اسکورسیزی درباره باب دیلن مستند می سازد

[ad id='39844']

این مستند شامل مصاحبه‌های جدیدی با «باب دیلن» ترانه‌سرا، نویسنده و خواننده نامدار آمریکایی است و به روح پراضطراب آمریکا در سال ۱۹۷۵ و موسیقی سرشار از لذت و شادی می‌پردازد که «باب دیلن» در پاییز آن سال در قالب تور «Rolling Thunder Revue» اجرا کرد.

این فیلم قرار است امسال برای نمایش آماده شود و برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که لحن غیرمستقیم‌تری در مقایسه با مستند «باب دیلن» ساخته «اسکورسیزی» در سال ۲۰۰۵ با عنوان «راهی به خانه نیست» دارد. مستند قبلی اسکورسیزی به موضوع به شهرت رسیدن «دیلن»، نقل مکانش به نیویورک و یک دوره کناره‌گیری از فعالیت پس از تصادف با موتورسیکلت در سال ۱۹۶۶ می‌پرداخت.

«راجر ایبرت» منتقد معروف مستند «راهی با خانه نیست» اسکورسیزی را اثری استادانه توصیف کرده بود که در آن تصاویر مستند با قدرت روایت داستانی بسط می‌یابد.

تور «Rolling Thunder Revue» که دستمایه سخت مستند جدید «اسکورسیزی» درباره «باب دیلن» است، شامل توری پرستاره‌ از چندین هنرمند بود که در اکتبر ۱۹۷۵ آغاز شد و در می ۱۹۷۶ به پایان رسید. «جانی میشل»، «جون بایز»، «میک رانسون»، «بت میدلر»، «راجر مک‌گین»، «ایمولو هریس» و «آلن گینسبرگ» از جمله هنرمندانی بودند که در این تور موسیقی «باب دیلن» را همراهی می‌کردند.

این تور را یکی از ارزشمندترین تورهای موسیقی تاریخ می‌دانند که شامل زیباترین آثار ساخته‌شده توسط «باب دیلن» بود. در سال ۲۰۰۲ آلبوم رسمی این تور موسیقی نیز پس از چندین سال منتشر شد.

مستند «اسکورسیزی» تنها اثر جدید درباره «باب دیلن» نیست و «لوکا گوادانینو» کارگردان فیلم «مرا به نامت صدا کن» نیز از ساخت فیلمی بر اساس آلبوم «خون روی مسیرها» خبر داده است که «فیشر کینگ» و «ریچارد لاگراونس» نویسندگی فیلمنامه آن را بر عهده دارند.

«باب دیلن» خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی از نگاه بسیاری، تاثیرگذارترین چهره در تاریخ موسیقی آمریکا محسوب می‌شود و برخی ترانه‌های او توسط بسیاری از خوانندگان مشهور دوباره‌خوانی شده‌ است. او در پدیدار شدن سبکی در موسیقی به نام «راک بومی» در اواسط دهه ۶۰ بسیار تاثیرگذار بود و به «شکسپیر» هم‌نسلان خود شهرت یافت. او در پنج دهه‌ اخیر در موسیقی آمریکا به عنوان یک پدیده مطرح بوده است.

[ad id='39844']

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *