بررسی بازی مسابقه زرنگا استودیو گلیم گیمز

[ad id='39844']

[quote]حتما بازی مارو پله را به خاطر دارید؛ سرگرمی نوستالژیک و جذابی که می توانست جمع دوستانه ای را به رقابت با یکدیگر وادار کند. متأسفانه با فراگیر شدن تلفن های هوشمند و تبلت ها حالا حتی کودکان هم وقتی برای انجام بازی های جالبی مثل ماروپله، منچ و … ندارند. اما باید گفت که ایده گرفتن از این سرگرمی های قدیمی در ساخت بازی های دیجیتال، راهکار خوبی است که می تواند جلوی فراموش شدن آن ها را بگیرد. [/quote]

گرافیک :

اگر یادتان باشد صفحه بازی مار و پله از ۱۰۰ خانه تشکیل شده که بازیکنان باید مهره های خود را از خانه اول به خانه آخر می رساندند. صفحه بازی مسابقه زرنگا نیز به همین صورت طراحی شده است. با این تفاوت که این ۱۰۰ خانه در لوکیشن های مختلفی مثل راهروهای یک آپارتمان چند طبقه، داربست های یک ساختمان نیمه کاره یا داربست هایی که برای مرمت تخت جمشید برپا شده قرار گرفته اند. وجود همین لوکیشن های مختلف و انجام بازی در آن ها باعث شده مسابقه زرنگا جذاب تر و دیدنی تر به نظر برسد.

نکته دیگری که در مورد مسابقه زرنگا باید به آن اشاره کرد این است که در این بازی از مهره های رنگی که در مارو پله با آن ها به بازی می پرداختیم خبری نیست. کاراکترهای بامزه ای مثل حیدر، گیسو، آقا بزرگ، هوشنگ، اصغر آقا و … در این بازی وجود دارد که به جای مهره ها قرار گرفته و در محیط بازی حرکت خواهند کرد. هر یک از این کاراکترها از ظاهر و رفتار متفاوتی برخوردار بوده و دیالوگ های مخصوص خود را دارند. اگر محصولات قبلی گلیم گیمز را تجربه کرده اید، حتما این کاراکترهای بامزه را به خوبی می شناسید. چرا که بیشتر آن ها در محصولات قبلی این استدیو بازی سازی نیز حضور داشته اند.

مار و پله :

همانطور که گفته شد صفحه بازی مارو پله از ۱۰۰ خانه تشکیل شده. بازیکنان باید حرکت خود را با تاس انداختن از خانه اول شروع کرده و خود را خانه آخر برسانند. هر بازیکنی که قبل از بقیه به خانه شماره ۱۰۰ برسد برنده آن دست از بازی خواهد بود. اما طی کردن این مسیر، ساده و بی دردسر نخواهد بود. هر بازیکن با رسیدن به نردبان ها چندین خانه به جلو و با رسیدن به نیش مار چندین خانه به عقب خواهد رفت. پس پیروزی در این سرگرمی خاطره انگیز نیازی به کسب مهارت خاصی نداشته و این شانس است که برنده نهایی را مشخص می کند.

گیم پلی :

مکانیزم اصلی مسابقه زرنگا با مارو پله تفاوتی ندارد. در واقع تفاوت این بازی با مارو پله کلاسیک، آیتم های مدرنی است که به واسطه تکنولوژی به مسابقه زرنگا افزوده شده. وقتی در مسابقه زرنگا به بازی می پردازید باید با حرکت دادن انگشت خود روی صفحه موبایلتان تاس بیندازید. طبق عددی که تاس نشان می دهد، کاراکترها به صورت خودکار در خانه های بازی حرکت کرده و جلو می روند. سپس باید منتظر باشید تا بقیه بازیکنان نیز تاس انداخته و نوبت دوباره به شما برسد. هر بازیکنی که بتواند زودتر از بقیه به خانه شماره ۱۰۰ برسد نفر اول خواهد شد.

ایده های مدرن در مارو پله

در مسابقه زرنگا از مارها و نردبان هایی که تأثیر بسزایی در برد و باخت بازیکنان داشتند خبری نیست. بلکه به جای آن ها جعبه هایی با محتوای نامشخص در بعضی از خانه های بازی قرار دارد. با رسیدن هر یک از بازیکنان به این جعبه ها، محتوای جعبه نمایش داده خواهد شد. گاهی محتوای این جعبه ها بازیکن را به چند خانه عقب تر باز می گرداند؛ بادکنک ها، موتورسیکلت ها و … نیز از آیتم هایی هستند که بازیکن را به چند خانه جلوتر می برد.

اما مسابقه زرنگا آیتم های هیجان انگیز تری را نیز برای شما در نظر گرفته است. به عنوان مثال اگر با رسیدن به یکی از جعبه ها، اسلحه به دست آوردید می توانید با شلیک به هر یک از رقیبان خود، او را به چند خانه عقب تر برگردانید. قفس ها نیز بازیکن مورد نظر را تا زمانی که نتواند با تاس ریختن عدد ۶ به دست آورد، در موقعیت فعلی خود زندانی خواهد کرد.

حالت های مختلف

در مسابقه زرنگا همانطور که از عنوانش پیداست باید با رقبای واقعی به مسابقه بپردازید. اما انتخاب حالت آنلاین یا آفلاین بر عهده خودتان می باشد. قبل از شروع مسابقه باید لوکیشن و کاراکتر مورد نظر خود را نیز انتخاب نمایید.

در حالت آنلاین برای انتخاب هر لوکیشن باید هزینه ورودی پرداخت نمایید. به عنوان مثال ورودی لوکیشن راهرو، ۲۰۰ سکه و جایزه ای که نفر اول مسابقه می گیرد، ۱۰۰۰ سکه می باشد. پس از انتخاب لوکیشن سه حریف دیگر از سراسر ایران برای شما انتخاب شده و مسابقه آغاز خواهد شد.

در حالت آفلاین می توانید بازی را به انتخاب خود به صورت دو نفره، سه نفره و یا چهار نفره انجام دهید. هر بازیکن می تواند پس از وارد کردن نام، کاراکتر دلخواه خود را انتخاب نمایید. برای شرکت در مسابقات آفلاین هزینه ورودی گرفته نشده و جایزه ای نیز به شما تعلق نخواهد گرفت.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *