زیان مالی شدید شبکه استریم هولو (Hulu)

[ad id='39844']

[quote]شبکه استریم هولو در سال ۲۰۱۸ دچار زیان مالی بالغ بر ۱.۵ میلیارد دلار شده است[/quote]

 

 گزارش مالی یکی از سهام داران اصلی هولو نشان داد این سرویس تا پایان سال ۲۰۱۸ متحمل بیش از ۱.۵ میلیارد دلار زیان خواهد شد. گزارش سه ماهه «کام کست» یکی از سهام داران اصلی این سرویس به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می دهد هولو سرمایه گذاری عظیمی بر روی پلتفرمش انجام داده اما با وجود جریان درآمدی مناسب، در حال حاضر این پلتفرم یکی از بزرگترین بنگاه های زیان ده در صنعت سرگرمی است.

البته تراز مالی منفی هولو چیزی جدیدی نیست و پارسال نیز پس از سرمایه گذاری کلان روی محتوای اوریجینال متحمل زیان ۹۲۰ میلیون دلاری شد. بر اساس گزارش های مالی، هولو در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸، حدود ۳۵۳.۳ میلیون زیان کرده و این رقم با زیان ۴۳۶ میلیون دلاری سه ماهه اول جمع شده و به نظر می رسد زیان متحمل شده هولو تا پایان سال نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد افزایش پیدا می کند و به رقم ۱.۵ میلیارد دلار می رسد. البته با وجود تمامی زیان ها، هولو در بخش های مختلف عملکرد بسیار خوبی داشته است.

مثلا طی دو سال گذشته سریال «قصه ندیمه» بیشترین نامزدی در بین محصولات تلویزیونی در جایزه امی را کسب کرده و فصل دوم آن نیز در ۲۰ بخش کاندید جایزه امی شده است. امسال محصولات هولو در مجموع کاندید ۲۷ جایزه امی شده اند. علاوه بر آن هولو در حال حاضر ۲۰ میلیون مشترک در آمریکا دارد و ماهانه از هر مشترک ۷.۹۹ دلار درآمد کسب می کند.

از سوی دیگر سرویس تلویزیون زنده هولو، که تنها یک سال از شروع فعالیت آن می گذرد با استقبال مناسبی رو به رو بوده و ۸۰۰ هزار کاربر، ماهانه ۴۰ دلار برای بهره مندی از تلویزیون زنده هولو پرداخت می کنند. با وجود تمامی پیشرفت ها، زیان گسترده هولو نشان دهنده سخت بودن رقابت برای حفظ جایگاه سومی بین سرویس های استریم بزرگ جهان است.

هولو امسال ۲.۵ میلیارد دلار برای تولید محتوای اورجینال هزینه کرده این در حالی است که رقبای هولو سرمایه گذاری به مراتب بیشتری در این حوزه انجام داده اند. بر اساس گزارش اکونومیست، نتفلیکس تا پایان سال ۲۰۱۸ سرمایه گذاری معادل ۱۳ میلیارد دلار بر روی تولید محتوا در سراسر جهان انجام خواهد داد. این رقم نجومی ۵.۲ برابر بیش از سرمایه گذاری هولو است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *