بررسی اولیه فیلم بیست و سه نفر مهدی جعفری

[ad id='39844']

[quote]فیلم بیست و سه نفر با کارگردانی مهدی جعفری در بخش اصلی جشنواره ۳۷ فیلم فجر حضور دارد[/quote]

 

مهدی جعفری قصه‌ای برآمده از دوران جنگ را به روایت می‌کشد.

اسامی عوامل فیلم و خلاصه داستان:

کارگردان: مهدی جعفری، فیلمنامه نویس: مهدی جعفری، مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی، صدابردار: بهمن اردلان، چهره پرداز: عباس عباسی، طراح صحنه: کامیاب امین عشایری، طراح لباس: سارا سمیعی، تدوین: میثم مولایی، صداگذاری: بهمن اردلان: موسیقی: اریا عظیمی نژاد، جلوه های ویژه بصری: هادی اسلامی و امیر سحرخیز، جلوه های میدانی: محسن روزبهانی، بازیگران: رضا نوری، مجید پتکی، عبدالحلیم تقبلی، تهیه کننده:مجتبی فرآورده

خلاصه داستان: روایت گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند.

 

«بیست و سه نفر» در اولین گام توسط سردار قاسم سلیمانی کار خودش را آغاز کرد و جدیدترین محصول سازمان هنری‌رسانه‌ای اوج است. این اثر را مهدی جعفری کارگردانی کرده و مجتبی فرآورده هم در مقام تهیه‌کنندگی قرار دارد. رضا نوری، مجید پتکی و عبدالحلیم تقلبی جزو بازیگران اصلی «بیست و سه نفر» هستند. این اثر سینمایی روایــت گروهــی از رزمنــدگان نوجــوان ایرانــی اســت کــه در جریــان جنــگ ایــران و عــراق در ســال ۱۳۶۱ بــه اســارت نیروهــای عراقــی درآمدنــد. مهدی جعفری پیش از این مستند «۲۳ نفر و آن یک نفر» را تولید کرده بود که جزء اولین آثار در معرفی نوجوانان حاضر در جنگ بود. این محصول جدید در حوزه‌ دفاع‌مقدس توسط مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج ساخته شده و فیلمبرداری این فیلم در شهرک چهاردانگه تهران کلید خورده است. مهدی جعفری پس از یک دوره کوتاه بازیگری در تئاتر، کار فیلمسازی را از سال ۱۳۶۴ با حضور در انجمن سینمای جوانان نجف‌آباد آغاز کرد؛ سپس در سال ۱۳۶۷ وارد دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر تهران شد و تحصیلات خود را در رشته کارشناسی کارگردانی سینما تکمیل کرد. وی از ۱۳۷۳ به ساخت فیلم‌های کوتاه داستانی روی آورد و از سال ۱۳۸۳ به‌عنوان مدیر فیلمبرداری در سینمای ایران مشغول به کار است. مهدی جعفری در کنار فیلمبرداری سینما ساخت چندین مستند کوتاه و بلند را نیز در کارنامه خود دارد. او همچنین عضو هیات‌موسس انجمن فیلم کوتاه ایران در خانه سینماست. حضور یکی از فیلم‌های کوتاه او به نام «کمی بالاتر» میان ۱۰ فیلم بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، در سال ۲۰۰۶ به‌عنوان یکی از افتخارات فیلم کوتاه ایران به‌شمار می‌رود.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *