پوسترهای جدید فیلم شزم

[ad id='39844']

[quote]پوسترهای جدید فیلم Shazam دیسی[/quote]

سیمرغ پلاس کمپانی برادران وارنر دو پوستر جدید از فیلم ابرقهرمانی شزم را منتشر کرد این کمپانی تاریخ اکران فیلم را برای آوریل سال ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ۱۳۹۸) برنامه ریزی شده است

خاستگاه شخصیت شزم

Captain Marvel که با عنوان شزم نیز شناخته می‌شود، یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است. این شخصیت توسط طراح سی.سی بک و نویسنده بیل پارکر در سال ۱۹۳۹ خلق شده‌است و برای اولین بار، در شمارهٔ ۲ مجلهٔ کمیک تند و تیز (Whiz Comics) انتشارات فاست کامیکس در فوریه ۱۹۴۰ معرفی شد. توانایی و قدرت شزم جادویی هزارساله است که توسط جادوگری به نام ماماراگان به یک نفر در طی هزار سال بخشیده می‌شود و از قضا این قرعه به نام جوانی کم تجربه بنام بیلی بَتسون افتاده است. بیلی بتسون با کمک لیگ عدالت قدم در راه کمک به بشر گذاشته است و از این قدرت در راه بشر دوستانه استفاده کرده‌است. در سال ۱۹۸۱ دی‌سی کامیکس به خلق دوباره این شخصیت پرداخت ،اما چون مارول از فرد دیگری به نام کاپیتان مارول استفاده کرده بود دی‌سی کامیکس مجبور شد از شزم استفاده کند و با طراحی سی.سی بک در مجله‌ای به نام قدرت شزم ماجراهای این شخص محبوب را روایت می‌کند وی یکی از قدرتمندترین اعضای لیگ عدالت میباشد که در انمیشین‌ها وکمیک‌های بسیاری حضور داشته.

در ابتدا نام مستعار بیلی بتسون کاپیتان تندر بود، اما طراح این شخصیت سی سی بک متوجه شد که شخصیت دیگری با این نام وجود دارد و در نتیجه نام او را به کاپیتان مارول تغییر داد (به شرکت مارول کامیکس ربطی ندارد) این شخصیت در شرکت فاست کامیکس خلق شد و به زودی به موفقیتی باورنکردنی دست یافت. دی‌سی کامیکس که تحمل موفقیت کاپیتان مارول را نداشت از فاست کامیکس در دادگاه شکایت کرد و معتقد بود که فاست کامیکس کاپیتان مارول را از روی سوپرمن تقلید کرده‌است. با توجه به شواهدی که وجود داشت دادگاه شباهت‌های غیرقابل انکاری بین کاپیتان مارول و سوپرمن پیدا کرد که در نتیجه این شخصیت در فاست کامیکس در سال ۱۹۵۱ ممنوع شد و فاست کامیکس موظف به پرداخت جریمه به دی‌سی کامیکس شد.

 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *