دلیل دستگیری نادر فتوره‌چی

[ad id='39844']

[quote]نادر فتوره‌چی از بنیانگذاران کمپین «نه به شهرزاد» است که موضوع ورود پولهای کلان و مشکوک در ساخت این سریال را در شبکه‌های اجتماعی مطرح و باعث توجه رسانه ها و نهادهای سینمایی به این موضوع شد.[/quote]

 

 

نادر فتوره‌چی، روزنامه نگار و مترجم روز یکشنبه با شکایت محمد امامی، تهیه کننده سریال شهرزاد بازداشت شد.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده در اینستاگرام نادر فتوره‌چی، وی از بازداشتگاه به زندان فشافویه منتقل شده است.

شاهرخ فتوره‌چی برادر نادر فتوره‌چی با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خبر بازداشت وی را اعلام کرد.

شاهرخ فتوره‌چی در ویدئوی منتشر شده می گوید: «امروز جلسه دادگاه شکایت آقای محمد امامی متهم اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان علیه نادر برگزار شد که نتیجه آن قرار کفالت و وثیقه بود که نادر به دلیل عدم توانایی تامین آنها روانه بازداشتگاه شد.»

نام محمد امامی بعنوان یکی از متهمان اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح شده است و گفته می شود که وی مدتی را در بازداشت بسر برده است با این حال این اتهامات مانع فعالیت سینمایی او نشده است.

نادر فتوره‌چی از بنیانگذاران کمپین «نه به شهرزاد» است که موضوع ورود پولهای کلان و مشکوک در ساخت این سریال را در شبکه‌های اجتماعی مطرح و باعث توجه رسانه ها و نهادهای سینمایی به این موضوع شد.

فرج سرکوهی، نویسنده و سردبیر مجله آدینه در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ خورشیدی- که مقیم آلمان است- درباره دستگیری نادر فتوره‌چی نوشته است: «نادر فتوره چی با سامان دادن کمپین نه به شهرزاد و پرسشگری در باره فساد مالی نزدیکانِ به حکومت،هنربدان سلبریتی رانت خوارِ حذف و سانسور، ژن های خوب، آقازاده ها و.. در فصای مجازی کوشید تا با طرح پرسش در باره این سریال و دیگر نمونه های غارت، توجه افکار عمومی را به فساد نهادینه شده و.. جلب کند.»

فعالیت‌های نادر فتوره‌چی در فضای مجازی در ماه‌های گذشته هواداران و منتقدان بسیاری داشته است.

انتقادهای نادر فتوره‌چی مدتی بعد در بیانیه «هشدار کانون کارگردانان درباره پول‌های مشکوک در سینما» نیز مطرح شد.

«رساله میانمایگی» از جمله نوشته‌های فتوره‌چی است که در شبکه های اجتماعی علاقمندان و منتقدان فراوانی پیدا کرد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *