بیوگرافی و سوابق ریز احمد بازیگر پاکستانی هالیوود

[ad id='39844']

[quote]احمد در ویمبلی لندن و در خانواده‌ای مسلمان به دنیا‌ آمده است. خانواده او در دهه ۱۹۷۰ از کراچی به انگلستان مهاجرت کردند. شاه محمد سلیمان نخستین قاضی هندی که از سوی انگلیس در اوتارپرادش به کار گمارده شد، از بستگان او بود. او در رشته بازیگری از مدرسه مرکزی سخنوری و درام فارغ‌التحصیل شده است.[/quote]

 

ریز (رضوان) احمد متولد ۱ دسامبر ۱۹۸۲ ‏بازیگر ۳۳ ساله بریتانیایی است. وی که از سال ۲۰۰۶ تاکنون وارد دنیای بازیگری شده، هنرپیشه و رپ‌خوان اهل بریتانیا با اصالت پاکستانی است.
از فیلم‌هایی که او در آن به ایفای نقش پرداخته است می‌توان به «جاده‌ای به گوانتانامو»، «شبگرد»، «چهار شیر» اشاره کرد.
احمد در ویمبلی لندن و در خانواده‌ای مسلمان به دنیا‌ آمده است. خانواده او در دهه ۱۹۷۰ از کراچی به انگلستان مهاجرت کردند. شاه محمد سلیمان نخستین قاضی هندی که از سوی انگلیس در اوتارپرادش به کار گمارده شد، از بستگان او بود. او در رشته بازیگری از مدرسه مرکزی سخنوری و درام فارغ‌التحصیل شده است.
او کارش در سینما را با بازی در «جاده گوانتانامو» به کارگردانی مایکل وینترباتم آغاز کرد و تاکنون دو بار نامزد دریافت جایزه سینمای مستقل بریتانیا شده است.
این بازیگر در سال ۲۰۱۶ در ۶ فیلم بازی کرده است که عبارتند از:
«جیسون بورن» ساخته پل گرینگراس/ Jason Bourne
زمان اکران: ۲۹ جولای ۲۰۱۶
این فیلم اکشن که ادامه مامور سابق سیا یعنی جیسون بورن است بار دیگر در قسمت پنجم این مجموعه سینمایی در حال جستجو در مسایل گذشته است. پل گرینگراس، کریستوفر رز نویسندگان فیلمنامه و مت دیمون، تامی لی جونز و آلیشیا ویکاندر بازیگران این فیلم هستند.
«شب…» ساخته استیون زیلیان /The Night Of
زمان اکران: ۲۰۱۶
این مینی سریال تلویزیونی درامی جنایی است که در آن شخصیت اصلی با مرگ زنی روبه رو می شود و به عنوان متهم شناخته می‌شود… ریچارد پرایس نویسنده فیلمنامه و ریز احمد، پیمان معادی، پورنا جاناتان بازیگران آن هستند.
«شهر نورهای کم فروغ» ساخته پیت تراویس/ City of Tiny Lights
زمان اکران: ۲۰۱۶
این درام جنایی پلات اعلام شده‌ای ندارد. فیلمنامه این فیلم را پاتریک نیت نوشته و بیلی پایپر و جیمز فلوید بازیگران دیگر آن هستند.
«اونا» به کارگردانی بندیکت باندروز/ Una
زمان اکران: ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۶/ کامل شده
این درام درباره یک زن جوان است که ناگهانی وارد محل کار یک مرد مسن می‌شود و اسراری از گذشته وارد زندگی جدید او می‌شود. فیلمنامه این فیلم را دیوید هاروور نوشته و رونی مارا و بن مندلسون دیگر بازیگران آن هستند.
«سرکش یک: داستان جنگ‌های ستاره‌ای» ساخته گرت ادواردز/ Rogue One: A Star Wars Story
زمان اکران: این فیلم اکشن ماجراجویانه علمی-تخیلی درباره شورشی است که حرکتی خطرناک برای دزدیدن طرح‌های ستاره مرده دارد و به نوعی درباره مجموعه افسانه‌ای اسطوره‌ای «جنگ ستارگان» است. کریس وایتس و تونی گیلروی نویسنده فیلمنامه و فلیسیتی جونز و بن مندلسون دیگر بازیگران آن هستند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *