مشخصات کلی گوشی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ

[ad id='39844']

[quote]در فاصله‌ی چندماه مانده به رونمایی رسمی از گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس سامسونگ، وب‌سایتی معتبر مدعی شده که به مشخصات فنی این دستگاه‌ها دسترسی پیدا کرده است.[/quote]

تا آنجا که به یاد داریم، هیچ‌گاه اطلاعات کاملی از یک گوشی موبایل در فاصله‌ی چندین ماه مانده به رونمایی رسمی، به این شکل که برای گلکسی S10 سامسونگ رخ داده، به بیرون درز نکرده است.

در پی رونمایی از گلکسی نوت ۹ در مردادماه ۱۳۹۷، شایعات مربوط به گلکسی اس ۱۰ هم از سوی وبلاگی چینی در فضای وب ظاهر شدند. حال که تقریباً سه ماه زمان تا تاریخ احتمالی رونمایی از پرچمدار جدید سامسونگ فاصله داریم، تمامی مشخصات فنی مرتبط به این دستگاه لو رفته‌ و به ما امکان می‌دهد تا بفهمیم قرار است با چه محصولی روبه‌رو شویم.

با اطمینان می‌توان گفت که سامسونگ در پی تولید و عرضه‌ی مدل‌های متعددی از گلکسی S10 است؛ مدل‌هایی که از لحاظ اندازه، ویژگی‌ها و نحوه‌ی طراحی با یکدیگر متفاوت خواهند بود. فعلا طی شایعاتی اعلام شده است که سامسونگ قصد دارد گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ لایت، گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس را به‌همراه یک مدل ویژه‌ی ۵G روانه‌ی بازار کند.

اس ۱۰ پلاس با صفحه‌‌نمایش ۶.۴ اینچی، بزرگ‌ترین اندازه را در این گروه محصول دارد و اس ۱۰ لایت و اس ۱۰ معمولی، به ترتیب از نمایشگرهای ۵.۸ و ۶.۱ اینچ بهره می‌گیرند. هرسه‌ی این گوشی‌ها از چندین دوربین اصلی بهره‌مند خواهند بود؛ به‌طور دقیق‌تر، سامسونگ در اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس از سه دوربین اصلی و در اس ۱۰ لایت از دو دوربین اصلی استفاده کرده است.

ظاهرا سامسونگ برای عرضه‌ی مدل ارزان‌قیمت پرچمدار سال آینده‌ی خود، به‌نحوی از رویکرد اپل برای آیفون‌های ۲۰۱۸ الهام گرفته است. کوپرتینویی‌ها سه مدل از آیفون‌های جدید را عرضه کردند که ارزان‌ترین مدل (آیفون ۱۰ آر) از نمایشگر LCD بهره می‌بُرد، گرچه این نمایشگر از نوع بسیار باکیفیت و عالی است، اما هرچه که باشد به پای نمایشگرهای OLED نمی‌رسد؛ البته ظاهرا سامسونگ در این بخش، مشابه اپل عمل نکرده و قصد دارد تمامی مدل‌های پرچمدار بعدی‌اش را به نمایشگر باکیفیت OLED مجهز کند.

این نمایشگرها به‌لطف بهره‌مندی از وضوح تصویر +۲K کیفیت بسیار بالایی خواهند داشت و با دارا بودن روشنایی بالا، کاربر به‌راحتی خواهد توانست جزئیات آن‌ها را تماشا کند. همه‌ی این‌ها باعث می‌شوند که تمامی مدل‌های گلکسی اس ۱۰، گوشی‌هایی هیجان‌انگیز باشند.

طی چند وقت اخیر، بارها شاهد انتشار شایعه‌های مختلف در مورد این گوشی‌ها بوده‌ایم که تقریبا تمامی مشخصات فنی آن‌ها را پوشش داده‌اند، حتی اخیرا تصاویر مفهومی این محصولات نیز به اینترنت راه پیدا کردند. برخی از این شایعه‌‌ها تا حد زیادی می‌توانند درست باشند (در واقع حتی برخی از آن‌ها به‌مرور زمان توسط خود سامسونگ تایید شدند)؛ با این‌حال، نمی‌توان از صحت بیشتر شایعه‌ها مطمئن بود. تمامی این شایعه‌ها به‌نوبه‌ی خود کمک کرده‌اند تا بفهمیم قرار است پرچمدار بعدی سامسونگ چه نوع محصولی باشد و از چه مشخصاتی بهره بگیرد. 

وب‌سایت فون‌آرنا اخیرا در مطلبی جامع مدعی شده که اطلاعات کاملی را از گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس به‌دست آورده است. این وب‌سایت، اطلاعات به‌دست‌آمده‌ را به نقل از منبعی ناشناس بیان می‌کند.

طراحی و ابعاد

بر اساس ادعای فون‌آرنا، Samsung Galaxy S10 و +Samsung Galaxy S10 قرار است تا حد زیادی از طراحی مشابهی بهره ببرند. هردوی این محصولات به نمایشگر Infinity-O جدید سامسونگ مجهز شده‌اند و در پنل پشتی آن‌ها، سه دوربین اصلی دیده می‌شود. تفاوت کلیدی بین این دو اسمارت‌فون – صرف‌نظر از اندازه – به روزنه‌ی موجود در نمایشگر مربوط می‌شود؛ درحالی که گلکسی اس ۱۰ معمولی قرار است از یک روزنه‌ی کوچک دایره‌ای‌شکل برای دوربین سلفی بهره گیرد، اس ۱۰ پلاس قرار است به روزنه‌ای بیضی‌شکل برای دو دوربین سلفی مجهز شود. 

ظاهرا اس ۱۰ پلاس قرار است از یک نمایشگر ۶.۴ اینچ و ابعاد کلی ۱۵۷.۷ در ۷۵ در ۷.۸ میلی‌متر بهره بگیرد؛ از طرفی، اس ۱۰ معمولی نمایشگر ۶.۱ اینچ دارد و ابعادش معادل ۱۴۸.۹ در ۷۰.۹ در ۷.۸ میلی‌متر هستند.

نمایشگر

گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس قرار است به جدیدترین نمایشگر سامسونگ یعنی Infinity-O مجهز شوند. این نمایشگر، در حقیقت در دسته‌ی پنل‌های AMOLED باکیفیت جای می‌گیرد و در قسمت بالایی آن، روزنه‌ای برای دوربین (یا دوربین‌های) سلفی به‌چشم می‌خورد.

نمایشگر Galaxy S10 از نوعInfinity-O خواهد بود

این نمایشگر در گوشی گلکسی اس ۱۰ پلاس، تقریبا تمامی بخش جلویی گوشی را در بر می‌گیرد، البته همچنان حاشیه‌های بسیار اندکی در قسمت بالا و پایین آن دیده می‌شوند. در ضمن، خبری از حضور بریدگی نیست؛ همان‌طور که پیشتر ذکر کردیم، سامسونگ به‌جای آن از روزنه‌ی بیضی‌شکل استفاده کرده است.

با اینکه اس ۱۰ پلاس نمی‌تواند از یک نمایشگر واقعا تمام‌صفحه و بی‌حاشیه بهره بگیرد، اما در هر صورت باید نیمه‌ی پر لیوان را دید؛ وجود چنین حفره‌ی کوچکی، قطعا بهتر از بریدگی است و می‌تواند نوید این را بدهد که طی سال‌های آینده، این شرکت کره‌ای نهایتا بتواند یک گوشی واقعا تمام‌صفحه تولید کند؛ محصولی که نه بریدگی داشته باشد، نه روزنه و نه حتی حاشیه. وجود روزنه باعث می‌شود تا دستگاه، از نسبت نمایشگر به بدنه‌ی بهتری بهره‌مند باشد. 

دوربین

طبق ادعای فون‌آرنا، گلکسی اس ۱۰ تنها یک دوربین سلفی دارد و در پنل پشتی‌اش از سه دوربین اصلی بهره می‌گیرد؛ این درحالی است که اس ۱۰ پلاس ضمن بهره‌مندی از دوربین سلفی دوگانه، در قسمت پشتی به سه دوربین مزین شده است. این وب‌سایت ادعا می‌کند که دوربین‌های اصلی این دو گوشی، از لحاظ فنی کاملا به‌هم شبیه هستند. از طرفی، گلکسی اس ۱۰ لایت قرار است دارای دوربین سلفی یگانه و دوربین اصلی دوگانه باشد که البته با در نظر گرفتن قیمت پایین‌تر این گوشی، شنیدن چنین خبری اصلا تعجب‌برانگیز نیست.

اخیرا شایعاتی در فضای اینترنت مبنی بر مجهز شدن گلکسی اس ۱۰ پلاس به دوربین چهارگانه (چیزی شبیه به گلکسی A9) پخش شده بودند؛ بر اساس مطالب عنوان‌شده، فون‌آرنا قویا این موضوع را تکذیب می‌کند.

درگاه‌ها و فناوری‌های ارتباطی

برخلاف شایعه‌های اخیر، تمامی مدل‌های گلکسی اس ۱۰ سامسونگ قرار است از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بهره‌مند باشند. گرچه جک هدفون کم‌کم به روزهای پایانی خود در گوشی‌های هوشمند نزدیک می‌شود، اما سامسونگ تصمیم گرفته باری دیگر به اشتیاق کاربرانش پاسخ مثبت دهد و در جدیدترین پرچمدار خود از آن بهره بگیرد. فون‌آرنا می‌‌گوید که احتمالا جک هدفون در گوشی گلکسی نوت ۱۰ حذف خواهد شد.

شکی نیست که سامسونگ قصد دارد در گلکسی اس ۱۰ از بلوتوث ۵ استفاده کند. در ضمن همان‌طور که گفتیم، احتمالا مدل ویژه‌ی اس ۱۰ هم‌اکنون با ویزگی‌هایی نظیر پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی (۵G) در دست ساخت است؛ محصولی که فعلا از آن با کدنام بیاند ایکس یاد می‌شود. فون‌آرنا می‌گوید که نمی‌تواند وجود یا عدم وجود این گوشی را تایید کند. 

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *