باید و نباید های آرایش کردن زنان مسن

[ad id='39844']

[quote]اگر وقت ندارید که هر روز صبح، قبل از بیرون رفتن از خانه به صورت تان مرطوب کننده بزنید، بهتر است که این کار را در شب، به کمک کرم های شب، جبران کنید. [/quote]

 

۱٫ مرطوب کننده به همراه داشته باشید

زمانی که صحبت از پوست می شود، یک چیز حرف اول را می زند: مرطوب کننده. از آنجا که خشکی دشمن پوست است، شما باید همیشه یک مرطوب کننده پوست به همراه داشته باشید. بهترین زمان برای زدن این کرم، بعد از حمام و قبل از زدن کرم پودر است.

۲٫ استخوان گونه را برجسته کنید
اگر می خواهید جوان تر به نظر برسید، استخوان گونه و فک تان را برجسته تر کنید. برای این کار می توانید از هایلایتر کمک بگیرید. 

۳٫ کرم شب بزنید
اگر وقت ندارید که هر روز صبح، قبل از بیرون رفتن از خانه به صورت تان مرطوب کننده بزنید، بهتر است که این کار را در شب، به کمک کرم های شب، جبران کنید. قبل از رفتن به تختخواب مقداری از کرم را بردارید و به صورت و گردن تان بزنید تا در طول شب رطوبت لازم به پوست تان برسد.

۴٫ کرم پودر را جایگزین پنکک کنید
اگر تا به حال عادت داشتین که از پنکک برای صورت تان استفاده کنید، زمان آن است که جای آن را با کرم پودر عوض کنید. از آنجا که با بالا رفتن سن، پوست صورت نیز خشک تر می شود، بهتر است که دور پنکک ها را خط کشیده و کرم پودرهای حاوی مرطوب کننده ها را جایگزین شان کنیم.

۵٫ پایه سایه چشم بزنید
مهم نیست که چه سنی دارید، بسیاری از خانم ها در سایه زدن مشکل دارند، به این دلیل که پشت چشم هایشان چروک است و سایه به خوبی روی پلک هایشان نمی نشیند. برای رفع این مشکل، قبل از زدن سایه، از پایه سایه چشم استفاده کنید تا پوست تان را برای زدن سایه آماده کند.

۶٫ اسفنج آرایشی را مرطوب کنید
حتما برای شما هم اتفاق افتاده که احساس می کنید اسفنج های آرایشی، کرم پودرتان را جذب می کند یا این که به طور کامل کرم را روی پوست تان پخش نمی کند. برای جلوگیری از این مشکلات، کمی آن را با آب تر کنید. در این صورت نه تنها کرم پودر جذب اسفنج نمی شود، بلکه به خوبی روی پوست تان نیز پخش خواهد شد.

۷٫ مژه هایتان را فر کنید
شاید در دوران جوانی به این فکر می کردید که فر کننده های مژه هیچ استفاده ای برایتان ندارد، اما کمی که سن تان بالاتر می رود می بینید که خیلی هم مفید می باشند. برای این که جوان تر به نظر برسید، به کمک فر کننده، کمی مژه هایتان را حالت دهید، سپس روی آن را با ریملی به رنگ قهوه ای تیره بپوشانید.

۸٫ سایه چشمی متضاد با رنگ چشم هایتان بزنید
یک ترفند بسیار ساده برای این که جوان تر به نظر برسید این است که از سایه چشمی برخلاف رنگ چشم هایتان استفاده کنید. به عنوان مثال اگر چشمان آبی دارید، از رنگ های گرم تر مانند قهوه استفاده کنید یا اگر چشمان تان قهوه ای یا سبز است، رنگ هایی چون بنفش مناسب تان خواهد بود. تضاد رنگ سایه و چشم هایتان بر جذابیت چشم هایتان خواهد افزود. 

۹٫ مقدار رژ گونه را کم کنید
اگر شما هم جزو افرادی بودید که از لب تا گوش تان را با رژ گونه می پوشاندید، بهتر است که این روش را فراموش کنید. در سن بالا، تنها کافی ست کمی بالای گونه هایتان را به کمک رژ گونه درخشان کنید، همین بر جذاب تر شدن شما خواهد افزود.

۱۰٫ برق لب را فراموش نکنید
همانطور که می دانید با افزایش سن، لب های شما باریک تر می شود. در این شرایط بهترین کار استفاده از برق لب است. ابتدا رژی پررنگ تر از لب هایتان بزنید، سپس به کمک برق لب قسمت میانی لب هایتان را براق کنید.

ترفند‌های آرایشی برای خانم‌های مسن
۱۱٫ رژ لب تیره نزنید
رژ لب های تیره سن را بالا می برد. بنابراین اگر پوست خیلی تیره ای ندارید، بهتر است که دور رژ لب های تیره را خط بکشید. برای خانم های مسن، رژ لب های گلبهی و صورتی بهتر از رنگ های جیگری و قهوه ای هستند.

۱۲٫ مداد چشم را جایگزین خط چشم کنید
اگر تا به حال از خط چشم های مایع استفاده می کردید، حال زمان آن است که از مداد چشم استفاده کنید. از آنجا که مدادهای چشم نرم تر از خط چشم ها هستند، روی پوست صورت شما بهتر می نشینند و بر درشت شدن و جذابیت چشم هایتان می افزایند. اگر چشم های باریکی دارید، از کشیدن خط چشم در داخل چشم هایتان خودداری کنید.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *