کتاب های پرفروش سال ۲۰۱۸

[ad id='39844']

 

 

آتش و خشم

کتاب «آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ» که ژانویه سال ۲۰۱۸ توسط مایکل ولف نوشته شد، جزئیات رفتاری رئیس‌جمهور آمریکا و کارکنان رده‌بالایش را در کمپین انتخاباتی و کاخ سفید افشا می‌کند و با تأکید بر رفتارهایی از ترامپ، تعاملات بی‌نظم میان کارکنان رده بالای کاخ سفید و هرج و مرج حاکم بر آن را نشان می‌دهد. کتاب ترامپ خیلی زود توانست با توجه به جنجال‌های رییس‌جمهور آمریکا در فهرست کتاب‌های پرفروش قرار بگیرد.

این کتاب به محض انتشار، در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و آمازون قرار گرفت و شهرتی جهانی پیدا کرد. چرا که پرده از شخصیت واقعی رئیس‌جمهور آمریکا برداشته بود و واقعیاتی درباره خانواده ترامپ را افشا می‌کرد. البته نقدهایی که در خصوص کتاب «آتش و خشم» نوشته شد نشان می‌دهد زاویه دید نویسنده در خصوص ناکارآمدی ترامپ به صورت کلی پذیرفته شده اما برخی از ادعاهای او نیز مشکوک است.

اگر به حواشی سیاست علاقه دارید و تمایل دارید رییس جمهور عجیب و غریب آمریکا را بیشتر بشناسید، کتاب «آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ» می‌تواند باب آشنایی شما را با معادلات امروزه کاخ سفید باز کند.


زنی پشت پنجره

زنی در پنجره داستان جنایی و معمایی نوشته ای. جی. فین در هفته نخست انتشار خود، همگان را شگفت‌زده کرد و با بیان قدرتمند خود قصه زنی را روایت می‌کند که فکر می‌کند شاهد جنایتی در خانه همسایه بوده‌است. زنی به نام آنا در خانه‌ای در نیویورک زندگی می‌کند و علاقه‌ای به ارتباط با دنیای بیرون و دیگران ندارد. او بیشتر اوقات را به تماشای فیلم و به یاد خاطراتش روزگار می‌گذراند و گاهی اعمال همسایه‌هایش را زیر نظر می‌گیرد. یکی از این روزها که در حال نگاه کردن به خانه همسایه خوشبختش بود، شاهد اتفاقی می‌شود که برایش باورپذیر نیست.

این رمان در سال ۲۰۱۸ در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته‌است.


زنی میان ما

از پرفروش‌ترین کتاب‌هایی که نیویورک تایمز به آن اشاره کرده، کتاب زنی میان ما است. به‌ هنگام خواندن این کتاب چه‌بسا فرضیه‌های بسیاری برای‌ شما پدید آید. شاید تصور کنید کتاب دربارۀ زنی حسود است که مدام در اندیشۀ زنی است که زندگی‌اش را از او گرفته. ممکن است خیال کنید درمورد زنی است که قصد دارد راهی بیابد تا وارد زندگی همسر پیشین خود شود که بسیار دوستش می‌داشته.

ممکن است او را تنها، بیماری روانی و الکلی بدانید که در پی آزار دیگران است؛ شاید بپندارید او زنی بدطینت بوده و شوهرش از دستش نجات یافته است. شاید گاهی با او همدردی کنید و گاه از او روبرگردانید. ممکن است گمان کنید که به‌خوبی انگیزه‌ها، تاریخچه و ساختار رابطه‌های داستان را می‌دانید و درنهایت، ممکن است به هیچ‌چیز گمان نبرید.

این کتاب یک اثر روان‌شناختی، اثر گریر هندریکس و سارا پکانن، است که هنگام خواندن میخکوبتان می‌کند.


آتش‌های کوچک

کتاب همه جا آتش های کوچک، رمانی نوشتهی سلست ان جی است که اولین بار در سال ۲۰۱۷ به چاپ رسید. در شیکر هایتس، شهری آرام و مترقی در حومه ی کلیولند، همه چیز با دقتی وسواس‌گونه برنامه ریزی شده‌است؛ از شکل کلی جاده‌ها گرفته تا رنگ خانه‌ها و زندگی موفقیت آمیز اغلب ساکنین این شهر. هیچکس هم بیش از النا ریچاردسون، که قاعده ی اصلی زندگی اش پیروی از قوانین است، این روحیه ی قانون‌مندی و منطق را از خود نشان نمی‌دهد.

هنرمندی اسرارآمیز و مادری مجرد به نام میا وارن به همراه دختر نوجوانش، پِرل، به این شهر می آید و از خانواده‌ی ریچاردسون خانه ای اجاره می کند. میا و پرل خیلی زود خودشان را در دل ریچاردسون‌ها باز می کنند و هر چهار فرزند این خانواده، شیفته ی رابطه‌ی جذاب این مادر و دختر می‌شوند. اما میا، گذشته‌ای اسرارآمیز را با خود به همراه دارد و به قوانین بی اعتناست؛ حقیقتی که می تواند این اجتماع قانونمند و به دقت نظم و ترتیب داده شده را تهدید کند.

نویسنده از همان ابتدا پایان داستان را مشخص می‌کند و در ابتدای کتاب به معرفی و بررسی شخصیت‌های دو خانواده به خصوص خانم ریچاردسون و میا وارن که زندگی متفاوت از هم دارند، می‌پردازد. اما داستان و گره اصلی از وقتی شروع می‌شود که دوست خانوادگی ریچاردسون‌ها بچه‌ای را به عنوان فرزند خوانده قبول می‌کند و عواقب ناگواری پیش می‌اید.

پشت جلد کتاب همه جا آتش های خرد آمده است:

«وقتی دوستان خانوادگی ریچاردسون‌ها می‌خواهند نوزادی چینی آمریکایی را به فرزندی بپذیرند بحث حضانت چنان بالا می‌گیرد که کل شهر دوپاره می‌شود و میا و النا هم در دو طرف این دعوا قرار دارند. النا که به میا و انگیزه‌هایش مشکوک است تصمیم می‌گیرد از اسرار گذشته میا سر درآورد. اما برای این هوس بهای گزافی می‌پردازد».


هنر ظریف بی‌خیالی

این کتاب به تسکین درد‌ها و رنج‌های شما اهمیتی نمی‌دهد، و دقیقاً برای همین است که صادقانه نوشته شده است. رنج‌های شما را به ابزار، دردهای شما را به قدرت، و مشکلات‌تان را به مشکلات کمی بهتر تبدیل می‌کند. این همان پیشرفت حقیقی‌ست. کتاب هنر ظریف بی‌خیالی را به عنوان یک راهنما برای رنج کشیدن بدانید؛ برای این‌که چگونه این کار را بهتر و با مهربانی و تواضع بیشتر انجام دهید. این کتاب درباره‌ی آرام حرکت کردن به‌ رغم بارهای سنگینی که بر دوش می‌کشید، و کنار آمدنِ راحت‌تر با ترس‌ها و خندیدن به اشک‌هایتان است.

به شما یاد نمی‌دهد که چگونه چیزی را به دست بیاورید و موفق شوید؛ بلکه می‌آموزد که چگونه ببازید و رها کنید. به شما می‌آموزد که چشم‌های خود را ببندید و اعتماد داشته باشید که می‌توانید به پشت بیفتید، و با وجود آن، مشکلی پیش نیاید. به شما می‌آموزد که کمتر اهمیت بدهید و تلاش نکنید.

اگر دلتان می خواهد تمام عذرو بهانه ها را کنار بگذارید و در داشتن زندگی بهتر،نقش فعالی داشته باشید،فقط این کتاب را بخوانید.


دروغ های کوچک بزرگ

گاهی دروغ‌های کوچک مرگ‌بار است. «دروغ‌های کوچکِ بزرگ» قصه کسانی را روایت می‌کند که به دلیل ترس از آبرو، اسرار زندگی‌شان را به هیچ‌کس حتی دوستان و نزدیکان خود بیان نمی‌کنند. قتلی رخ می‌دهد که والدین همه دانش‌آموزان یک مدرسه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. «جین» یکی از مادرهای مدرسه است. او قربانی اشتباه و رفتار مردی شده است که سال‌ها بر زندگی او سایه انداخته است و از نظر مخاطب اولین متهم قتل به حساب می‌آید اما این همه ماجرا نیست.

مخاطب بیشتر از اینکه به فکر قاتل باشد دوست دارد بداند چه کسی به قتل رسیده است. داستان این کتاب شما را تا آخرین صفحه می‌کشاند تا پاسخ سؤال خود را بیابید و متوجه شوید گاهی انجام کار غلط بهتر است.


ساپی ینس یا انسان خردمند

ساپی‌ینس نوشته یووال نواح حراری که با نام «انسان خردمند» نیز منتشر شده‌است، کتابی است درباره سرگذشت بشر از زمان پیدایش تا امروز. صدهزار سال پیش دست‌کم شش گونه متفاوت انسان روی زمین می‌زیستند، امروزه فقط یک گونه هست: هومو ساپی‌ینس. چرا گونه ما توانست بماند و به جایی که اکنون هست برسد؟ چه شد که ما شهرها و امپراتوری‌ها را آفریدیم؟

چرا به باور به خدایان، بت‌ها و حقوق بشر روی آوردیم؟ چرا به پول، کتاب‌ها و قوانین اعتماد می‌کنیم؟ چه شد که برده دم و دستگاه اداری و مصرف‌گرایی شدیم و در جستجوی خوشبختی به هر دری می‌زنیم؟ ساپی‌ینس کتابی تکان‌دهنده و تفکربرانگیز درباره تاریخ بشر است که با سادگی‌ای باورنکردنی و بهره جستن از شاخه‌های گوناگون، ما را از نخستین گام‌های انسان بر روی زمین تا به امروز همراهی می‌کند. اگر به سرگذشت این بشر دوپا علاقه دارید خواندن این کتاب را به هیچ وجه از دست ندهید.


منشا

این داستان، تئوری «از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم؟» را مطرح می‌کند. براون در این کتاب درباره «از کجا آمده‌ایم؟» می‌گوید: «در کلاس، دانشجویی از استاد می‌خواهد درباره زمان صفر توضیح بدهد؛ که استاد می‌گوید ما راجع به بعد از صفر صحبت می‌کنیم، اگر پرسشی درباره آغاز یا همان صفر را دارید باید به بخش دینی مراجعه کنید.» یعنی می‌خواهد بگوید علم برای قبل از پیدایش تعریفی ندارد و فقط دین است که برای آن تعریف دارد. در این کتاب می‌خوانیم: پروفسور لانگدون، از طرف دانشجوی سابقش، ادموند کرش به مراسمی مرموز دعوت می‌شود. در این مراسم قرار است ادموند شاهد پاسخ به دو پرسش بی جواب و دیرینه بشر باشد: از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم؟ این دو پرسش فورا با واکنش‌های گروه‌های مختلف مواجه می‌شود.

و در این میان ادموند به قتل می‌رسد و به ناگزیر لانگدون وارد ماجرایی خطرناک می‌شود. همه شخصیت‌های داستان در مظان اتهام به قتل قرار می‌گیرند: رقبا، رهبران مذهبی یا حتی شخصیت‌های تراز اول کاخ سلطنتی. لانگدون با هدف تحقق بخشیدن به آرزوی دانشجوی سابقش، یعنی ارائه‌ی نتیجه پژوهش‌ها، با بانوی اول کاخ سلطنتی اسپانیا همراه می‌شود و آنچه رخ می‌دهد حوادث شورانگیزی است که لحظه لحظه‌های خواننده را آکنده از هیجان و اضطراب و همدلی با قهرمانان قصه می‌گرداند که خواندنش را اکیدا پیشنهاد می‌کنیم.


پیش از آنکه مال تو باشیم

کتاب پیش از آنکه مال شما باشیم بر اساس یکی از کلاه برداری ها و رسوایی های بزرگ آمریکاست، زمانی که جورجیا تان رئیس پرورش گاهی در ممفیس در تنسی، بچه های فقیر را می‌دزدید و سپس به خانواده‌های ثروتمند در سراسر جهان می‌فروخت. حال داستان متفکرانه و تاثیرگذار لیزا وینگات به ما نشان خواهد داد که چگونه راهی که در زندگی بر می‌گزینیم می‌تواند ما را به جاهای دیگری رهنمون کند، اما در این میان قلبی که درون سینه‌مان می‌تپد، همیشه به ما یادآور می‌شود که به راستی به چه کسی و به کجا تعلق خاطر داریم.

داستان بر اساس واقعیت نوشته شده است و در سال ۲۰۱۸از پرفروشهای نیویورک تایمز و یو اس تو دی بوده است.


مرد زنجبیلی

در سال ۱۹۴۶ دانلیوی جوان قدم به دوبلین گذاشت تا تحصیل در رشته‌ی میکروبیولوژی را در کالج ترینیتی آغاز نماید. در دوران نشاط پس از جنگ جهانی دوم، وی اوقاتش را به مصاحبت با چهره‌های فرهنگی ادبی نظیر برندان بیآن در میخانه‌های دابلین می‌گذراند و در همین جمع‌ها بود که نخستین بارقه‌های نویسندگی در ذهنش شکل گرفت. وی تحصیل در کالج را نیمه‌کاره رها کرد و فعالیت نویسندگی را با نگارش رمان «مرد زنجبیلی» در ایوان کلبه‌ی کوچکی در ایرلند آغاز کرد. مرد زنجبیلی در همان ابتدا در ایرلند و امریکا قدغن و سوزانده شد، اما از قرار معلوم، با موفقیت نمی‌شود سر ناسازگاری گذاشت؛ این رمان جایگاه خود را در بین خوانندگان و به‌ویژه جوانان دوران پساجنگ یافت و برای دانلیوی همان چیزهایی را به ارمغان آورد که وی نویسندگی را با رویای آن آغاز نموده بود، پول و شهرت. دانلیوی سبک نگارش مختص خودش را دارد که در تمامی آثارش به مثابه یک امضاء قابل شهود است. از مشهورترین آثار وی می‌توان به «مرد منحصربه‌فرد،» «قصه‌ی نیویورک،» «پیازخورها» و «سعادت ددمنشانه‌ی بالتازار بی» اشاره نمود. وی جایزه‌ی یک عمر دستاورد هنری را دریافت نمود. او هم‌اکنون در سن ۹۰ سالگی در ایرلند زندگی می‌کند.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *