دکتر سایان امام زمان دروغین در ترکیه

[ad id='39844']

[quote]اکنون به بررسی ادعای فردی به نام دکتر سایان که به دروغ خود را امام زمان معرفی کرده می پردازیم[/quote]

 

دکتر محمد حسین پور سایان فرزند علی حسین پور، علی فرزند بلال حسین پور، بلال فرزند ضیاء دمیرچی، ضیاء فرزند حسین دمیرچی ،حسین فرزند ابراهیم دمیرچی ،ابراهیم فرزند حیدر با لقب اجاق وردی یعنی کسی که اجاقش کور نیست، در تبریز در آخرین و قدیمی ترین روستا در  سراب در خانه ای کاهگلی به دور از دیگر خانه های روستا در اولین روز از فصل بهار در ۲۱مارس ۱۹۸۸ میلادی متولد شد.

از دکتر سایان که امروزه در سراسر جهان بعنوان دانشمند و فیلسوف جوان نامبرده می شود تا کنون مقالات و نظریه علمی،فلسفی بسیاری چاپ شده است.

این فرد ادعا می کند که به حقیقت واقعی معنوی رسیده و می تواند افراد را با عرفان و ورزش مرید خود کند و حقیقت معنوی شان را به آنها نشان دهد که در این دوره از این دست افراد کم نمیبینیم.

سایت شخصی او یا از دسترس خارج شده یا دچار مشکلاتی است ولی می‌توان اطلاعات پراکنده‌ای از او پیدا کرد. در بسیاری از سایت‌ها او را دارای مدرک دکترای استاتیک با گرایش پاتوبیولوژی از یک دانشگاه نامشخص در ترکیه معرفی می‌کنند. اینکه این رشته چیست و آن دانشگاه کجاست به هیچ وجه مشخص ن

به سراغ حرف‌ها و اندیشه‌های دکتر سایان که می‌رویم مملو است از ادعاهای علمی و افتخارات. تاسیس سبکی رزمی به نام سایان که پیروان آن را ساکاری‌یو نامگذاری کرده‌ و دعوت از مردم برای آموزش رایگان. اگر هشتگ ساکاریو را در اینستاگرام سرچ کنید با تعداد زیادی از کاربران که با این هشتگ عکس و فیلم به اشتراک می گذارند مواجه می شوید.

نقل قول از یکی از سایتها: «دکتر محمد حسین‌پور سایان جوانترین فلسفه‌دان و فلسفه‌ساز، برترین نابغه عصر معاصر، قهرمان المپیک مبارزات آزاد قفس ۲۰۱۶ روسیه، زیباترین و جوانترین فیلسوف با اندیشه‌های آسمانی، دکتر سایان جوان خوش‌سیرت و خوش‌سیما ولی بی‌ادعا، برترین استاد رزمی دنیا، جوانترین عالم، خالق هشت سایمن، خالق حس ششم و هفتم و هشتم».

اینکه حس هفتم و هشتم چیست سوالی است که در برنامه «حالا خورشید» رضا رشید پور از دکتر سایان می پرسد اما به جز حرف‌های کلی هیچ پاسخ درستی درباره ادعاهای خود ارائه نمی‌کند.

معروف ترین کتابی که از او منتشر شده «دایره المعارف هنر در جامعه و رسانه‌های جهانی» است. اینکه خود این کتاب به چه معناست سوال مهمی است اما درباره موضوعات این کتاب نیز باید دقیق شد. عناوینی نظیر ملل و نژاد، رنگ مو، سولاریوم، ماساژ، طراحی لباس، روانشناسی، کاربرد شیمی و … کنار هم قرار گرفته‌اند

حسین‌پور که با عنوان نویسنده بزرگترین دایره‌المعارف دنیا و خالق یک سبک ورزشی معرفی شده بود تا به عنوان مهمان در استودیو «حالا خورشید» و روی آنتن شبکه سه حاضر شود، این روزها به خاطر ادعاهای کذبش، در فضای مجازی خبرساز شده است.

حضور سایان در رسانه ملی

 حالا خورشید اولین برنامه‌ تلویزیونی نبود که پای دکتر سایان به آن باز شد. پیش از این شبکه خبر، جام جم، شبکه یک و سلامت در قالب برنامه‌های مختلف و سخنرانی و … او را به تلویزیون آوردند. همچنین خبرگزاری‌هایی نظیر ایرنا نیز اخبار مدال طلای او در مسابقات مبارزه آزاد در روسیه را پوشش خبری دادند پس قطعا با یک نابغه طرف هستیم.

اما حضور او در برنامه حالا خورشید سکوی پرتابی برای شهرت وی شد. دکتر سایان در این برنامه هیچ صحبتی از ادعای منجی بودن نمی‌زند اما در همین برنامه به سراغ طرح مباحث حس هفتم و هشتم و سبک خاص رزمی‌ ابداع شده توسط خودش و ایده‌های مختلفش می‌رود که حتی تعجب رضا رشیدپور مجری برنامه را بر می انگیزد. در آخر وقتی حرف از منجی بودنش می زند و اعلام می کند اطلاعات بدنبال اوست، رضا رشیدپور راهی جز عذرخواهی برای دعوت همچین نابغه ای پیش روی خود ندید.

مقدسی از تیم روابط عمومی برنامه حالا خورشید در پاسخ به دلیل دعوت از این فرد به برنامه چه بود گفته است: “تا قبل از برنامه حالا خورشید اکثر رسانه‌های رسمی کشور از این چهره دعوت کرده بودند و شبکه خبر به عنوان مرجع خبری کشور نیز خبری درباره او پخش کرده بود. همچنین رسانه‌های دیگری نیز یا با او گفتگویی داشتند یا اخباری درباره او منتشر کرده بودند.”

وی اضافه می کند:”به هیچ وجه رفتار غیرعادی از او تا قبل از برنامه دیده نشد و اگر چیزی دیده می‌شد قطعا اجازه رفتن جلوی دوربین حالا خورشید به او داده نمی‌شد.”

چرا دکتر سایان به سطح اول رسانه های کشور رسید؟

آیا دست اندرکاران رسانه ها و خبرگزاری ها قبل از دعوت از دکتر سایان این فیلم را که پیشتر منتشر شده ندیده اند؟

کسی که با این ادعاها خودش را به رسانه ملی رساند و کاملا دیده شد از نبوغ زیادی برخوردار است که راه درست را در پیش نگرفته شاید هم برنامه ای داشته که ابتدا خودش را به مردم بشناسد و سپس ادعای منجی گری کند و بتواند به اهداف دیگری برسد، شاید نوعی خودشیفتگی مزمن شاید هم بیماری روانی اما از هوش بالایش نمی شود غافل شد.

 

دکتر سایان در ترکیه

دکتر سایان با پایان مهلتی که خودش به خودش داده برای اثبات منجی گری اش تا پایان ۱۴ آبان به کمک آسمان! حالا به همراه مریدان و سینه چاکان خود به ترکیه گریخته است. اینکه چطور به این سادگی از کشور خارج شده است نیز جای تامل دارد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *