تبلیغ بد حجابی در سینمای ایران

[ad id='39844']

[quote]فیلم‌های سینمایی تولیدات سینمایی باعث آسیب به جامعه خواهد شد[/quote]

مرکز پژوهش‌های مجلس، با انتشار گزارشی در مورد حجاب، به مسئله بسیار عجیبی در مورد رابطه سینما رفتن و شل شدن پوشش زنان در جامعه اشاره کرده است.

در بخش سینمایی این گزارش آمده است: «نتایج حاصل از وضعیت سنجی پوشش و آرایش ایرانیان نشان می‌دهد که با افزایش مصرف محصولات سینمایی بدپوششی زنان نیز تشدید می‌شود.»

در ادامه توضیح این گزارش همچنین آمده است: «در کمترین میزان بدپوششی ۵۴٫۸ درصد از زنان قرار دارند که اصلا به سینما نمی‌روند و در بیشترین حالت ۸۱٫۸ درصد زنان بدپوشش هستند و هر هفته به سینما می‌روند. البته این نکته قابل بررسی است که در این رابطه کدام متغیر مستقل و کدام وابسته است: بدپوششی زنان گرایش آنها را به سینما رفتن تشدید می‌کند و یا سینما رفتن موجب افزایش بدپوششی زنان می‌شود.»

مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان به طور قطع اعلام می‌کند فیلم‌های سینمایی تولیدات سینمایی باعث آسیب به جامعه خواهد شد: «اما آنچه قطعی است آسیب‌دار بودن تولیدات سینمایی است که آن را در شرایط علت و معلولی قرار می‌دهد. در واقع دو تئوری جامعه شناختی «تأثیرات» و «بازتاب» که در اولی تأثیر سینما بر اجتماع و در مورد دوم بازتاب فضای اجتماعی بر تولیدات سینمایی مورد توجه قرار میگیرد. اما آنچه از تعریف رسانه برمی‌آید بیشتر شامل نظریات تأثیرات می‌شود و رسانه را یک نهاد هنجارساز معرفی می‌کند.»

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *