گوگل ۲۰ ساله شد

[ad id='39844']

[quote]گوگل این ماه بیست سالگی خود را جشن می گیرد. این غول اینترنتی عصر ما که رسما در سال ۱۹۹۸ بنیانگذاری شد، اکنون سومین شرکت ارزشمند جهان به بهای ۸۶۳ میلیارد دلار است.[/quote]

 

 

گوگل این ماه بیست سالگی خود را جشن می گیرد. این غول اینترنتی عصر ما که رسما در سال ۱۹۹۸ بنیانگذاری شد، اکنون سومین شرکت ارزشمند جهان به بهای ۸۶۳ میلیارد دلار است.

به‌گزارش صدای آمریکا، هنگامی که لاری پیج و برایان سرگئی در هفتم سپتامبر ۱۹۹۸ شرکت گوگل را رسما بنیان گذاردند، سرمایه آنان، علاوه بر چهار کامپیوتر و صد هزار دلار کمک از شرکتی که به برنامه آنان اعتقاد داشت، عبارت بود از نوآوری و تیزهوشی، و این باور که یک موتور جستجوی اینترنتی می تواند جهان را تغییر دهد.

اکنون آلفابت، شرکت مادر گوگل، در سه ماه اول سال ۲۰۱۸ بیش از ۹ میلیارد دلار سود داشته و ذخیره نقدینه آن به بیش از صد میلیارد دلار رسیده است.
لاری پِیج و بریان سرگئی که طراحی موتور جستجوی اینترنتی را از اتاق کارشان در دانشگاه استنفورد آغاز کردند، و سپس ان را در گاراژ یک خانه ادامه دادند، اکنون دو نفر از ثروتمند ترین افراد جهانند.

گوگل در سال ۲۰۱۰ تولید خودروهای بدون نیاز به راننده را ۀغاز [آغاز] کرد و در سال ۲۰۱۶ یوتیوب را خریداری کرد.

با این حال، این شرکت نیز با چالش های مواجه شده است. از جمله عینک گوگل که مورد توجه بازار قرار نگرفت و گوگل در سال ۲۰۱۵ آن را از بازار خارج کرد، و نیز جریمه ۵ میلیارد دلاری که اتحادیه اروپا به این شرکت اعمال کرد زیرا نحوه کار گوگل را محدود کردن بازار رقابت ارزیابی کرده بود.

چالش بعدی هم گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس بود، مبنی بر این که برخی وبسایت و اپ های گوگل مکان اشخاص را بدون خواست آنها ضبط می کند. گوگل برخی از انتقاد ها را رد کرده و می گوید برخی دیگر را اصلاح می کند.

کریگ سیلورستاین مدیر تکنولژی پیشین گوگل در این باره گفته است: گوگل یک شرکت کاملا آرمانگراست. البته ما مسئولیت مالی و قانونی داریم که پولساز باشیم و ان را بسیار جدی می گیریم. ولی همزمان تلاش می کنیم کارهایی را انجام دهیم که فکر می کنیم جهان را جای بهتری خواهد ساخت.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *