پرطرفدارترین بازیهای اندرویدی ایرانی

[ad id='39844']

[quote]در مطلب به بررسی محبوبترین بازیهای مخصوص گوشی های هوشمند در ایران می پردازیم با ما همراه شوید[/quote]

فروت کرفت

می‌توان گفت فروت کرفت یکی از نخستین بازی‌های ساخت ایران بود که سروصدای زیادی ایجاد کرد و مخاطبان زیادی داشت. فروت کرفت یک بازی کارتی است. در فروت کرفت باید خودتان را برای نبرد با سایر رقبا آماده کنید. اگر تا به حال بازی‌های آنلاین معروف با این سبک را انجام داده باشید، بدون تردید حس رقابت و برانگیخته‌شدن برای پیروزی را نیز تجربه کرده‌اید. بازی از سه بخش ماموریت، نبرد و نبرد آنلاین تشکیل شده است که به ترتیب جوایز بیشتری دارند. با این بازی هم می‌توانید این احساس را به طرفداران این سبک بازی‌ها بدهید و از این لحاظ امتیاز خوبی می‌گیرید.

«فروت کرفت» رایگان است اما از سیستم خرید درون‌برنامه‌ای بهره می‌برد. تصمیم با شماست که برای پیشرفت در روند بازی هزینه پرداخت کنید یا به جایگاه پایین در میان رقبا بسنده کنید!


آمازیا

در افسانه‌ها از موجودات خیالی متعددی شنیده‌ایم که قدرت‌های مافوق بشری داشته‌اند. جنگ میان انسان و این مخلوقات، همیشه ایده خوبی برای تولید فیلم‌های سینمایی یا بازی‌های کامپیوتری بوده است. در بازی آمازیا می‌توانید با ساختن لشکر قوی و مبارزه آنلاین با افسانه‌ها همراه شوید و از اوقات فراغت خود لذت ببرید. آمازیا یک بازی کارتی جدید و کاملا متفاوت است؛ وارد جهانی بزرگ می‌شوید، از میان کارت‌های سه اتحادیه «طبیعت»، «تاریکی» و «ماشین‌ها» لشگرهای خاص خودتان را می‌سازید و برای کسب افتخار وارد رقابت می‌شوید.

شما برای پیروزی در مقابل رقیبان، باید استراتژی داشته باشید و لشکر خود را هوشمندانه به میدان بفرستید.هر جنگجو نیاز به آموزش دارد و شما نیز باید ۴ مرحله اول آمازیا را زیر نظر فرمانده ارسلان پشت سر بگذارید تا با نحوه انجام آن به خوبی آشنا شوید. اگر کارتی با قدرت بیشتر به کارت دیگر حمله کند، آن را از بین خواهد برد و درواقع از دست رقیب خارج می‌شود. کارت‌های نابود یا مصرف‎‌شده به قبرستان منتقل می‌شوند که می‌توان آنها را دید.در آمازیا عناصر گرافیکی با خلاقیت کافی طراحی شده‌اند و جذابیت قابل ملاحظه‌ای را از این لحاظ شاهد هستیم. استفاده از جلوه‌های تصویری و انیمیشن‌های زیبا نیز به این جذابیت افزوده است.


باقلوا

طرفداران بازی‌های فکری و پازلی نباید بازی باقلوا را از دست بدهند. بازی زیبای باقلوا سبک پازلی دارد و ذهن گیمر را به چالش می‌کشد. حل پازل‌های بازی باید با تمرکز بر روی پیدا‌کردن کلمات صحیح در یک جدول پر شده و با حروف مختلف صورت پذیرد. بازی باقلوا شامل دو نسخه اندرویدی و‌ ios می‌شود و یک بازی رایگان است که خریدهای درون‌برنامه‌ای را ارایه می‌کند.

در مراحل بازی باقلوا شما با یک جدول مواجه می‌شوید که حروفی فارسی در هر یک از خانه‌های آن قرار داده شده‌اند. شما باید سعی کنید که با توجه به حروف موجود در جدول، کلمه مورد نظر را حدس بزنید. سپس باید انگشت خود را بر روی حرف ابتدایی آن کلمه قرار داده و مسیر تشکیل آن را با انگشت مشخص کنید. در مراحل ابتدایی بازی تعداد خانه‌های جدول کم هستند و مطمئنا حدس‌زدن کلمات هم ساده‌تر خواهند بود، اما زمانی که در بازی پیشروی کنید، خانه‌های جدول افزایش یافته و حدس‌زدن کلمات هم به مراتب سخت‌تر می‌شود. این بازی با داشتن گرافیکی جذاب، نمایش مناظر زیبا از شمال تا جنوب ایران‌ و موسیقی سنتی، گذراندن بیش از ۶۰۰ مرحله مختلف را برای کاربران شیرین‌تر می‌کند و موجب افزایش هوش و اطلاعات عمومی آنها می‌شود.


پرسیتی

پرسیتی عنوان مزرعه‎داری است. با بازی‌های این سبک که آشنایی دارید؛ بازیکن باید با کاشت محصولات و برداشت آنها زمین خود را گسترش داده و پیشرفت کند. ساخته استودیو تاد هم همین‌گونه است. پس از سال‌ها به سرزمین پدری بازگشته و می‌بینید که تنها چیزی که باقی مانده، خرابه‌ها هستند. بنابراین باید دست به کار شده و با استفاده از توانایی‌های خود یا مشاور، منطقه مادری را دوباره آباد کنید.ابتدا تنها سه زمین کشاورزی و یک مرغداری دارید.

با وجود این هر چه که پیشروی کنید، ساختمان‌ها هم افزایش یافته و مسئولیت بیشتری را برعهده خواهید گرفت.بازیکن برای دریافت چیزی که می‌خواهد مجبور است از نقطه A فعالیت‌های خود را آغاز کرده به B رفته و نهایتا به نقطه C برسد. به پخت نان فکر کنید. چه مرحله‌هایی را باید پشت سر بگذارید؟ همین چرخه‌های موجود هستند که توانسته‌اند اعتیادآوری بازی‌های مزرعه‌داری را افزایش داده و به خاطر افزایش عنصر «آزادی عمل» بازیکن‌ها را تا ماه‌ها معتاد خود کنند. به این فکر کنید که یک بازی مزرعه‌داری دارید اما در آن می‌توانید پسته بکارید، زعفران برداشت کنید، نان سنگک و فطیر درست کنید و خیلی چیزهای دیگری که می‌توان گفت همه آنها ما را یاد ایرانی‌بودن بازی می‌اندازد. البته حواس‌تان باشد تجارت‌های شبانه را از دست ندهید.


کوییز آف کینگز

اگر از افرادی که هستید که علاقه‌مند انجام بازی‌های آنلاین و رقابتی هستند و در عین حال تصور می‌کنید که اطلاعات عمومی و دانش مطلوبی دارید، بازی (Quiz of Kings) کوییز اف کینگز می‌تواند صحت ادعای شما را به چالش بکشد! بازی کوییز اف کینگز یک بازی ایرانی است که در‌ سال ١٣٩۴ به‌عنوان دومین بازی موبایلی پرطرفدار ایران انتخاب شد. این بازی سبکی شبیه به بازی Quizup را ارایه می‌کند و در آن گیمرها به صورت آنلاین به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. رقابت در بازی کوییز اف کینگز بر سر دانش و اطلاعات است و گیمر باید توانایی پاسخگویی به سوالات مختلف در زمینه‌های متنوع را داشته باشد.

محور اصلی این بازی بر روی رقابت آنلاین استوار است؛ پس برای انجام آن نیاز به اتصال اینترنت دارید. رقابت در این بازی بر سر دانش و اطلاعات گیمرها صورت می‌پذیرد و هر فردی که دانش بیشتری داشته باشد، احتمالا برنده رقابت هم خواهد بود. البته یکی از نکات جذاب کوییز آف کینگز این است که می‌توانید برای آن سوال طرح کنید. درواقع باید گفت بیشتر سوال‌های این بازی را مخاطبانش طرح کرده‌اند. اگر کمی دقت کنید، شاید سوال‌های خودتان یا دوستان‌تان را در حین بازی ببینید


آمیرزا

اگر Word Cookies را بازی کرده باشید، احتمالا نخستین واکنشی که هنگام مواجهه با ساخته جدید سازندگان «باقلوا» نشان می‌دهید، کپی‌برداری سازنده از این عنوان است؛ اما به‌ هر حال آمیرزا بازی متفاوت، سرگرم‌کننده و فوق‌العاده جذاب در سبک کلمات است که شما را به چالشی بزرگ و شیرین دعوت می‌کند. هدف بازی پیداکردن کلمات مورد نظر از بین حروف به‌ هم ریخته‌شده است؛ در این بین شما باید هوش و ذکاوت خود را در بین بزرگان و میرزاهای عرصه کلمات محک بزنید و اعتبار خود را افزایش دهید، از میرزا دلاک مشتمالیان گرفته تا میرزا عالم خرمند همه و همه رقیبان سرسختی برای شما خواهند بود.

این بازی طی هر مرحله بازی به بازیکن حروفی می‌دهد و با انتخاب آنها باید کلمات منطقی بسازید و جواب بازی آمیرزا را پیدا کنید؛ انگشت خود را به ترتیب بین حروف کشیده و اسم‌هایی به وجود می‌آورید. البته در این بین کلمه‌های دیگری نیز هستند که به‌ عنوان «کلمات اضافی» شناخته می‌شوند.

در بازی آمیرزا ممکن است کلماتی را حدس بزنید که بین کلمه‌های موجود در معمای هر مرحله نیستند. اگر تعداد کلمات اضافی به عدد معینی برسد، مقداری سکه دریافت می‌کنید. قابلیت استفاده از این سکه‌ها را نیز به ‌عنوان راهنما در بازی خواهید داشت


فندق

بازی فندق، یک بازی پنج‌ستاره ایرانی در سبک حدس کلمات و ساخت جمله‌ با آنها است که مدت‌هاست لقب یکی از پرطرفدارترین بازی‌های موبایلی ایرانی را با خود به یدک می‌کشد. در فندق بازیکنان بایستی با کنار هم چیدن حروف، به ساخت یک یا چند کلمه واحد بپردازند. بدین ترتیب که بازیکنان پس از ورود به بازی با تعدادی حروف نامرتب روبه‌رو خواهند شد و با کنار هم چیدن آنها و ساخت کلمات واحد باید مراحل بازی را یکی پس از دیگری کامل کنند.

بازیکنان برای انجام این امر تنها کافی است تا انگشتان خود را روی حرف مورد نظر گذاشته و در جای مناسب خود قرار دهند؛ البته به همین سادگی‌ها هم نیست. درمجموع بازی فندق بیش از ٢٢٠ مرحله دارد که قطعا تا ساعت‌ها می‌تواند بازیکنان خود را سرگرم کند. تمامی این ٢٢٠ مرحله بازی نیز در ٢٩ فصل مجزا قرار دارند که پس از ورود به هر فصل جدید و مراحل بالاتر، چالش‌های در نظر گرفته شده برای بازیکنان نیز سخت‌تر شده و تعداد حروفی که باید چیده شود از ٣ تا ۴٠ حرف خواهد رسید.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *