بررسی اولیه فیلم قسم محسن تنابنده

[ad id='39844']

[quote]اولین نمایش عمومی فیلم قسم جدیدترین فیلم محسن تنابنده در جشنواره ۳۷ فیلم فجر خواهد بود[/quote]

 

محسن تنابنده با دومین ساخته سینمایی خود با نام «قسم» قدم به سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر گذاشته است، او این فیلم را به تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی و با مشاوره سیروس مقدم ساخته است.

تنابنده فیلمنامه این اثر را نیز که درامی اجتماعی به شمار می‌آید، خود نوشته است.

اسامی عوامل فیلم و خلاصه داستان:

کارگردان: محسن تنابنده، فیلمنامه‌نویس: محسن تنابنده، مدیر فیلمبرداری: تورج اصلانی، صدابردار: مهدی ابراهیم‌زاده، چهره‌پرداز: عباس عباسی، طراح صحنه: بابک پناهی، طراح لباس: فرحناز نادری، تدوین: خشایار موحدیان، صداگذاری: فرامرز ابوالصدق، موسیقی: یحیی سپهری شکیب، بازیگران: مهناز افشار، سعید آقاخانی، حسن پورشیرازی و… تهیه کننده: جلیل شعبانی.

یک روز پس از انتشار خبر رسمی صدور پروانه ساخت فیلم سینمایی «قسم» با کارگردانی مشترک محسن تنابنده و سیروس مقدم از سوی سازمان سینمایی، روابط‌عمومی این فیلم سینمایی اعلام کرد «قسم» عنوان موقت دومین فیلم بلند محسن تنابنده در مقام کارگردان است که آن را به شکل مستقل به تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی می‌سازد. فیلمنامه «قسم» را خود تنابنده نوشته که یک درام اجتماعی است. او پیش از این فیلم کمدی «گینس» را با بازی رضا عطاران داشت که نتوانست موفقیت چندانی پیدا کند. در برخی خبرها درمورد خلاصه این فیلم آمده است که موضوع محوری فیلم «قسم» مراسم قسامه است. چرا که تنابنده درباره فیلمش اینگونه می‌نویسد: «پنج سـاله یـه آب خـوش از گلـوم پایین نرفتـه، نمی زارم سـایه یـه خون دیگـه رو زندگیم باشـه.» قسامه یکی از راه‌های اثبات وقوع جنایت قتل در فقه اسلامی و حقوق کیفری است. قسامه زمانی انجام می‌شود که قاضی، مورد قتل یا جراحت وارده را از موارد لوث تشخیص دهد. برای اقامه قسامه سوگند خوردن ۵۰ نفر از بستگان پدری ذکور مدعی وقوع قتل لازم است. قسم خوردن این افراد مبنی‌بر وقوع قتل توسط متهم برای اثبات قتل کافی است. در فیلم جدید تنابنده، عده‌ای از افراد یک شهر کوچک برای ادای این مراسم راهی شهری دیگر هستند. همه آنها سوار بر اتوبوسند و بخش زیادی از فیلم نیز داخل این اتوبوس شکل می‌گیرد. در مسیر ناگهان اتفاقی رخ می‌دهد و اتوبوس داخل دره می‌افتد و سرنوشت ناگواری برای افراد داخل اتوبوس رخ می‌دهد. در این فیلم بازیگرانی همچون مهناز افشار، سعید آقاخانی و حسن پورشیرازی ایفای نقش می‌کنند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *