بررسی اولیه فیلم قصر شیرین سید رضا میر کریمی

[ad id='39844']

[quote]اولین نمایش عمومی فیلم قصر شیرین جدیدترین فیلم سیدرضا میرکریمی در جشنواره ۳۷ فیلم فجر خواهد بود[/quote]

 

سیدرضا میرکریمی «قصر شیرین» را که جدیدترین ساخته سینمایی‌اش به شمار می‌آید در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته است. او تهیه کنندگی این فیلم را نیز برعهده دارد.

اسامی عوامل فیلم و خلاصه داستان:

کارگردان: سیدرضا میرکریمی، فیلمنامه نویس: محسن قرایی و محمد داوودی (براساس طرحی از میرکریمی)، مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی، صدابردار: سعید بجنوردی، چهره‌پرداز: محمود دهقانی، طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسایی، تدوین: رضا میرکریمی، صداگذاری: آرش قاسمی، بازیگران: حامد بهداد، ژیلا شاهی، اکبر آیین، آزاده نوبهار، محمد اشکان‌فر، محمد عسگری، یونا تدین، نیوشا علیپور و بابک لطفی خواجه‌پاشا، تهیه کننده: سیدرضا میرکریمی.

خلاصه داستان: جلال مرادی ۴۲ ساله در طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند، اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می شود. او پس از گذراندن دوران زندان، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهری دیگر می رود، پس از دو سال به شهرش باز می‌گردد زیرا که زنش دچار مرگ مغزی شده است.

 

رضا میرکریمی در یاسوج «قصر شیرین» را با حضور حامد بهداد راهی جشنواره سی و هفتم فیلم فجر کرد. او در این فیلم از اکبر آیین بهترین بازیگر تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد هم استفاده کرده است. برخی از عوامل این فیلم از اهالی حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که میرکریمی را در ساخت فیلم یاری می‌کنند. یکی از پلان‌های این فیلم در خیابان ابوذر ۷ شهر یاسوج و به عبارتی پرشیب‌ترین خیابان این شهر فیلمبرداری شد و پاتاوه، سروک و سی‌سخت از دیگر مکان‌هایی است که میرکریمی برای ساخت «قصر شیرین» انتخاب کرده است. فیلمنامه «قصر شیرین» توسط محسن قرائی و محمد داودی براساس طرحی از سیدرضا میرکریمی نوشته شده است. دیگر بازیگران این فیلم، ژیلا شاهی و آزاده نوبهار ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: “جلال مرادی ۴۲ ساله در طی تصادف خانواده‌ای را به قتل می‌رساند، اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می‌شود. او پس از گذراندن دوران زندان، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهری دیگر می‌رود، پس از دو سال به شهرش باز می‌گردد زیرا که زنش دچار مرگ مغزی شده است”.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *