بررسی فیلم Artemis Fowl والت دیزنی

[ad id='39844']

[quote]در این مطلب نگاهی کلی به فیلم آرتمیس فاول کمپانی والت دیزنی می اندازیم با ما همراه باشید[/quote]

 

 

کمپانی دیزنی هفته گذشته سرانجام اولین تیزر تریلر رسمی از فیلم علمی تخیلی و ماجراجویی جدید خود یعنی Artemis Fowl را منتشر کرد تا طرفداران نگاهی اجمالی به آنچه که برای مدتها انتظارش را میکشیدهاند، داشته باشند. ساخت این فیلم که با اقتباس از سری رمانهای اُ اوین کالفر (Eoin Colfer) صورت میگیرد، نزدیک به یک دهه است که در منجلاب قرار دارد چراکه استودیوی میرامکس در سال ۲۰۰۱ و همزمان با انتشار کتاب اول امتیاز ساخت این پروژه را کسب کرد اما تا به امروز هیچگاه این فیلم وارد فرایند تولید نشد؛ در ابتدا نیز لاورنس گاترمن (Lawrence Guterman) کارگردان فیلم Son of Mask برای کارگردانی این پروژه در نظر گرفته شده بود اما مدتی بعد این کار به کنث برانا (Kenneth Branagh) محول شد. با این حال با توجه به این نکته که هشتمین رمان از سری Artemis Fowl همانند سایر رمانهای هم عصر خود مانند هری پاتر، پرسی جکسون و یا هانگر گیمز چندان به شهرت جهانی نرسیده است، دیزنی به دنبال ایجاد تغییری در این روند است؛ شما ممکن است که چندان با نابغه و تبهکار۱۲ ساله و تکنولوژیهای جادویی او آشنا نباشید اما اگر تریلر جذاب منتشر شده از فیلم Artemis Fowl نظر شما را به خود جذب کرده است، متن پایین هرچیزی را که نیاز باشد از این فیلم بدانید در اختیار شما قرار میدهد.

آرتمیس فاول کیست؟

آرتمیس فاول دوم یک قهرمان عادی نیست، در حقیقت او اصلا یک قهرمان نیست. کالفر این شخصیت را با الهام از برادر خود که همواره یادآور یک شخصیت منفی در فیلمهای جیمز باند بوده است، خلق کرده است که با ترکیب کردن او با شخصیت بروس وین به شخصیت واقعی آرتمیس فاول دوم میرسیم. انتخاب اسم او نیز تنها یک مسئله موروثی از نام پدرش نبوده بلکه سرنخی از داستان کتاب اول و ذات واقعی وی به عنوان الهه‌ی شکار یونان است. او از خانوادهای میآید که ثروت فراوانی را هم از طریق کارهای قانونی و هم غیرقانونی کسب کرده است و برای قرنها قاعده کلی آنها این است: «طلا قدرت است» آنها برای مدتی طولانی توسط خانواده باتلر که به نوعی پشخدمت و در عین حال محافظین خانوادهی فاول بودند، حمایت میشدند و در دوره غیبت خانواده آرتمیس، باتلر شخصی او(پیشخدمت ویژهاش) کم کم حکم پدرش را پیدا میکند. آرتمیس شخصیتی زیرک، خردمند، موذی و نخبه است که همواره راهی را برای فرار از مشکلات و گرفتاریها پیدا میکند.

داستان اصلی فیلم دربارهی چه چیزی است؟

داستان این فیلم براساس کتاب اول و دورهای که آرتمیس توسط خانوادهاش تنها رها شده و یا احتمالا پدرش توسط مافیای روسیه در دریای قطب شمال به قتل رسیده است، شکل میگیرد که به دنبال آن وی در بخش قابل توجی از ثروت خانواده فاول غرق میشود. مادر آرتمیس اما درحالیکه هنوز زنده است، به دنبال مرگ احتمالی شوهر به تدریج عقل و خرد خود را از دست داده و خودش را به اتاق خوابش در عمارت فاول محدود کرده است. به دنبال تمام این اتفاقات آرتمیس سعی بر این دارد تا شعار و راه خانواده خود را اینبار با رویایی به ظاهر غیرممکن ادامه دهد، به دست آوردن طلای پریها! تحقیقات وی درمیان دنیای پریان او را به یک افسرپلیس پری به نام هالی شرت (Holly Short) می‌رسانند. که درنهایت آرتمیس این شخصیت را میرباید و از او به عنوان خون بها و راهی برای بدست آوردن طلای پریها استفاده میکند. در کتاب دوم اما آرتمیس به همراه آشنایانی که در میان پریان دارد، به هالی و نیروهای LEPrecon در عوض مساعدت جادویی آنها برای بازگرداندن پدرش در سرکوب یک شورش کمک میکنند.

[ad id='39844']

1 دیدگاه دربارهٔ «بررسی فیلم Artemis Fowl والت دیزنی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *