فیلم های شکست خورده سال ۲۰۱۸ هالیوود

[ad id='39844']

[quote]با بررسی لیست فیلم هایی که در سال ۲۰۱۸ با بیشترین شکست تجاری در مقابل بودجه فیلم مواجه شدند همراه شما هسیتم[/quote]

 

 

«رابین‌هود»

بودجه تولید: ۱۰۰ میلیون دلار

میزان فروش در گیشه جهانی: ۶۵ میلیون دلار

رابین هود هنوز در سینماها در حال  اکران است لیکن این محصول بودجه بالای کمپانی «لایِنز گِیت» در گیشه موفق نبود انگار همه چیز علیه این فیلم است. شرایط رقابتی زمان اکران این فیلم در ایام «روز شکرگزاری»، برچسب پرخرج بودن فیلم و نقدهای زیادی که بر آن شد همه در عدم موفقیت آن در گیشه تاثیرگذار بودند. این روند نشان دهنده آن است که استودیوها به این زودی‌ها به جنگل شروود بازنخواهند گشت.

 

«فندق‌شکن و چهار قلمرو»

بودجه تولید: ۱۲۰ میلیون دلار

میزان فروش در گیشه جهانی: ۱۳۸ میلیون دلار

حتی کمپانی دیزنی هم می‌تواند فیلمی بسازد که در گیشه موفق نباشد. فندق‌شکن و چهار قلمرو یک فیلم فانتزی ماجراجویی آمریکایی به کارگردانی مشترک لاسه هالستروم و جو جانستون و نویسندگی اشلی پاول و توماس مک‌کارتی است که اقتباسی از داستان فندق‌شکن و شاه موش‌ها به قلم ارنست هوفمان و باله فندق‌شکن اثر آهنگساز روسی پیوتر ایلیچ چایکوفسکی دربارهٔ دختر جوانی است که از میان هدایای خانوادگی یک عروسک فندق‌شکن پیدا می‌کند و از طرف والدینش وظیفه مراقبت ویژه از آن را به عهده می‌گیرد. در این فیلم بازیگرانی همچون کِرا نایتلی، مک‌کنزی فوی، اوگینو دربز، متیو مک‌فادین، ریچارد ای گرانت، هلن میرن و مورگان فریمن ایفای نقش می‌کنند. فندق‌شکن و چهار قلمرو توسط والت دیزنی پیکچرز در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۱۸ به نمایش درآمد. این فیلم با بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری انتظار می رفت به موفقیت چشمگیری برسد لیکن در گیشه ناموفق بود.

 

«چین‌خوردگی در زمان»

بودجه تولید: ۱۰۰ میلیون دلار

میزان فروش در گیشه جهانی: ۱۳۲ میلیون دلار

حتی حضور «اُپرا وینفری» «ریس ویترسپون» و «میندی کالینگ» در مقام هنرپیشه و «آوا دو وِرنی» در مقام کارگردان نتوانست کمکی به فروش و موفقیت این فیلم بکند. داستان این فیلم از این قرار است که مگ موری بعد از فهمیدن اینکه پدر او که یک اخترفیزیکدان است در اعماق یک سیاره دور در چنگ یک شیطان جهانی اسیر شده‌است، با برادر جوانتر و بسیار باهوش خود چارلز والاس، همکلاسی اش کالوین اوکیف، و سه مسافر فضایی به نام‌های خانم “کدام؟”، خانم “کی؟” و خانم “این چیه؟” به نجات پدرش می‌پردازند.

 

«دختری در تار عنکبوت»

بودجه تولید: ۴۳ میلیون دلار

میزان فروش در گیشه جهانی: ۳۱ میلیون دلار

«دختری با خالکوبی اژدها» یکی از اولین موفقیت‌های هالیوود در کار کردن فیلم‌هایی بر اساس داستان‌هاس «استیگ لارسن» بود. این موفقیت باعث شد تا کمپانی «سونی» سراغ ساخت پروژه دوم بیاید. لیکن آن موفقیت با فیلم «دختری در تار عنکبوت» تکرار نشد. 

دختری در تار عنکبوت یک فیلم جنایی آمریکایی-سوئدی است که بر پایه رمانی به همین نام نوشته روزنامه‌نگار سوئدی دیوید لاگرکرانتس و به کارگردانی فده آلوارز و نویسندگی استیون نایت ساخته شده‌ است. این فیلم به عنوان دنبالهٔ فیلم دیوید فینچر تحت عنوان «دختری با خالکوبی اژدها» (۲۰۱۱) به‌شمار می‌رود. از بازیگران آن می‌توان به «کِلِر فوی»، در نقش لیسبت سالاندر و سوریر گودناسون، در نقش میکائیل بلومکویست اشاره کرد.

 

«قتل‌های هَپی‌تایم»

بودجه تولید: ۴۰ میلیون دلار

میزان فروش در گیشه جهانی: ۲۷ میلیون دلار

فیلم «قتل‌های هپی‌تایم» به کارگردانی برایان هنسون و نویسندگی تاد برگر و با بازی «ملیسا مک‌کارتی» در ژانر کمدی با بهره از هنرپیشه انسانی و عروسکی ساخته شد که نتوانست رقمی بیش از نیمی از بودجه خود را در فروشبدست آورد. داستان این فیلم از این قرار است که زمانی که کارکنان شوی کودکان در دهه هشتاد به قتل می رسند، یک کارآگاه بخش پلیس لس‌آنجلس برای بررسی پرونده مامور می‌شود

 

«برادران خواهران [برادران سیسترز]»

بودجه تولید: ۳۸ میلیون دلار

میزان فروش در گیشه جهانی: ۹ میلیون دلار

این فیلم تنها فیلم این فهرست ناموفق در فروش است که منتقدین از آن لذت بردند. لیکن نتوانست علاقه مخاطبین را جلب کند. «جان سی رایلی» و «واکین فینِکس» [جواکین فونیکس] هنرپیشگان این فیلم هستند که اولین فیلم انگلیسی زبان است که از نویسنده فرانسوی «ژاک اودیارد» [اودیار] ساخته شده است. این فیلم با فروش فاجعه‌آمیز خود در آمریکای شمالی تنها ۳ میلیون دلار کسب کرد و در بقیه دنیا تنها ۶ میلیون دلار.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *