نقد بررسی فصل آخر سریال خانه پوشالی نتفلیکس

[ad id='39844']

[quote]سریال محبوب خانه پوشالی به بدترین شکل ممکن در فصل ششم به پایان رسید و سولات زیادی در رذهن مخاطبان بر جای گذاشت به همین بهانه نیم نگاهی به پایان بندی ناامید کننده می اندازیم[/quote]

 

شبکه «نتفلیکس» هرگز فکر نمی‌کرد که یکی از بهترین و پرمخاطب‌ترین سریال‌های تلویزیونی‌اش دچار یک بحران اساسی ناخواسته شود؛ بحرانی که ارتباطی به فیلمنامه، کارگردانی یا گروه تولید سریال نداشت و در نقطه‌ای قرار گرفت که از مدیریت این شبکه خارج باشد و آن بحران، «کوین اسپیسی» بود؛ بازیگر توانمندی که به‌دلیل رسوایی‌های متعدد اخلاقی و اتهاماتی که به او وارد شده بود، توسط شبکه از سریال کنار گذاشته شد و هیچ جایگزینی نیز برای او معرفی نشد تا به یک‌باره پس از پنج فصل، ناگهان فرانک آندروود که شخصیت اصلی سریال بود از ماجرا حذف شود!

بازی فوق‌العاده اسپیسی در نقش فرانک که تحسین و تمجیدهای فراوانی را برای او به‌همراه داشت، چنان وزنه سنگینی برای سریال به حساب می‌آمد که تا مدت‌ها بسیاری در شوک حذف او قرار داشتند و این سؤال را از خود می‌پرسیدند که چطور قرار است کشتی شکسته سریال خود را با چنین وضعیتی به مقصد برسانند. به گزارش «مووی‌مگ» فصل ششم «خانه پوشالی» با یک تصمیم ناگهانی در هشت قسمت منتشر شده و به پایان می‌رسد.

در ابتدای این فصل اشاراتی به دلایل نبود فرانک صورت می‌گیرد که بیش از حد کلی و سطحی است.

در واقع به نظر می‌رسد نتفلیکس به اجبار مجبور شده اشاراتی به شخصیت فرانک داشته باشد و در مقابل هیچ تصویری از او به چشم نمی‌خورد تا نشان دهد تصمیم نتفلیکس برای حذف کامل اسپیسی از جریان داستان قاطعانه بوده است.

با حذف شخیصت فرانک، حالا «کلیر» فرصت بیشتری برای خودنمایی در داستان پیدا کرده و «رابین رایت» نیز به خوبی از پس ایفای نقش محوری خود در فصل ششم برآمده است.

اضافه شدن دو شخصیت از خانواده «شپرد» نیز توانسته قصه را با چالش‌های گوناگونی مواجه سازد و در مجموع حضور این دو شخصیت به پیشبرد فیلمنامه کمک کرده است.

اما ایرادی هم که می‌توان به حضور آنها در داستان گرفت این است که خیلی زودتر از آنچه که ظرفیت فیلمنامه ایجاب می‌کند، به شخصیت‌های مهم تبدیل می‌شوند و همه این موارد فارغ از منطق حضورشان در داستان است؛ یعنی جایی که آنها اشاراتی به فرانک دارند و حتی به نیکی از او یاد می‌کنند اما این در تناقض با رویه خانواده شپرد در گذشته است و اشاره مناسبی هم به این تناقض نمی‌شود.

اما ایراد اصلی فصل ششم را باید در پایان‌بندی سریال دانست که عجیب و غیرمنتظره است. برای سریالی که همواره در اوج بوده و حتی فصل ششم آن نیز با تمام فراز و نشیب‌هایش، هنوز هم جذابیت‌های زیادی برای تماشا دارد (اگر تعصب‌مان را به کوین اسپیسی حذف کنیم و با حذف او از سریال مشکلی نداشته باشیم!)، قطعاً حُسن ختام این سریال نمی‌تواند پایان‌بندی مورد علاقه طرفداران این مجموعه باشد.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *