازیکنان تیم ملی انگلیس را بر عهده بگیرید.

اسون گوران اریکسون نیز در اولین حضورش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انگلیس در یک بازی دوستانه در استادیوم ویلا پارک به مصاف اسپانیا رفت و سه بر صفر حریف خود را مغلوب کرد.

بکام در رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ عنوان کاپیتانی خود را در تیم ملی انگلیس حفظ کرد در مارس ۲۰۰۱ انگلیس در آنفیلد میزبان فنلاند بود و گل بکام بود که منجر به پیروزی ۲ بر ۱ انگلیسی‌ها برابر فنلاند شد.

کاپیتان تیم ملی انگلیس در بازیهای مقدماتی یورو ۲۰۰۴ هم برای تیم کشورش درخشید و در چهار بازی نخست تیم ملی انگلیس در مرحله مقدماتی رقابتها گلزنی کرد. اما در دیدار جنجالی انگلیس مقابل ترکیه از بازی اخراج شد و به دنبال آن بازی ماه ژوئن مقابل تیم اسلواکی را از دست داد. در پایان آن فصل تمام توجه مطبوعات معطوف به آینده بکام بود. بازیکنی که مورد توجه آ. اس. رم، آ.ث میلان، رئال مادرید و بارسلونا قرار گرفته بود و همه این تیم‌ها خواهان جذب او بودند.

در تابستان سال ۲۰۰۴ بکام بازیهای بسیار ضعیفی را در رقابتهایی یورو ۲۰۰۴ از خود به نمایش گذاشت و با از دست دادن دو پنالتی حساس موجبات حذف تیم ملی انگلستان از گردونه این رقابتها را فراهم کرد.

دیوید بکام در سال ۲۰۰۶ در جام جهانی المان به همراه تیم انگلستان به مقامی دست نیافت.

تیم ملی انگلستان با مربیگری استیو مک لارن از صعود به مرحله نهائی یورو ۲۰۰۸ بازماند تا مک لارن جای خود را به فابیو کاپلو دهد.

کاپلو با دعوت دوباره از بکام بازوبند کاپیتانی را مجدداً به وی داد و در بازی دوستانه مقابل آمریکا طی مراسمی از بکام بابت صدمین بازی ملی تجلیل شد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *