بررسی اولیه فیلم درخونگاه سیاوش اسدی

[ad id='39844']

[quote]اولین نمایش عمومی فیلم درخونگاه جدیدترین فیلم سیاوش اسدی در جشنواره ۳۷ فیلم فجر خواهد بود[/quote]

 

سیاوش اسعدی پس از دو فیلم «حوالی اتوبان» و «جیب بر خیابان جنوبی»، «در خونگاه» را برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده کرده است.

«در خونگاه» همچون آثار پیشین این کارگردان مضمونی اجتماعی دارد.

اسامی عوامل فیلم و خلاصه داستان:

کارگردان: سیاوش اسعدی، فیلمنامه‌نویس: نیما نادری و سیاوش اسعدی، مدیر فیلمبرداری: تورج اصلانی، آرزو حلاجی، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، تدوین: محمدرضا مویینی، صدابردار: ناصر انتظاری، صداگذار: علیرضا علویان، موسیقی: فرزین قره‌گوزلو، جلوه‌های ویژه میدانی: رضا ترکمان، جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناظر فصیحی، عکاس: مهرداد ناصری، بازیگران: امین حیایی، جمشید هاشم‌پور، ژاله صامتی، مهراوه شریفی‌نیا، پانته‌آ پناهی‌ها، محمود جعفری و منصور شهبازی، تهیه کننده: منصور سهراب پور.

خلاصه داستان: ظهری می‌آید، تا بسازد! اگر نبازد..

 

«درخونگاه» فیلمی از سیاوش اسعدی است که از حضور در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر باز مانده بود متقاضی حضور در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر شد. در این فیلم، امین‌حیایی با گریم متفاوتی ظاهر می‌شود. جمشــید هاشــم‌پور، ژالــه صامتــی، مهــراوه شــریفی‌نیا، پانتــه‌آ پناهی‌هــا، محمــود جعفــری و منصــور شــهبازی دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند. سیاوش اسدی پیش از این «حوالی اتوبان»  و «جیب بر خیابان جنوبی» را ساخته است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: “ظهــری می آیــد، تــا بســازد! اگــر نبــازد…”. «درخونگاه» در ۷۵ روز در محله‌های مرکزی و جنوبی تهران از جمله شاپور و امام‌زاده یحیی فیلمبرداری شد. در اواسط فیلمبرداری این فیلم، حادثه‌ای برای امین حیایی (در نقش جوانی شرور) رخ داد و باعث شکستگی پای او شد. حیایی بعد از چند روز استراحت اعلام کرد که می‌خواهد با پای شکسته مقابل دوربین برود تا فیلم به جشنواره فجر برسد. با این وجود، «درخونگاه» در بخش سودای سیمرغ سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد. اسعدی پس از این اتفاق، ضمن انتقاد از روند برگزاری جشنواره فیلم فجر، عمده‌ترین دلیل پذیرفته‌نشدن «درخونگاه» در بخش مسابقه را ناقص بودن آن دانسته و گفته بود: «فیلمی که ما به دفتر جشنواره ارسال کردیم، یک‌سوم از آن چیزی بود که قرار بود ساخته شود. یعنی دوستان هیات انتخاب نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ دقیقه از فیلم را دیدند، اما با این حال رأی قابل توجهی داشت.»

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *